Honda CR-V Owners Club Forums banner

P0087 noodloop

19K views 24 replies 5 participants last post by  Ger2279  
#1 ·
Hallo allemaal, ik zoek advies voor een P0087 lagedrukfout op mijn 2017 1.6 idtec CRV (uk). Ik word er momenteel gek van :( Tot nu toe heb ik de brandstoffilter vervangen, gloeibougies vervangen, nieuwe accu, maar de laatste update van mijn lokale garage was dat Honda een software-update moet uitvoeren (?). Ik heb mijn lokale Honda-dealer gebeld en ik heb het gevoel dat ze een beetje terughoudend zijn. Ik heb nu een afspraak met hen gemaakt om een ​​diagnostische controle uit te voeren, maar ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen hier. De eerste monteur aan huis suggereerde een nieuwe brandstofrail, maar voor £ 1300 van Honda wil ik het zeker weten. Bedankt bij voorbaat voor alle adviezen.

#2 ·
Foutcode P0087 is al vele malen gezien, zoals u zult zien als u een zoekopdracht uitvoert in het Diesel subforum.

De oorzaak van P0087 is een lage brandstofrail-druk en kan worden veroorzaakt door vele items langs de brandstoftrein, van de hogedrukpomp, defecte injectoren of de common rail brandstofregelaar, of zelfs een verstopt brandstoffilter. Ik zou beginnen met een injector lekbaktest, omdat dit verreweg het gemakkelijkste item is om eerst te doen - Als de injector lekbaktest in orde blijkt te zijn, zou ik de brandstofrailregelaar bekijken, omdat deze bekend staat om vast te blijven zitten in de open positie en alle brandstof terug naar de tank te sturen.
Of items kunnen de hogedrukpomp zijn die faalt als gevolg van slijpsel, of de daadwerkelijke aandrijfhond die draait in de nokkenasaandrijving.

OPMERKING: Als uw garage probeert te stellen dat u de complete brandstofrail moet kopen om het probleem op te lossen, informeer hen dan vriendelijk dat de brandstofrailregelaar en de brandstofrailsensor beide rechtstreeks bij Bosch kunnen worden gekocht. Zie bijgevoegde foto met onderdelen en onderdeelnummers.

Attachments

#5 ·
Dus hij staat momenteel in de Honda garage in Cardiff. £105 per uur voor diagnose, ze hebben het eerste uur gedaan en zeiden dat ze diesel in de motorruimte kunnen ruiken, dus ze denken dat er een lek is. Ik heb ze verteld dat mijn lokale garage de brandstofrail eraf heeft gehaald etc. dus waarschijnlijk lekkage daarvan, dus ze hebben eindelijk geluisterd naar wat ik ze heb verteld wat er tot nu toe is gedaan. Ze willen de auto 1 tot 2 dagen houden om verder te gaan met de diagnose. Ik heb ze bedankt gezegd voor £105 per uur, dus toen zeiden ze oké, we kunnen het nog steeds doen en dan een prijs afspreken na de 2 dagen. Nogmaals, bedankt. Ik heb erop gewezen dat de vorige monteur misschien de brandstofregelaar suggereerde, dus ze gaan nog een uur aan kosten nemen en proberen te bewijzen of dat wel of niet in orde is. Tot nu toe geen goede ervaring met Honda Cardiff, vanaf het allereerste gesprek voelde het als een geldmachine voor hen.

Foutcode P0087 is al vele malen gezien, zoals u zult zien als u zoekt in het Diesel subforum.

De oorzaak van P0087 is lage brandstofrail druk en kan worden veroorzaakt door vele items langs de brandstofleiding van de hogedrukpomp, defecte injectoren of de common rail brandstofregelaar, of zelfs een verstopt brandstoffilter. Ik zou eerst beginnen met een injector lekbaktest, want dit is verreweg het gemakkelijkste item om eerst te doen – Als de injector lekbaktest in orde blijkt te zijn, zou ik de brandstofrailregelaar bekijken, want ze staan erom bekend vast te komen te zitten in de open positie en alle brandstof terug te sturen naar de tank.
Of items kunnen de hogedrukpomp zijn die faalt door slijtage, of de daadwerkelijke aandrijfhond die draait in de nokkenasaandrijving.

OPMERKING: Als uw garage probeert te stellen dat u de complete brandstofrail moet kopen om het probleem op te lossen, informeer hen dan vriendelijk dat de brandstofrailregelaar en de brandstofrailsensor beide rechtstreeks bij Bosch kunnen worden gekocht. Zie bijgevoegde foto met onderdelen en onderdeelnummers.
Hoi Kev, sorry dat ik weer een pijn ben. Ik heb naar die Bosch-onderdelen gekeken en ze zeggen dat ze compatibel zijn met Mark 3 CRV. De mijne is Mark 4 120pk 1.6 idtec. Zouden ze nog steeds compatibel zijn?

