Honda CR-V Owners Club Forums banner
Status
Not open for further replies.

NGK of Denso?

1 reading
28K views 30 replies 13 participants last post by  wmurky  
#1 · (Edited)
Veel berichten zeggen dat Honda NGK- of Denso-bougies gebruikt.

Welke zitten er specifiek in de CRV uit 2010?

Heeft iemand de NGK Ruthenium bougies geprobeerd?

Ik wil de bougies pas verwijderen als ik de vervangingen bij de hand heb.

Bedankt

#2 ·
Bekijk uw handleiding, want daarin staat het vermeld. Toen ik mijn 2013 had, keek ik gewoon in de handleiding en daar stonden zowel NGK als Denso. Ik koos voor Denso vanwege de betere garantie. Toen ik de originelen eruit haalde, bleken het toch Denso te zijn.

#4 ·
Veel berichten zeggen dat Honda's NGK- of Denso-bougies gebruiken.

Welke komt er specifiek in de 2010 CRV?

Bedankt
Iridium vs. Ruthenium, wat is beter? Iridium heeft een hoger smeltpunt, is harder met een betere corrosiebestendigheid dan Ruthenium. Dus waarom gaan bougiefabrikanten naar Ruthenium? Simpelweg kosten en beschikbaarheid, Iridium wordt zeer zeldzaam en kost meer dan $4000 / Oz., Ruthenium is $500 / Oz. Voor duurzaamheid is Iridium het beste metaal om te gebruiken, waarbij Ruthenium op de tweede plaats komt.

#6 ·
Na het lezen van de vorige post vraag ik me af over de set NGK-bougies die ik onlangs bij Rock Auto heb gekocht. Bestelde verschillende andere items en dacht dat ik bougies zou halen voor een aankomende servicebeurt. De prijs leek laag; nu vraag ik me af of het namaak is. Is er een manier om het te vertellen, of denk je dat Rock Auto alleen originele producten verkoopt?

#8 ·
Na het lezen van de vorige post vraag ik me af over de set NGK-bougies die ik onlangs bij Rock Auto heb gekocht. Bestelde verschillende andere items en dacht dat ik bougies zou halen voor een aankomende servicebeurt. De prijs leek laag; nu vraag ik me af of het namaak is. Is er een manier om het te vertellen, of denk je dat Rock Auto alleen originele producten verkoopt?
Weet niets over Rock Auto, maar NGK heeft een webpagina met een lijst van retailers aan wie ze verkopen. Rock Auto staat niet op de lijst, je zou contact kunnen opnemen met NGK en het ze vragen

#16 ·
Ik heb meerdere Rutheniums van Rock Auto gekregen. Als ze nep zijn, werken ze goed, want de auto's rijden goed en soepel.

Ze zitten in de '08 CRV van mijn dochter, de '10 Forte van mijn zoon, de '16 Renegade van mijn schoonvader. Mijn Sonata had ze ook een aantal jaren voordat de auto werd gesloopt (grote olielekkage en motortrillingen), maar startte toch meteen en reed.

Ik zal ze bestellen voor mijn Accord bij de volgende geplande onderhoudsbeurt.

#18 ·
Beste allemaal, alvast bedankt voor het lezen van deze thread en het proberen te helpen.

Ik heb zojuist de onderdelenzoeker gebruikt op Onderdelenzoeker - NGK Spark Plugs, en voor mijn 2011 V kwam ik uit op vier resultaten (zie Upload en deel screenshots en afbeeldingen - print screen online | Snipboard.io).

Weet iemand de verschillen tussen deze 4 NGK bougies (ILZKR7B-11S, LKR7AHX-S, LKR7BGP-S en LKR7DIX-11S)? Passen ze allemaal gegarandeerd op de 3e generatie V? Welke zou de langste verwachte levensduur hebben (minder onderhoud in de toekomst)?

Volgens de sticky van "fabrieksservicemanual" in dit forum stond NGK: IZFR6K11 als bougie vermeld (zie Upload en deel screenshots en afbeeldingen - print screen online | Snipboard.io). Is dit onderdeelnummer nog steeds beschikbaar? Komt dit omdat dit mogelijk een "oudere" versie van NGK bougie is, waardoor deze niet meer in de NGK onderdelenzoeker staat?

Nogmaals bedankt voor je hulp!

#19 ·
Er zijn verschillende soorten die passen, de verschillen zitten in de materialen: platina, iridium en de nieuwste, speciaal voor turbo's en high-performance motoren, is ruthenium, ik heb het misschien verkeerd gespeld, maar het zou de meest duurzame bougie moeten zijn. Je kunt alle verschillende soorten bougies voor CRV's zien bij Rock Auto.

#20 ·
Ik heb de aanbevolen Denso Iridium gekocht bij een lokale onderdelenwinkel die ik vertrouw (en waar ik korting krijg ;) ), dus ik denk dat de Iridium LKR7DIX-11S prima zou moeten zijn. De IZFR611 die u noemt, staat echter vermeld als Laser Iridium en heeft een warmtebereik hoger. Wie weet?

Save
#22 ·
Ik heb de aanbevolen Denso Iridium gekocht bij een lokale onderdelenwinkel die ik vertrouw (en waar ik korting krijg ;)), dus ik denk dat de Iridium LKR7DIX-11S prima zou zijn. De IZFR611 die je noemt, staat echter vermeld als Laser Iridium en heeft een warmtebereik hoger. Wie weet?
Bedankt voor je antwoord. Je zei dat de Laser Iridium een warmtebereik hoger heeft, wat houdt dat in? Betekent dat dat hij langer mee zou moeten gaan?

Ook toen je je originele bougie verving, was het toen Denso SKJ20DR-M11, geĂŻnstalleerd door Honda? Bedankt!

#28 · (Edited)
Ik heb NGK technische ondersteuning gemaild over de "BESTE" NGK-bougie voor 3e generatie V (vooral voor 2011), en dit is het antwoord dat ik ontving:

"Bedankt voor uw aanvraag. ILZKR7B-11S is de daadwerkelijke OE-bougie, wat de beste optie is voor uw voertuig voor prestaties en service-interval."

Even ter info. Ook dit artikel kan ook wat goede info bieden. Volgens dit artikel:
"Ruthenium is minder duur dan Iridium, waardoor het een meer betaalbare optie is voor sommige bestuurders.
Echter, Iridium is meer corrosiebestendig dan Ruthenium en heeft een hoger smeltpunt, waardoor het een betere keuze is voor toepassingen die een hoge mate van hittebestendigheid vereisen."

#29 ·
Veel berichten zeggen dat Honda's NGK- of Denso-bougies gebruiken. Welke komen er specifiek in de 2010 CRV? Heeft iemand de NGK Ruthenium bougies geprobeerd? Ik wil de bougies pas verwijderen als ik de vervangingen bij de hand heb. Bedankt
Ik heb ruthenium bougies geĂŻnstalleerd in mijn 2013 CRV (288.000 km) en tot nu toe lijkt de auto erg soepel te lopen.

#30 ·
Veel berichten zeggen dat Honda's NGK- of Denso-bougies gebruiken.

Welke komt er specifiek in de 2010 CRV?

Bedankt
Ik heb ruthenium bougies geĂŻnstalleerd in mijn 2013 CRV (179K mijl) en tot nu toe lijkt hij erg soepel te lopen.

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.