Honda CR-V Owners Club Forums banner
Status
Not open for further replies.

Stuurbekrachtiging - foto van de inlaatslang van de pomp?

6.2K views 15 replies 4 participants last post by  mag1  
#1 ·
Hallo allemaal, heb net mijn stuurbekrachtigingspomp laten vervangen en in de '05 van mijn dochter, onderdeel van een reparatie van meerdere problemen, en ik denk dat ze de retourleiding verkeerd om hebben geplaatst. De inlaatfitting en -slang zitten nu recht boven de riem, met slechts een paar mm speling. Tijdens de rit naar huis hoorde ik een raar geluid, stopte om te kijken en mijn riem heeft nu een rib minder. Ik ging terug naar de garage en ze hadden geen verklaring. Zeiden dat alles in orde was. Ik heb geen foto kunnen vinden waarop de juiste inlaatstand te zien is. Kan iemand een foto maken van hoe het er bij hen uitziet en deze plaatsen? Zo ziet het er bij mij momenteel uit. De gescheurde rib van de riem is niet te zien op de foto. Zal niet meer naar deze plek terugkeren. Bedankt
Image

#2 ·
Verschillende dingen verwarren me hier. Ik kan zien dat de slang er niet helemaal in zit en de slangklem moet heel dicht bij het uiteinde van de buis zitten. De locatie van de buis bevindt zich op dat punt aan de buitenkant van de riem, dus ik weet niet zeker hoe dit de ribben aan de onderkant van de riem zou hebben beĂŻnvloed...

Het lijkt erop dat er twee montagegaten in de pomphuis zitten en dat ze de bovenste hebben gebruikt, waarbij het onderste de slang weg van de riem kantelt. Zie foto's op mijn 2003...

Save
#3 · (Edited by Moderator)
Bedankt voor het plaatsen. Zo dacht ik dat het hoorde. Op mijn riem wordt het niet weergegeven, maar aan de linkerkant ontbreekt een stuk.

Soms moet je het gewoon zelf doen om het goed te krijgen. Ik zal er vandaag of volgende week naar kijken. Mijn servicehandleiding laat het ook omhoog wijzen. Ik heb de AC-compressor laten vervangen en stelde ook de stuurbekrachtigingspomp ter discussie, vanwege wat leek op een lekkage. Omdat ze hem moesten verwijderen om bij de AC-compressor te komen, had ik het gevoel dat ze hem net zo goed konden vervangen. Ze zeiden dat de helft van de lagers erin samen met de afdichting weg waren, verbaasd dat we nog steeds konden sturen.

Nogmaals bedankt.

Ik weet niet precies wat deze man met mijn stuurbekrachtigingspomp heeft gedaan. Hij is tot volgende week op vakantie, dus hier zit ik. Weet iemand of de fitting van een Civic van vergelijkbare leeftijd dezelfde maat heeft? Of zelfs de Accord? Die wijzen allemaal in verschillende richtingen en ik vraag me af of ze allemaal zouden passen. Als ik deze 180* draai, wijst hij nu naar beneden, wat ook onjuist is. Ik wou dat hij de oude pomp had bewaard. Ze hebben ook een bobine vervangen en als ik ernaar kijk, zit hij niet goed. Ik heb hem eruit getrokken om hem opnieuw te plaatsen en de reden dat hij niet goed zit, is dat de rubberen huls van de bobine af is en vastzit op de stekker, heeft iemand een manier om er een te pakken en eruit te trekken? Ik kan mijn lange punttang niet naar beneden krijgen om hem te pakken, ik heb geprobeerd de bobine terug te duwen, maar hij beweegt geen millimeter.

Save
#5 ·
lol, ik heb een inlaat voor een accord besteld, hij zou meer omhoog moeten wijzen in verticale richting. hopelijk hebben ze allemaal dezelfde diameter. ik zal het volgende week uitzoeken. het is een fiasco geweest. ach ja. nogmaals bedankt

#6 ·
lol, ik heb een inlaat voor een accord besteld, die meer omhoog in verticale richting zou moeten wijzen. Hopelijk hebben ze allemaal dezelfde diameter. Ik zal het volgende week ontdekken. Het is een fiasco geweest. Ach ja. Nogmaals bedankt
Veel mensen hier klagen als een winkel het verknalt. Het is fijn dat je daadwerkelijk foto's van de fout hebt geplaatst zodat iedereen het kan zien.

