Honda CR-V Owners Club Forums banner
Status
Not open for further replies.

Nieuwe Joying Head Unit Geen Geluid

24K views 38 replies 8 participants last post by  cristianID  
#1 · (Edited)
Hé jongens,

Ik moet echt mijn fabrieks-head unit van mijn CRV vervangen. Mijn auto is gebouwd eind 2019, Executive trim level (Oost-Europese markt die identiek lijkt te zijn aan Touring trim) en heeft 8 speakers (1 tweeter en 1 speaker op elke deur) en een subwoofer in de kofferbak. De fabrieks-HU is degene met Android en touchscreen, erg traag...
Van wat ik op dit forum heb gelezen, is de kans groot dat er een externe AMP voor die subwoofer is.
Ik heb geprobeerd dit aspect te verduidelijken, maar mijn head unit komt niet veel naar buiten en laat niet genoeg ruimte over om die kabelbomen gemakkelijk los te koppelen.
146287

146282

Ik vond echter een foto met een HU van een Civic (hoewel de rode letters verkeerd zijn toegevoegd) die er vrijwel hetzelfde uitziet als de mijne en in dezelfde thread vond ik het bedradingsschema van de kabelboom. Het is een Mitsubishi Electronics Model NR-000.
146283

Ik veronderstel dat ik mijn vraag kan bevestigen door dezelfde kabelboom te controleren en het aantal draden te vergelijken dat in de volgende kabelboom komt, plus dat ik de socket heb gemarkeerd met een blauwe pijl.
146286

^ de kabelboom voor het systeem met AMP heeft 8 draden (omdat er nog een socket is gemarkeerd met blauw)

146285

^ de kabelboom voor het systeem zonder AMP heeft 15 draden en de socket is er niet

De bron van het document is hier: https://www.civicx.com/forum/attachments/7-inch-stereo-connectors-pdf.144794/ (ook geüpload naar mijn thread voor het geval de URL als reclame wordt beschouwd)

Ik had 2 Joying Head Units op mijn shortlist en stond op het punt er een aan te schaffen, maar ze specificeren dat "Als uw auto 11 speakers heeft of een fabrieksversterker met de fiber interface heeft, koop dan deze head unit niet."

Voor degenen die CRV Touring hebben en de fabrieks-HU hebben vervangen, welke head unit hebben jullie gekocht? Ik moet deze HU echt vervangen...het is crap.
Kan iemand mij Android head units aanbevelen die 8 speakers en de subwoofer met externe AMP kunnen gebruiken?

#6 · (Edited)
Ik heb een Joying 9" head unit gekocht die ik op een LX heb zien installeren, maar ik heb een Touring. Op hun website staat dat
OPMERKING: Als uw auto 11 luidsprekers heeft of een fabrieksversterker met de glasvezelinterface, koop dan deze head unit niet.
Heeft de Touring dit? Video voor de installatie.

Nu heb ik de unit geïnstalleerd, alles is tot nu toe in orde (stuurwielbediening, Bluetooth, achteruitrijcamera (hij volgt echter niet) en navigatie/GPS). Het enige probleem dat ik heb, is dat er absoluut geen geluid uit de luidsprekers komt. De radio geeft radio-informatie weer, dus ik neem aan dat hij werkt? Gewoon geen geluid van de radio, Bluetooth, wat dan ook.

Ik heb hier en daar gelezen, iets te maken met een stereo-versterker harnas? Zoals hier: DSP Stereo Amplifier. Of is het iets anders? Is het een ander onderdeel dat ik nodig heb?

Ik heb de kabel van de radioantenne naar de achterkant van de head unit geïnstalleerd en zoals vermeld pikt hij de RDS op, dus ik neem aan dat dat niet het probleem is.

Attachments

#10 ·
Dus ik zit nu in deze boot. Ik wou dat ik je bericht had gezien, maar ik heb al geprobeerd het te installeren en realiseerde me dat ik geen geluid krijg. Ik weet niet zeker welke kant ik op ga, maar ik vind de Joying HU leuk, dus we zullen zien hoeveel ik bereid ben uit te geven.

#12 · (Edited)
Dus ik zit nu in deze boot. Ik wou dat ik je bericht had gezien, maar ik heb al geprobeerd het te installeren en besefte dat ik geen geluid krijg. Ik weet niet zeker welke route ik ga volgen, maar ik vind de Joying HU leuk, dus we zullen zien hoeveel ik bereid ben uit te geven.
Gast.. Ik vind het zo leuk en ik ben klaar om het op elk moment te bestellen (die met 9" of 10") maar... ik weet echt niet hoe we met de geluidsconnector en het geluid zelf om moeten gaan...
Welke heb je gekozen?

