Honda CR-V Owners Club Forums banner
Status
Not open for further replies.

Nieuwe 2023 6G CR-V opgehaald

30K views 81 replies 38 participants last post by  PHG  
#1 ·
Haal de 23 sporten vandaag op!! Ze zijn mooi schoongemaakt :)

Hier zijn nog een paar "schonere" foto's

#2 ·
#3 ·
  • Like
Reactions: williamsji
Save
#6 ·
Analoge snelheidsmeter. Interessant.
Weerspiegelt de aanpak die ze hebben gevolgd in de huidige generatie Accord. Als je het eenmaal probeert, denk ik dat de meeste eigenaren het echt leuk zullen vinden.

Bovendien... het is een analoge weergave, maar ik durf te wedden dat deze wordt aangestuurd door een digitaal afgeleid signaal.

#7 ·
Als het iets weg heeft van de UK Civic Hybrid, hebben de lagere uitvoeringen een gedeeltelijk analoog/digitaal cluster, terwijl de topmodellen volledig digitaal zijn.

Voelt als een achterwaartse stap ten opzichte van de 5G, hoewel ik er zeker van ben dat Honda daar redenen voor heeft.

#8 ·
Als het iets weg heeft van de UK Civic Hybrid, hebben de lagere uitvoeringen een gedeeltelijk analoog/digitaal cluster, terwijl de topmodellen volledig digitaal zijn.

Voelt echt als een achterwaartse stap ten opzichte van de 5G, hoewel ik er zeker van ben dat Honda er redenen voor heeft.
Ik vraag me af, zit de analoge snelheidsmeter op zowel de ICE als de hybrides? In het VK kan er bij de topmodellen sprake zijn van groepsdruk die hen ertoe aanzet om een bepaalde functie op een bepaalde manier in het voertuig te plaatsen.

Persoonlijk heb ik digitale snelheidsmeters in de meeste voertuigen altijd nogal cheesy gevonden. Maar goed, ik ben opgegroeid met old school voertuigen met allemaal analoge meters. :p Mijn eerste digitale instrumentenpaneel was in 1986 in een Taurus EX, en het deed zijn werk, maar ik vond het esthetisch gezien niet zo mooi.

Met een analoge meter krijg je niet alleen de huidige snelheid, maar kun je ook in één oogopslag een goed gevoel krijgen van hoe snel je accelereert en dus wat gemakkelijker en van tevoren je voet van het gaspedaal halen.

Vanuit het perspectief van Honda... Ik wed dat ze momenteel aan het stylen zijn met analoge snelheidsmeters, aangezien het wel een beetje past bij hun opkomende "sportieve" en "robuuste" stylingthema's.

In ieder geval... ze hebben ons niet om onze mening gevraagd of ons een stem gegeven. :p Sterker nog... Ik heb veel verschillende vragen gezien in Honda marketing-enquêtes die ze me sturen... maar ik herinner me niet dat ze ooit naar mijn voorkeuren voor het type snelheidsmeter hebben gevraagd.

#11 ·

Het lijkt erop dat een gedeeltelijke digi-dash standaard is voor alle US/Can-modellen.

Niets wijst erop dat een enkele trim de volledige kaboodle krijgt.

@prpz82 - Hartelijk gefeliciteerd met het feit dat je het eerste lid van CRVOC bent dat daadwerkelijk is afgeleverd :) Veel plezier met autorijden!!

#13 · (Edited)

Het lijkt erop dat een gedeeltelijk digi-dash standaard is voor alle US/Can-modellen.

Niets wijst erop dat een afwerking de volledige kaboodle krijgt.

@prpz82 - hartelijk gefeliciteerd met het feit dat je het eerste lid van CRVOC bent dat daadwerkelijk is afgeleverd :) Veel plezier met rijden!!
De Amerikaanse Honda-site is momenteel een beetje een puinhoop. :rolleyes: En Honda-brochures zijn nu een grap.

