Honda CR-V Owners Club Forums banner
Status
Not open for further replies.

Vraag over de installatie van spatlappen/modderbeschermers op een Honda CRV 2019

6.5K views 28 replies 8 participants last post by  bradleyp  
#1 · (Edited)
Ik woon momenteel in het Midden-Oosten, waar de wegen tijdens de meeste seizoenen voornamelijk zand hebben en waar het in de winter ook regent.
Ik was eigenlijk van plan om spatlappen/modderbeschermers (set van 4 stuks) te installeren op mijn nieuwe Honda CRV 2019 - Touring model. Ik wilde gewoon vragen of dit nuttig zou zijn of niet. Mijn eerdere Honda CRV 2009 had spatlappen/beschermers die standaard in de fabriek waren geĂŻnstalleerd.
Na overleg met de dealer informeerden ze me echter dat ze niet standaard op alle CRV-uitvoeringen zitten en als accessoire geĂŻnstalleerd moeten worden. Ze informeerden me dat er in de achterbumper geboord moet worden om de achterste twee spatlappen/modderbeschermers aan beide zijden te installeren. Ik ben een beetje bang dat boren de achterbumper tijdens/na de installatie kan beschadigen of verzwakken, voornamelijk vanwege de smalle randen van de bumper. Kan iemand me advies geven over dit onderwerp?

Save
#2 ·
Zeker weten dat ze passen, want ze voorkomen dat het meeste vuil in de dorpels van de voordeur terechtkomt. Ik heb een set Honda-lookalikes gemonteerd die ik voor minder dan ÂŁ20 van eBay heb gehaald. Ze waren OK, maar ik heb de voorste set vervolgens vervangen door Weathertech-spatborden en die bieden een betere dekking.

Ik heb beide sets zelf heel gemakkelijk gemonteerd en hoefde geen gaten te boren in de Honda. Alle schroeven of bouten zijn bevestigd aan voorgedefinieerde grommets die zich al rond de wielkast bevinden.

Ik denk dat Dark Knight heeft gepost dat standaard spatborden niet passen als er een bodykit is gemonteerd. Ik moet ook controleren of de dealer niet probeert niet-standaard generieke spatborden te monteren, omdat daarvoor mogelijk extra gaten moeten worden geboord.

#5 ·
Zeker weten dat ze passen, want ze houden het meeste vuil tegen dat in de dorpels van de voordeuren komt. Ik heb een set Honda-lookalikes gemonteerd die ik voor minder dan £20 van e-bay heb gehaald. Ze waren oké, maar ik heb de voorste set vervolgens vervangen door Weathertech-beschermers en die bieden een betere dekking.

Ik heb beide sets zelf heel gemakkelijk gemonteerd en hoefde geen gaten te boren in de Honda. Alle schroeven of bouten zijn bevestigd aan vooraf gedefinieerde grommets die zich al rond de wielkast bevinden.

Ik denk dat Dark Knight heeft gepost dat standaard beschermers niet passen als er een bodykit is gemonteerd. Ik zou ook moeten controleren of de dealer niet probeert niet-standaard generieke beschermers te monteren, omdat er mogelijk extra gaten geboord moeten worden.
Adviseer me welk model spatlappen ik het beste kan kopen en installeren op mijn CRV - die op Ali Express.com verkrijgbaar zijn (kosten ongeveer 29 USD), Honda Genuine (kosten ongeveer 49 USD) of de Weathertech-exemplaren (kosten ongeveer 80 USD)

Save
#3 ·
Ik woon momenteel in het Midden-Oosten, waar de wegen tijdens de meeste seizoenen voornamelijk zand hebben en waar het in de winter ook regent.
Ik was eigenlijk van plan om spat-/modderschermen (set van 4 stuks) te installeren op mijn nieuwe Honda CRV 2019 - Touring model. Ik wilde alleen maar vragen of dit nuttig zou zijn of niet. Mijn eerdere Honda CRV 2009 had spat-/modderschermen die standaard in de fabriek waren geĂŻnstalleerd.
Na overleg met de dealer werd ik echter geĂŻnformeerd dat deze niet standaard op alle CRV-uitvoeringen zitten en als accessoire moeten worden geĂŻnstalleerd. Ze informeerden me dat er geboord zou moeten worden in de achterbumper om de achterste twee spat-/modderschermen aan beide zijden te installeren. Ik ben een beetje bang dat boren de achterbumper tijdens/na de installatie zou kunnen beschadigen of verzwakken, voornamelijk vanwege de smalle randen van de bumper. Kan iemand mij advies geven over dit onderwerp?
Ik heb een set op een Amerikaans model geplaatst. 2017.