Lol. Kijk naar de positieve kant, het is altijd fijner om te leren van de fout van iemand anders dan van je eigen fout... dus we lachen momenteel helaas met je, in plaats van om je.

#7 ·
Lol. Geen probleem, ik was gewoon gefrustreerd. De plek heeft een goede reputatie, beide zwagers van me hebben hem jarenlang gebruikt. Hij heeft mijn aircocompressor vervangen die goed lijkt te werken, maar de 2 dingen die ik zelf zou hebben gedaan, maar vanwege tijdgebrek hem heb laten doen omdat hij toch al de stuurbekrachtigingspomp eraf haalde om bij de compressor te komen, kon hij het net zo goed doen, en ik heb beginnersfouten. Hoe dan ook, ik zal het volgende week op mijn vrije dag repareren.

#9 ·
Hoe dan ook, ik zal het volgende week repareren als ik een vrije dag heb.
Er werd me verteld dat dezelfde pomp wordt gebruikt op een heleboel verschillende Honda's, alleen met verschillende leidingen. Ik vraag me af hoe de slang terug naar het reservoir is gekomen toen hij de andere kant op wees lol!

Succes, ik hoop dat de nieuwe onderdelen passen.

Save
#8 ·
Als je de slang omdraait, raad ik aan om de klemmen ook weer op de oorspronkelijke plaats te zetten.
De slang heeft een afdruk van de klem. Zorg er gewoon voor dat de klem weer in de oorspronkelijke positie wordt geplaatst (minder kans op een lekkage).

#10 ·
Dat is goed om te horen, gemeenschappelijkheid is een goede zaak, helpt hun kosten lager te houden. Daarom dacht ik dat de montage van een Accord zou kunnen werken. De dealerfittingen zitten allemaal in de $36+ range. Heb de fitting van carid (spelling?) gekregen. Het was ongeveer $16, maar verzendkosten waren $13. Ik zal wat foto's plaatsen als ik het klaar heb.

#11 ·
...gemeenschappelijkheid is een goede zaak, helpt hun kosten te verlagen.
Ja, het is verbazingwekkend hoeveel verschillende modellen dezelfde 'platform' gebruiken. Jaguar, Ford, Landrover, Volvo etc. op dezelfde rig.

Ik ben een enorme fan van het gebruik van voertuigplatforms en gemeenschappelijke onderdelenbakken, wou dat ze het zouden publiceren. Maar dat zullen ze nooit doen vanwege status. Geen enkele executive autobezitter wil horen dat zijn auto hetzelfde is als de 'lagere' modellen en zal hoogstwaarschijnlijk de premie niet betalen... (herinner je de Jaguar X type die werd aangevallen met 'het is een Ford eronder' en geen 'echte' Jaguar onzin...).

Zeker, de productiekosten worden verlaagd, maar ik denk niet dat er veel in de zakken van de klanten terechtkomt.

Dezelfde onderdelen, maar in verschillende merktassen, hebben nog steeds verschillende prijskaartjes, afhankelijk van in welke auto ze gaan.

Het is echter niets nieuws, ik herinner me dat de 'punten' op een mini dezelfde waren als die op mijn Jaguar. Verschillende verpakking, verschillende prijs...

Save
#12 ·
Uiteindelijk heb ik de accord-inlaat gebruikt. Het barb-uiteinde is groter dan de CR-V, maar de slang paste er nog steeds overheen. Het o-ring-uiteinde is hetzelfde. Alles is goed, ik zal de slang in de gaten houden om er zeker van te zijn dat er op een gegeven moment geen scheur ontstaat. Ik sprak met een van de ingenieurs met wie ik samenwerk en die rubberen slangen en fittingen ontwerpt voor de motorleverancier waar ik voor werk, en hij zei dat het binnen de marge zou moeten vallen die we zouden gebruiken voor rek, enz... dus ik zal het gewoon een tijdje in de gaten houden. De multiriem was een gedoe om te vervangen, maar na het verkrijgen van een XLong spline ratel voor de spanner, was het veel gemakkelijker en sneller om de nieuwe erop te krijgen. Ik ben vergeten wat foto's te maken, maar zal ze plaatsen als ik ze heb.

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.