#7 ·
Laatste update, voor het geval het iemand anders helpt. Had de diagnose terug van Honda die hebben gezegd dat het de brandstofdrukregelaar is (dus bedankt Kev voor het onderdeel hierboven, £ 105 is een stuk beter dan de £ 1300 die ze me wilden aanrekenen voor de brandstofrail/sensor/regelaar). Ze hebben ook aanbevolen dat de injectieleidingen vervangen moeten worden, omdat de rail is verwijderd, aangezien dit een onderdeel voor eenmalig gebruik zou moeten zijn. Ik heb moeite om ze online te vinden, maar weet niet zeker of ik naar het juiste zoek. Het zijn de hogedruk metalen leidingen die van de brandstofrail afkomen, heeft iemand ideeën? Link?

#9 ·
Hallo iedereen
Ik heb bijna hetzelfde probleem.
Abs, esp, bandenspanning, motorcontrole, remassistent, etc. staan AAN en mijn auto gaat in de noodloop.
Codes zijn
  • P0087 95-10
  • 83-11
  • 85-01
  • C1870-00
Het probleem is dat de auto na het wissen van de codes weer perfect loopt voor een tijdje, weken of maanden. Dus ik kan het niet diagnosticeren.
De waarden op freeze p0087 lijken in orde te zijn, hebben geen lage druk op de common rail.
De benzinefilter is nieuw net als de batterij.
Is het mogelijk dat een fout in de motor fouten implementeert in andere circuits zoals de abs, esp, bandenspanning etc?

Auto
Honda crv 2.2 idtec awd 150 pk 2013.
Bedankt bij voorbaat voor uw antwoord en vergeef mijn Engels, niet mijn moedertaal.

Attachments

#10 · (Edited)
@jivasasha
Foutcode C1870-00 heeft betrekking op een probleem met uw emissie- en brandstof-/EGR-systeem – Stel voor dat u eerst uw O2-sensor en vervolgens uw EGR-systeem laat controleren.

P0087 is vele malen besproken en heeft betrekking op een lage brandstofrail-druk.
De normale brandstofrail-druk moet ca. 30 MPa/300 bar bij het starten van de motor zijn en een minimum van 20 MPa/200 bar bereiken, zodat de injectoren correct door de ECU kunnen worden bediend.
Uw schermafbeeldingen tonen dat uw motor slechts 54 Mpa produceert bij 1562 RPM, vandaar dat u een probleem met lage brandstofdruk heeft – Dit kan te wijten zijn aan lekkende injectoren, of een probleem met de brandstofrail-drukafsluiter, of een verstopt brandstoffilter, of een probleem met de hogedrukbrandstofpomp.

Foutcode 83-11 deze foutcode heeft betrekking op een specifiek probleem met uw PCM (Powertrain Control Module) en ik zou u aanraden een gekwalificeerde auto-elektricien te raadplegen.

Foutcode 85-01 heeft betrekking op een probleem met de VSA-besturingsmodule en kan gerelateerd zijn aan het PCM-probleem.

Foutcode 95-10 Sorry, ik heb geen gegevens met betrekking tot deze foutcode en deze kan gerelateerd zijn aan uw PCM-probleem.

#11 ·
@jivasasha
Foutcode C1870-00 heeft betrekking op een probleem met uw emissie- en brandstof-/EGR-systeem – Stel voor dat u eerst uw O2-sensor laat controleren en vervolgens uw EGR-systeem.

P0087 is vele malen besproken en heeft betrekking op een lage brandstofrail-druk.
De normale brandstofrail-druk moet ca. 30 MPa/300 bar bij het starten van de motor zijn en een minimum van 20 MPa/200 bar bereiken, zodat de injectoren correct door de ECU kunnen worden bediend.
Uw schermafbeeldingen tonen dat uw motor slechts 54 MPa @ 1562 RPM produceert, vandaar dat u een probleem met lage brandstofdruk heeft – Dit kan een lekkende injector zijn, of een probleem met de brandstofrail-drukafsluiter, of een verstopt brandstoffilter, of een probleem met de hogedrukbrandstofpomp.

Foutcode 83-11 deze foutcode heeft betrekking op een specifiek probleem met uw PCM (Powertrain Control Module) en ik zou u willen aanraden een gekwalificeerde auto-elektricien te raadplegen.