Ik heb een andere unit gevonden, ik heb met de verkoper overlegd, maar iets zegt me dat de verkoper dit aspect niet precies weet en standaard bevestigt dat de head unit werkt met onze setup. Het "merk" is ZWNAV, kan worden verzonden vanuit magazijnen in Europa (levering minder dan een week), en hier is een link: ZWNAV [ 2 Din Android 10 ] Voor Honda CRV 2017-2019 DSP

Ik ben verder gaan zoeken en ik heb een product gevonden op de ZWNAV-pagina op Aliexpress dat hetzelfde product lijkt te zijn als dat in de link en er staat 4x50W voor geluid, dit bevestigt wat ik zeg. Hoewel de persoon met wie ik via messenger (FB) sprak, zei dat de head unit op Aliexpress een ander apparaat is en hij/zij naar verluidt zelfs een technicus naar dit aspect heeft gevraagd, een technicus die bevestigde dat het apparaat in de bovenstaande link werkt op mijn setup. (setup gepresenteerd met foto's en uitgelegd).
Ik dacht dat je de verkoper ook op Facebook kunt benaderen en naar dezelfde situatie kunt vragen en kunt zien wat de verkoper antwoordt.

#13 ·
Ja, ik heb onderzoek gedaan en het is de touring-uitvoering met de versterker die het probleem veroorzaakt. Ik zal een installateur moeten inschakelen om deze te omzeilen met een aangepaste kabelboom en in de Joying HU te splitsen.

#15 · (Edited)
Je kunt op Google naar ZWNAV zoeken en je krijgt een aantal Facebook-resultaten. Ik denk niet dat je veel zult begrijpen als je de achterkant van de head unit ziet. Elke leverancier ontwerpt de achterkant van de HU en de connectoren. De belangrijkste kwestie hier is of de HU is ontworpen om het geluid uit te voeren en de juiste kabelboom heeft om verbinding te maken met onze connector.

Zoek hieronder de ZWNAV Facebook-pagina:

#16 · (Edited)
Dus ik heb wat meer info gevonden over de ZWNAV en hier zijn een paar foto's die ze me hebben gestuurd.

146495
146488

Ik weet niet eens zeker hoe het zou werken? Het heeft niet eens de Canbus, maar ik sprak met de verkoper op AliExpress en ze zeiden dat de Canbus voor $50 gekocht en toegevoegd kan worden.

Ze adviseerden ook een HD-unit met 2 draaiknoppen en ze zeiden dat ze 100% garanderen dat het zal werken met onze modellen die de versterker hebben.

146496

Als je kunt zien of het echt 100% compatibel is, aangezien ik de schema's niet begrijp en er niet veel van begrijp.

Merk ook op dat de CRV op de foto met het grote scherm de low-end CRV is. Ik heb dit aan de verkoper vermeld en ze bleven erbij dat deze units 100% zullen werken met Touring-modellen

#19 · (Edited)
ROFL.. Ik had een chat met de ZWNAV-verkoper op Aliexpress over hetzelfde model (MaxPAD 11.8") en ze zeiden dat de head unit geen fabrieks camera's ondersteunt... raar
anyways.. legde opnieuw mijn zorgen uit en stuurde foto's. Ik heb gevraagd om een foto met een connector van deze head unit die kan worden aangesloten op onze audio connector.

(maar uit mijn ervaring met Aziaten/Chinezen.. hebben ze bijna altijd positieve antwoorden maar ze vertellen niet de waarheid
soms omdat ze het niet begrijpen en soms omdat het ze gewoon niet interesseert..)

anyways, nu serieus, ik moet echt een vervanging vinden voor dit stuk stront. Een 10" of 11" zou perfect zijn (die je hierboven hebt gepost is geweldig) maar ik kan ook overleven met een 9".
Ik ben erg in de war omdat er maar 2 mensen zijn (jij en ik) die proberen een goede vervanging te vinden... echt waar? zijn er hier geen andere mensen geïnteresseerd in dit onderwerp?:unsure:

#22 ·
hmm.. je hebt geen carplay en android auto beschikbaar op je head unit? vreemd weer. Ik heb deze functies beschikbaar op mijn HU, maar ik heb een fatsoenlijke android 9 of 10 head unit nodig met minimaal 9" display. Houd er rekening mee dat ik een ander uitrustingsniveau (trim) op mijn auto heb. Het is Executive, de hoogste trim die in Oost-Europa wordt verkocht, er zijn er nog 2: Elegance (middenklasse), Lifestyle (lage klasse).

#23 ·
hmm.. je hebt geen carplay en android auto beschikbaar op je head unit? vreemd weer
Ik heb deze functies beschikbaar op mijn HU, maar ik heb een fatsoenlijke android 9 of 10 head unit nodig met minimaal 9" display. Houd er rekening mee dat ik een ander uitrustingsniveau (trim) op mijn auto heb. Het is Executive, de hoogste trim die in Oost-Europa wordt verkocht, er zijn er nog 2: Elegance (middenklasse), Lifestyle (lage klasse).
Ik heb de LX (US spec) Ik gok dat Lifestyle de meest geschikte match zou zijn. Geen carplay of nav, alleen bluetooth en ipod-bediening in de mijne.

