Honda CR-V Owners Club Forums banner
Status
Not open for further replies.

P0303 code

1 reading
22K views 3 replies 4 participants last post by  Avisitor  
#1 ·
Had een P0303-code "Cilinder 3 misfire" op mijn 2012 Honda CRV. Ik heb al mijn bougies vervangen, de code gewist en de diagnose opnieuw uitgevoerd. Dezelfde code kwam terug, wissel de cilinders om om te zien of er een andere cilinder misfire zou verschijnen. Codes gewist - dezelfde code kwam terug. Ik ben GEEN monteur, maar heb net te veel uitgegeven om mijn remmen en olie in een garage te laten vervangen, dus ik dacht dat ik het zelf zou doen. Maar ik ben totaal de kluts kwijt. Het motorlampje brandt, evenals de elektronische stuurbekrachtiging, de voertuigstabiliteitscontrole en de AWD-lampjes.... en hij laat me niet accelereren. Iemand ideeën? Zeer gewaardeerd.

#2 · (Edited)
Had een P0303-code "Cilinder 3 misfire" op mijn 2012 Honda CRV. Ik heb al mijn bougies vervangen, de code gewist en de diagnose opnieuw uitgevoerd. Dezelfde code kwam terug, verwisselde de cilinders om te zien of er een andere cilinder misfire zou verschijnen. Codes gewist - dezelfde code kwam terug. Ik ben GEEN monteur, maar heb net te veel uitgegeven om mijn remmen en olie in een garage te laten vervangen, dus ik dacht dat ik het zelf wel zou doen. Maar ik ben totaal de weg kwijt. Het motorlampje brandt, evenals de elektronische stuurbekrachtiging, de voertuigstabiliteitscontrole en de AWD-lampjes.... en hij laat me niet accelereren. Iemand ideeën? Zeer gewaardeerd.
Hoi Ra
Begin met het methodisch controleren van uw luchtinlaat- en vacuĂĽmsysteem. Terwijl u onder de motorkap bent, controleert u ook de HT-kabels. Als alles in orde is, "kan" het een slechte injector zijn, maar dit is uiterst zeldzaam en ervaring leert me dat "klop-sensoren, nokkenaspositiesensoren en kettingspanners" veel waarschijnlijker zijn.
Het probleem is dat eenvoudige codelezers u alleen een generieke code geven en P0303 betekent simpelweg, zoals u zegt, misfire. Maar pas op, sommigen springen onmiddellijk op de "kleppenwagen" voor elke misfire onder de zon en dat is gewoon niet het geval.
U heeft waarschijnlijk een diagnose nodig die veel gedetailleerder is, omdat de oorzaak letterlijk alles kan zijn. Een diagnose zal de oorzaak achterhalen en u tijd en geld besparen. Het is vermeldenswaard dat AAA-busjes diagnoses uitvoeren, maar dat hangt uiteraard af van het feit of u lid bent??(y)

#3 ·
Mogelijke oorzaken van een P0303-code kunnen betekenen dat een of meer van de volgende fouten zijn opgetreden.

1/ Vonkpluggen uitsluiten omdat u ze al hebt vervangen – Maar staan ze op de juiste afstand?

2/ Defecte bobine.

3/ Defecte injector.

4/ Verbrande uitlaatklep.

5/ Slechte compressie.

#4 ·
Had a P0303 code "Cylinder 3 misfire" on my 2012 Honda CRV. I changed all my spark plugs, erased the code and ran the diagnosis again. Same code came up, switch the cylinders around to see if it would show a different cylinder misfire. Erased the codes- same code came back up. I'm NOT a mechanic but just spent too much to have my breaks and oil changed at a shop, so figured I would do it myself. But, I am at a total loss. The engine light is on as well as the electronic power steering, vehicle stability assist and AWD lights.... and it won't let me accelerate. Anyone have any ideas? Much appreciated.
Instead of changing all the spark plugs,
why not just switch plug #3 with plug #2 and see if the misfire moves with the plug?
Did you try switching the position of the #3 coil over plug with the #2 coil over plug?
If it does not move then it could be a vacuum leak. In take manifold gasket??

More troubles?
When did the lights come on?
How did they come on? Were you driving at the time?
What if anything have you done to look into this?
Do a visual inspection of the main wring harness and of the ABS sensors
Good luck

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.