Foutcode 85-01 heeft betrekking op een probleem met de VSA-regeleenheid en kan gerelateerd zijn aan het PCM-probleem.

Foutcode 95-10 Sorry, ik heb geen gegevens met betrekking tot deze foutcode en deze kan gerelateerd zijn aan uw PCM-probleem.
@UK-Kev
Bedankt voor het antwoord.
Ik zal de O2-sensor en de hogedruk-items die worden vermeld controleren.
Heeft u wat informatie over de druk die nodig is op de common rail voor de crv idtec?
Ik heb niets gevonden op het forum.
Is het mogelijk dat de lage druk van de motor de noodloop inschakelt en dus de andere worden geactiveerd?
Ik vind het heel vreemd dat alle problemen tegelijkertijd komen. Ik bedoel, als ik een probleem heb met ABS, zou het toch alleen moeten komen, nietwaar?

Bedankt

#13 ·
@UK-Kev
dank u voor uw antwoord, ik probeer gewoon te begrijpen hoe het werkt.
Ik heb de injectorentest (terugstroom) gedaan en het is oké, alle 4 zijn gelijk, dus ik denk dat het niet dat is dat mijn problemen veroorzaakt.
Ook toont de AUTEL-tester correctie voor de injectoren tussen -0,2 en 0,1.
1 MPa is gelijk aan 10 bar, toch?
De AUTEL-tester toont de vereiste druk die in de rail nodig is en het lijkt erop dat de echte druk deze volgt. Is dit correct?

Kunt u mij vertellen of de ISV-informatie correct is?
Als ik het toerental verander (700 => 3400), veranderen alle informatie niet, is het oké of heb ik hier een probleem?
Kan de luchtstroom een fout veroorzaken op de rail-druk met de P0087?

Bedankt bij voorbaat
Prettige Kerstdagen.

#15 ·
@jivasasha

Sorry, je levert al je gegevens/informatie in het Frans aan en ik heb geen manier om deze informatie te vertalen.

Désolé, vous fournissez toutes vos données/informations en français, et je n'ai aucun moyen de traduire ces informations.

Merci Mon Ami
@UK-Kev
Hoi, sorry,
hier zijn een paar screenshots in het Engels met dezelfde vragen.
Bedankt.
Image

Image

Image

Image

#16 ·
Image

Zoals ik in mijn eerste bericht al zei, heeft u een lage brandstofrail-druk, vandaar dat u de lage-drukmeldfoutcode P0087 heeft.

Het probleem met de lage brandstofdruk kan zich overal langs de brandstofleiding bevinden - U moet de brandstofpomp laten controleren, de brandstofrail-druk en de begrenzerkleppen laten controleren, en verreweg het gemakkelijkste om eerst te controleren is het uitvoeren van een brandstofinjector-teruglooptest.

Ook uit uw foutcodes lijkt het erop dat u een ECM-probleem heeft; dit moet dus door een deskundige worden gecontroleerd.

Ik raad u ten zeerste aan om dit werk door een gekwalificeerde monteur te laten uitvoeren.

Hoe u een injector-teruglooptest uitvoert.

Met betrekking tot de injectoren die teruglekken - U kunt niets aannemen totdat u de vereiste tests hebt voltooid en u kunt aan de testresultaten zien of de injector onderhoud nodig heeft of vervangen moet worden. Ik stel ook voor dat u uw brandstofrail-druk controleert om te helpen bij het diagnosticeren van een lage brandstofrail-druk. Ik heb niet de exacte technische gegevens voor uw motor, maar we werkten vroeger met minder dan <40 ml over een test van een halve minuut. Als u de exacte gegevens nodig heeft, raad ik u aan contact op te nemen met uw lokale Bosch-distributeur, die u deze informatie voor uw motor kan verstrekken. Hoe u een teruglooptest uitvoert Goede injectoren mogen bij deze test niet meer dan 25 ml lekken van de originele fabrieksgeplaatste injector. ======================================================= ==
De test De test die ik heb gebruikt, begint met 2 minuten draaien in stationair toerental, gevolgd door: 30 seconden met het gaspedaal op 3000 tpm, gevolgd door: 30 seconden in stationair toerental, gevolgd door: 30 seconden met het gaspedaal op 3800 tpm, gevolgd door: 30 seconden in stationair toerental, gevolgd door: 30 seconden met het gaspedaal op 3800 tpm, gevolgd door: 30 seconden in stationair toerental. De fabrikant stelt dat de brandstoftemperatuur niet lager mag zijn dan 50C, dus warme motor voor deze test.