#28 ·
Ik las verschillende berichten en heeft de Touring de versterker ingebouwd in de head unit? En ik ben momenteel in gesprek met Joying en hopelijk hebben ze een oplossing voor me, anders verkoop ik deze head unit gewoon aan iemand met een LX-model.

#33 ·
Het lijkt erop dat het instrumentenpaneel afhankelijk is van de originele headunit of dat de joying headunit iets overschrijft.

- Het opnieuw installeren van de oem headunit toont het moersleutelpictogram opnieuw

- Het opnieuw installeren van de headunit van joying doet het moersleutelpictogram verdwijnen. U kunt het echter opnieuw laten verschijnen door continu op "Oorspronkelijke waarden herstellen" te drukken in Car Info > Vehicle personalization. Ik heb al contact opgenomen met joying over dit probleem. Ik hoop dat joying het kan oplossen, want het is irritant 😵

Bij het selecteren van de juiste voertuiginstellingen verdween het uiteindelijk uit mijn cluster, maar ik kon het terugkrijgen door de originele headunit te installeren

#36 · (Edited)
Deze thread nieuw leven inblazen... Vandaag was ik bij een lokale Honda-service voor een aantal controles. Off-topic: een ingenieur verzamelt bewijs van een "probleem". Er komt een geluid (in hoge frequentie) uit het motorcompartiment dat optreedt bij het vertragen (40 km/u tot 20 km/u). Dit gebeurde vanaf het begin, het gebeurde niet van de ene op de andere dag. Hoewel die ingenieur niet bekend is met dit geluid, heeft hij verschillende Honda CRV's uit 2019 gecontroleerd met dit vreemde geluid. Ik weet niet of dit een slecht teken is of niet, de auto werkt perfect. Ik veronderstel dat de uiteindelijke oplossing zou zijn "allemaal hetzelfde gedragen, goede functionaliteit, geen probleem". Hoe dan ook. On-topic: Ik klaagde bij deze ingenieur over verschillende negatieve aspecten, waarvan er één de tablet was. Hij bracht me in contact met een andere man (die waarschijnlijk veel meer weet in deze richting). Ik legde uit dat ik mijn infotainmentsysteem wil veranderen omdat het een waardeloze tablet is met veel minder resources, maar ik heb verschillende aspecten die me tegenhouden: 1. het bestaan van een versterker, waardoor aftermarket-tafels niet compatibel zijn aan de geluidskant 2. lager geluidsvolume (ik zou zeggen geluidskwaliteit) op de luidsprekers van de achterdeuren, hoewel de equalizer is gecontroleerd, geen verkeerde instellingen zoals fader etc. De man legde me uit dat we de versterker kunnen omzeilen, in principe alle luidsprekers direct kunnen bedraden naar een andere kabelboom (waarschijnlijk als een Honda zonder externe versterker, draden aangesloten op de grotere kabelboom). Dit zal het lagere volume op de achterdeuren oplossen (waarschijnlijk omdat de bestaande versterker zo is ingesteld). Wat denk je?

#37 ·
Hé jongens, ik heb een geweldige update. Dus na vele gesprekken met de verkoper en heen en weer, stuurden ze me een andere kabel dan wat er oorspronkelijk bij de head unit zat. Na een paar testruns ben ik blij te kunnen zeggen dat het geluid officieel AAN staat! Het enige wat ik nu nog nodig heb, is een versie van Netflix die kan draaien en installeren op de head unit.

• Telefoon werkt (heb de moeite niet genomen om de microfoon te installeren, aangezien de microfoon van de head unit verrassend goed is)
  • GPS werkt geweldig.
  • Alle video's werken geweldig en het geluid is erg goed. Veel beter dan de standaard HU.
  • Het instrumentenpaneel is hetzelfde gebleven, met informatie zoals niet-vastgemaakte veiligheidsgordel

• Het enige waar ik over kan klagen is dat het geluid soms een beetje raar kan zijn. Als ik bijvoorbeeld muziek afspeel vanaf mijn telefoon via Bluetooth, komt het geluid niet meteen op gang. Maar als ik naar de app op de HU ga, zijn er geen problemen
  • Geen Netflix APK ondersteund (als iemand een APK ervoor kan vinden, zal ik het proberen. Ik heb meerdere versies van apkmirror en andere sites gehaald.)
  • Ten slotte is er een beetje van de HU aan de onderkant waar licht doorheen schijnt. Niet genoeg om me te storen, maar het is er wel.

Nu zijn er veel leuke functies en een daarvan is dat je de timer op de HU kunt instellen om uit te schakelen. Ik heb de mijne op 10 seconden gezet, zodat als ik de auto heb uitgeschakeld, maar toch iets wil bekijken. Door te schakelen met de startknop wordt de HU niet uitgeschakeld, dus mijn video's worden niet onderbroken. Een snelle HU hebben is nu zoooo fijn.

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.