De enige handleidingen die ik kon vinden, zijn voor Hybrid en het toont een gesplitst digitaal/analoog display voor hybrides.

Vervolgens ben ik afgedaald naar een bouwcyclus op een Hybrird en een ICE. Daarbij heb ik vervolgens de interieurfoto van het voertuig in aanbouw gecontroleerd:

- Wat ik heb waargenomen, is dat de ICE-modellen inderdaad het gemengde analoog/digitale instrumentenpaneel hebben, evenals een mechanische versnellingspook.

- Op de hybride modellen toonden de foto's een digitaal instrumentenpaneel (zeer vergelijkbaar met gen5), [wat in strijd is met de gepubliceerde handleiding] en de versnellingspook wordt vervangen door schakelknoppen (wat logisch is voor een hybride).

Dus ik denk dat we moeten afwachten en echte foto's moeten zien van daadwerkelijke eigenaren van ICE- en hybride-uitvoeringen om te zien wat hier de waarheid is... aangezien Honda zich blijkbaar niet de moeite neemt... wat vreemd is, aangezien veel kopers tegenwoordig zonder te kijken kopen omdat er geen voorraad op de percelen is.

Ik ben er zeker van dat Honda enigszins verschillende configuraties blijft hebben voor de VS en voor Canada... wat alles tot op zekere hoogte verder in verwarring brengt.

Update: BoostedV stuurde me een YouTube van een rondleiding van beide naast elkaar. Instrumentenclusters zijn hetzelfde, net als de versnellingspook. (y) Nogmaals, de Amerikaanse Honda-site kan momenteel niet worden vertrouwd voor nauwkeurigheid.

#24 ·
#40 ·
Hoe bevalt het je nadat je er een paar dagen mee hebt gereden?
Ik vind de nieuwe look mooi, zowel de buitenkant als de binnenkant zien er geweldig uit. Het is jammer dat ze de sporteditie hebben moeten de-contenten, geen uitlaatafwerkingen, geen mistlampen en kleinere wielen, en de achterlichten zien er goedkoop uit in vergelijking met de 5e generatie lichten.

#26 ·
Ik haat het proces van het indrukken van een knop om door de ventilatie-opties te bladeren, om er net een te veel in te drukken, en dan de cyclus opnieuw te moeten doorlopen... of erger, het eerste jaar van de vorige generatie Civic, toen ze de knoppen volledig verwijderden, was ik passagier in de auto van mijn collega en moest ik vechten met het touchscreen om de temperatuur/ventilator te veranderen, kan me niet voorstellen dit als bestuurder te doen terwijl ik op de weg let.

#28 ·
In een andere context, ik zag vandaag de nieuwe HR-V. Ziet er in het echt beter uit dan op de foto's die ik had gezien. Hij ziet er aan de buitenkant aanzienlijk groter uit en rivaliseert met de Gen 5 CR-V, voor zover ik kon zien. Dit zou me doen geloven dat de Gen 6 CR-V er merkbaar groter uitziet dan de uitgaande Gen 5. Ik hoop het.

#30 ·
Over een andere kwestie, ik zag vandaag de nieuwe HR-V. Ziet er in het echt beter uit dan op de foto's die ik had gezien. Hij ziet er aan de buitenkant aanzienlijk groter uit en rivaliseert met de Gen 5 CR-V, voor zover ik kon zien. Dit zou me doen geloven dat de Gen 6 CR-V er merkbaar groter uitziet dan de uitgaande Gen 5. Dat hoop ik.
Ik reed ongeveer een week geleden in een 23 HR-V. Het is lang niet het voertuig dat een CR-V is. Het prijsverschil van $10.000 komt echt tot uiting in het interieur en de laadruimte is aanzienlijk kleiner (10 cuft. minder).

Ik heb mijn naam opgegeven voor een 23 CR-V Sport Hybrid. De bouw staat gepland voor december en de levering in januari.