#17 ·
View attachment 167755

Zoals ik in mijn eerste bericht zei, heeft u een lage brandstofrail-druk, vandaar dat u de lage-drukkode P0087 heeft.

Het probleem met de lage brandstofdruk kan zich overal in de brandstofleiding bevinden - U moet de brandstofpomp laten controleren, de brandstofrail-druk en de begrenzerkleppen laten controleren, en verreweg het gemakkelijkste om eerst te controleren is het uitvoeren van een brandstofinjector-terugslagtest.

Ook uit uw foutcodes lijkt het erop dat u een ECM-probleem heeft; daarom moet dit door een bekwaam persoon worden gecontroleerd.

Ik zou u ten zeerste aanraden om dit werk door een gekwalificeerde monteur te laten doen.

Hoe u een injector-terugslagtest uitvoert.
Met betrekking tot de injectoren die teruglekken - U kunt niets aannemen totdat u de vereiste tests hebt voltooid en u aan de hand van de testresultaten kunt zien of de injector onderhoud nodig heeft of vervangen moet worden. Ik stel ook voor dat u uw brandstofrail-druk controleert om te helpen bij het diagnosticeren van lage brandstofrail-druk. Ik heb de exacte technische gegevens voor uw motor niet, maar we werkten vroeger met minder dan <40 ml over een halve minuut test. Als u de precieze gegevens nodig heeft, raad ik u aan contact op te nemen met uw lokale Bosch-distributeur, die u deze informatie voor uw motor kan verstrekken. Hoe u een terugslagtest uitvoert Goede injectoren mogen bij deze test niet meer dan 25 ml lekken van de originele fabrieksgeplaatste injector. ======================================================= ==
De test De test die ik heb gebruikt, begint met 2 minuten draaien in stationair toerental, gevolgd door: 30 seconden met het gaspedaal op 3000 tpm, gevolgd door: 30 seconden in stationair toerental, gevolgd door: 30 seconden met het gaspedaal op 3800 tpm, gevolgd door: 30 seconden in stationair toerental, gevolgd door: 30 seconden met het gaspedaal op 3800 tpm, gevolgd door: 30 seconden in stationair toerental. De fabrikant stelt dat de brandstoftemperatuur niet lager mag zijn dan 50C, dus warme motor voor deze test.
Bedankt UK-Kev voor uw antwoord.
Uiterst nuttig.
Ik kom terug na de injector-terugslagtest.
Ik ben al op zoek naar de brandstofrailregelaar en de brandstofrailsensor.

Merci.

#18 ·
Hallo allemaal,
De injectietest is uitgevoerd en is in orde, alle vier zijn na 7 minuten gelijk. Nu bestel ik de brandstofrailregelaar en de railsensor, kan iemand mij vertellen of ik de rail voor de vervanging eruit moet halen of dat dit direct op de motor kan?
Is er iemand die werkplaatsinformatie heeft over de procedure?
Bedankt.

#19 ·
@jivasasha

Het ontwerp van de brandstofrails op de 1.6 en 2.2 maakt het mogelijk om de druksensor en de regelaar daadwerkelijk op de motor te verwijderen – Echter is het het beste als u de complete brandstofrail van de motor verwijdert om de druksensor en de regelaar op de werkbank te vervangen en u kunt er ook voor zorgen dat de brandstofrail grondig wordt gereinigd van eventuele verontreinigingen.

OPMERKING: Als u besluit de brandstofrail te verwijderen, zorg er dan voor dat u kleine stoppen gebruikt op de brandstoftoevoerleidingen van de injector of de injectoren zelf om te voorkomen dat brandstof terugloopt in de injectoren en de injector uitdroogt, anders krijgt u een heleboel problemen.

#20 ·
Hallo,
Ik heb hetzelfde probleem met de 2012 CR-V (4e generatie) 2.2 i-dtec.
P0087 en een lichtshow van andere dingen op het dashboard willekeurig.
Dit willekeurig is niet helemaal willekeurig, maar meestal als ik niet te snel rijd, niet hard op het gaspedaal trap en dan net iets meer wil versnellen en daar is het - lichtshow en noodloop.
Stoppen, uitzetten, weer aanzetten en het werkt weer prima.

Ik werd bij de Honda-dealer geadviseerd dat dit meestal wordt veroorzaakt door een niet-OEM brandstoffilter.
Ik heb deze vervangen door de OEM-versie (duur) en het probleem was ongeveer 6 maanden weg.
Nu komt het weer terug.

Ik denk dat 54 MPa bij 1562 RPM niet per se betekent dat de druk laag is. Het hangt ervan af op welk moment deze meting is gedaan.
Deze druk verandert constant en is afhankelijk van de motorbelasting.
Als ik het gaspedaal loslaat, kan deze dalen tot ongeveer 30 MPa en zodra ik het weer indruk, gaat hij weer omhoog, afhankelijk van hoeveel ik het indruk, kan hij maar een beetje omhoog gaan of tot 160 / 170 MPa.
Bijvoorbeeld hier, tussen 13:08 en 13:12 (bovenste grafiek is RPM); Ik heb geen foutmelding gekregen tijdens deze rijcyclus.
Image

@jivasasha plaats een update, hopelijk een oplossing zodra je die hebt.
Mijn volgende stappen zullen zijn om diesel systeemreiniger te proberen (ik heb nog nooit zoiets geprobeerd, dus ik weet niet of dit gewoon onzin is of iets goeds kan doen).
De volgende stap zou zijn om naar de Honda-dealer te gaan en te vragen of mijn auto in aanmerking komt voor een ECU-update.

Ik ben op de hoogte van het Honda-bulletin voor dit probleem en mijn bouwjaar en VIN passen erin, alleen weet ik niet of mijn auto eerder is bijgewerkt of niet.
Kan iemand mij mogelijk vertellen of mijn ECU-kalibratie voor of na deze update is? Mijn kalibratie-ID is: 37805-R7C-G660
Ik heb er gewoon een hekel aan om tijd en geld bij de dealer te verspillen en ze kunnen me toch vertellen dat er geen update voor mij is.

#22 ·
Hoi allemaal, op zoek naar advies voor een P0087 lagedrukfout op mijn 2017 1.6 idtec CRV (uk). Word er momenteel gek van :( Tot nu toe heb ik de brandstoffilter vervangen, gloeibougies vervangen, nieuwe accu, maar de laatste update van mijn lokale garage was dat Honda een software-update moet uitvoeren(?). Ik heb mijn lokale Honda-dealer gebeld en ik heb het gevoel dat ze een beetje terughoudend zijn, ik heb nu een afspraak met hen gemaakt om een ​​diagnostische controle uit te voeren, maar ik wil graag de ervaring van anderen hier weten. De eerste monteur aan huis suggereerde een nieuwe brandstofrail, maar voor £ 1300 van Honda wil ik het zeker weten. Bedankt voor alle adviezen.
Hoi, ik heb zeer vergelijkbare problemen gehad met mijn CRV 2013 idtec 2.2. Het geeft veel lampjes en gaat in de noodloop. Als ik de auto uit en weer aanzet, komt hij uit de noodloop. Na een paar keer uit en aan gaan, gaan alle lampjes uit. De foutcode is p0087. De brandstoffilter is vervangen. De auto gaat verder goed, ik denk niet dat het de injectoren zijn. Is het de moeite waard om de brandstofdruksensor te vervangen? Zit er een sensor en een brandstofdrukregelaar op deze auto? Wat is de meest waarschijnlijke?

#24 ·
Wat ik hieronder ga schrijven klinkt misschien dwaas, dat weet ik, maar het werkt wel voor mij.
Ik had vaak de P0087-foutcode en een lichtshow op het dashboard. Nadat ik de brandstoffilter had vervangen door een originele, was dit probleem een half jaar verdwenen en keerde het daarna terug.
Wat in mijn geval hielp, is dat ik nu de ontsteking aanzet, 15 seconden wacht en dan mijn auto start.
Geen probleem meer in meer dan een jaar en ik heb verder niets gedaan met betrekking tot de brandstoftoevoer.
Verliest hij om welke reden dan ook de prime? Niet zeker. Moet ik dit elke keer doen? Ik weet het niet, ik doe het gewoon en daarna heb ik geen problemen. Dus ik ga gewoon door met het zo te starten.
Ik denk dat het het proberen waard is, want het kost niets.

#25 ·
Hallo, bedankt voor de raad. Het is zeker de moeite waard om te proberen. Ik ben absoluut niet mechanisch onderlegd, maar ik heb het gevoel dat mijn probleem elektrisch is, aangezien de auto te goed rijdt om te voelen als een brandstoftoevoerprobleem. Ik vroeg me af of het vervangen van mijn aardingskabel zou helpen? De laatste keer dat ik werkzaamheden liet uitvoeren, vertelde mijn monteur me dat die op de auto ernstig gecorrodeerd was. Het is maar een gedachte, want ik heb ook een aan/uit-probleem met het auto-stop-startlampje dat aangaat. Gebeurt niet vaak, maar als het gebeurt, staat er systeem controleren. Na een paar keer aan/uit gaat het weer weg.