#29 ·
Interessant dat het Sport-model een knop heeft om een zender/station te selecteren op de head unit, maar de Honda-foto's voor de nieuwe EX-L-uitvoering er geen hebben. Vind de opbergruimte onder het dashboard wel mooi.

Even iets anders, ik heb vandaag de nieuwe HR-V gezien. Ziet er in het echt beter uit dan op de foto's die ik had gezien. Hij ziet er aan de buitenkant aanzienlijk groter uit, en rivaliseert met de Gen 5 CR-V, voor zover ik kon zien. Dit zou me doen geloven dat de Gen 6 CR-V er merkbaar groter uitziet dan de uitgaande Gen 5. Dat hoop ik.
IIRC, een recensie van CNET vroeg in het begin over de '23-versie van de CR-V zei dat hij iets breder en langer was.

#33 ·
Gefeliciteerd met de nieuwe auto! Ik ben benieuwd wat je ervan vindt na een paar kilometer te hebben gereden. Ziet er geweldig uit en is zeker een van de kanshebbers als we verder gaan met de aankoop van ons volgende voertuig.

#36 ·
Dat is de favoriet voor de kleur die ik graag zou willen hebben. Ziet er ook goed uit met de zwarte wielen.

Zou u mij een plezier kunnen doen en de hoogte van de laadopening kunnen meten? Omdat het plafond binnenin meestal een of twee inch hoger is, zou u dat dan ook kunnen meten? Ik heb bepaalde items die ik altijd in en uit mijn huidige auto plaats en de openings- en plafondhoogtes zijn ruim voldoende, maar ze zouden niet in de laatste generatie van de CR-V passen.

#37 ·
Deze week de mijne gekocht, hij komt volgende week aan. Zal dit draadje binnenkort open zijn zodat we prijsinformatie kunnen gaan verstrekken?

Blij met de traditionele versnellingspook, dat was een van de kenmerken die me overtuigden om te wachten op de 2023 MY in plaats van een overgebleven '22.

#44 · (Edited)
Ik ging naar mijn lokale dealer en bekeek een 23 EXL in grijs met zwart interieur. Ik had de optie om hem te testen, maar heb dat om een paar redenen afgeslagen. Ten eerste had ik moeite om hem te spotten in EX/EXL trim. Hij ziet er vrij generiek uit voor 37k plus eventuele dealeropslagen. Hij gaf me een basis Tiguan gevoel. Het interieur is 100% Civic, wat niet slecht is, maar ik had gedacht dat ze wel wat slimmere dingen hadden kunnen veranderen. De middenconsole ziet er kleiner uit en hoewel Honda meer ruimte claimt qua laadruimte, was dat niet merkbaar. Een probleem was de achterbank die hoger was geplaatst, dus als je lang bent, is hoofdruimte een probleem. USB-poorten achter zijn optioneel en de hendels om de achterbanken van achteren los te maken zijn verwijderd. Over het algemeen denk ik dat het een goede keuze is, maar het lijkt erop dat Honda's bean counters hun hand in het uiteindelijke ontwerp hebben gehad. Even terzijde: de 2 sportopties zien er naar mijn mening beter uit, maar hebben wel een prijs. Als je een lage kilometerstand 20-22 hebt, zou ik er moeite mee hebben om te upgraden!

#45 ·
Ik ging naar mijn plaatselijke dealer en bekeek een 23 EXL in grijs met zwart interieur. Ik had de optie om er een proefrit mee te maken, maar heb dat om een paar redenen afgeslagen. Allereerst had ik moeite om hem te spotten in EX/EXL-uitvoering. Hij ziet er vrij generiek uit voor 37k plus eventuele dealeropslagen. Het gaf me een basis Tiguan-gevoel. Het interieur is 100% Civic, wat niet slecht is, maar ik had gedacht dat ze slim hadden kunnen zijn en een paar dingen hadden kunnen veranderen. De middenconsole ziet er kleiner uit en hoewel Honda meer ruimte claimt vanuit een vrachtwagenstandpunt, was dat niet merkbaar. Een probleem was de achterbank die hoger was geplaatst, dus als je lang bent, is hoofdruimte een probleem. USB-poorten achter zijn een optie en de hendels om de achterstoelen van achteren los te maken zijn verwijderd. Over het algemeen denk ik dat het een goede keuze is, maar het lijkt erop dat Honda's bonen tellers hun hand in het uiteindelijke ontwerp hebben gehad. Even terzijde: de 2 sportopties zien er naar mijn mening beter uit, maar zullen een prijs hebben. Als je een 20-22 met lage kilometerstand hebt, zou ik er moeite mee hebben om te upgraden!
Om eerlijk te zijn, was de 17-22 CRV van nature generiek in vergelijking met de concurrentie. Oude, onhandige head unit

Ik denk dat de meeste beoordelingen het als meer van hetzelfde beschouwen. Generiek met updates.

Ten slotte ben ik het qua prijs eens, behalve als je de concurrentie prijst, is alles duur. Een Chevy Equinox was 5 jaar geleden een voertuig van minder dan $ 20.000 en is nu een voertuig van $ 30.000. We leven in andere tijden.

#46 ·
Er wordt te veel aandacht besteed aan infotainment en schermgrootte. Schermen van 7 of 9 inch zijn niet toonaangevend. Ik ben het eens met de eenvoud ervan en je kunt er gemakkelijker in navigeren. Ging terug naar een dealer met een hoog volume in mijn buurt en ze hadden een ex tentoongesteld. Voel het niet. Mijn mening was dat het goedkoper was in vergelijking met een 22 ex. Betere stoelen. Nee. Meer ruimte? Op papier misschien, maar het voelde kleiner aan de binnenkant. Er waren een paar verkopers in de buurt en we begonnen erover te praten en ze waren zelfs ontevreden over het nieuwe model. Ze verwachtten meer van Honda's brood-en-botermodel. Ze gaven aan dat er pas na het begin van het jaar hybride modellen zouden komen en ze verwachtten de nieuwe Pilot rond dezelfde tijd. Zelfs met zijn gebrek aan glansrijke motor en gebrek aan voorzieningen zeiden ze dat de HRV de bestseller was. Het is 2-3 maanden wachten. Misschien is het de prijs. 30.000 dollar voor een nieuwe auto is nu goedkoop!

#47 ·
Er wordt te veel aandacht besteed aan infotainment en schermgrootte. Schermen van 7 of 9 inch zijn niet toonaangevend.
Om niemand te ontstemmen, maar het 6G-infotainmentsysteem is een marginaal geüpdatete versie die minstens 4 jaar geleden voor het eerst in de Accord verscheen.

Generationeel gezien loopt het al achter. Zeker omdat de volgende Accord overstapt op volledige Google-integratie. Idem de 2023 Prologue.

#49 · (Edited)
Update - Na het bekijken en rijden in een 23 EX met veel extra's, besloot ik er een te kopen. Ik kreeg platina wit met de donkere wielen en een achterklepspoiler. Beschermers voor de achterbank, cargo- en wintermat en bescherming aan de zijkant van de carrosserie. Volledige tint en een neusmasker voor de auto. Mijn vrouw vond het er mooi uitzien. 39k met alle opties en een dealeropslag van 1k inbegrepen. Ik ben dol op de nieuwe veiligheid met extra airbags op de achterbank. Stijvere carrosserie is indrukwekkend. Ik vind het gratis onderhoud van 2 jaar inbegrepen prettig. Prijzig, maar ik kreeg 30k voor mijn 20 EX met 15k erop. Eén vraag voor het team: denken jullie dat ik de Bridgestone Ecopia HL 422 moet dumpen? of ze een tijdje houden? Ik woon in de buitenwijken van Colorado, dus we krijgen wat sneeuw, maar niets extreems. Doe geen bergritjes. Ging ook van zwart (een nachtmerrie om bij te houden) naar wit, wat erg mooi is.

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.