Ik hoefde niet te boren. Je moet een gaatje maken in een deel van het plastic. Ik gebruikte een pick-tool en maakte een gaatje in de bekleding volgens de instructies.

Stap 7 - Ze gebruikten een drukpen. Het lijkt er niet op dat de instructies tussen de jaren verschillen.

#4 ·
Ik heb een set op een US-model gezet. 2017.

Ik hoefde niet te boren. Je moet een gaatje in een deel van het plastic maken. Ik heb een pick-tool gebruikt en een gat in de bekleding geponst volgens de instructies.

Stap 7 - Ze gebruikten een pushpin. Ziet er niet naar uit dat de instructies verschillen tussen de jaren.
Kunt u mij vertellen welk merk spatlappen u op uw CRV hebt geĂŻnstalleerd?

Save
#6 ·
Voor betere bescherming en omdat ze er goed uitzien, zou ik voor de Weathertech gaan. Uitstekende kwaliteit, hoewel ik ze niet naar het VK kon laten leveren. Een vriend bracht ze mee in zijn bagage.

#8 · (Edited)
Ali Express-exemplaren zijn vrijwel identiek aan die van Honda, behalve dat de bevestigingen van slechte kwaliteit zijn en snel roesten. Vervangende zwarte roestvrijstalen bevestigingen zijn gemakkelijk verkrijgbaar en goedkoop, hoewel ik er niet zeker van ben of je je in het Midden-Oosten druk zult maken over roest.

Voor betere bescherming en een goede uitstraling zou ik voor de Weathertech gaan. Uitstekende kwaliteit, hoewel ik ze niet naar het VK kon laten bezorgen. Een vriend heeft ze in zijn bagage meegenomen.
Hoi, Charlie, je had me eerder op 1 april geadviseerd om de spat-/modderbeschermers te kopen en ze op mijn CRV te installeren. Ik heb echter vandaag contact opgenomen met mijn Honda-dealer en ze vertelden me dat ze alleen nuttig zouden zijn in het regenseizoen. Ze hebben ze op voorraad, maar informeerden me dat geen van de andere CRV-eigenaren erom heeft gevraagd, voornamelijk omdat het hier in het Midden-Oosten zelden regent. Ik kan zeggen dat het maar ongeveer 15-20 dagen per jaar regent.
De wegen hier zijn meestal droog en gemaakt van uitstekend asfalt. Ik kom fijn grind en zand tegen op de wegen en parkeer mijn auto ook op fijn grind en zand. Dus in dit scenario zou het dan nog steeds nodig en nuttig zijn in de omgeving van mijn land waar ik woon?

Save
#10 · (Edited)
Hallo mensen,
Ik heb vandaag de originele Honda spatlappen gekocht bij mijn Honda-dealer voor 44 US dollar inclusief 5% btw. De dealer vertelde me echter dat de arbeidskosten nog eens 40 US dollar zouden bedragen en dat de installatie ongeveer een uur zou duren. Ik heb het gevoel dat het niet economisch is om ze daar te laten installeren en zou het goed/raadzaam zijn om ze te laten installeren in lokale reparatiewerkplaatsen/garages die mij aanzienlijk minder zouden aanrekenen. Ik heb uw advies nodig, want ik ben in de war wie ik moet kiezen om ze te laten installeren.

Save
#11 ·
Hallo mensen,
Ik heb vandaag de originele Honda spatlappen gekocht bij mijn Honda-dealer voor 44 US $ inclusief 5% btw. De dealer vertelde me echter dat de arbeidskosten nog eens 40 US $ zouden bedragen en dat de installatie ongeveer een uur zou duren. Ik ben van mening dat het niet economisch is om ze daar te installeren en zou het goed/raadzaam zijn om ze te laten installeren in lokale reparatiewerkplaatsen/garages die mij aanzienlijk minder in rekening zouden brengen. Ik heb uw advies nodig, want ik ben in de war over wie ik moet kiezen om ze te laten installeren.
Installeer ze zelf. Instructies zijn gemakkelijk beschikbaar op verschillende Honda-accessoirewebsites, dus bekijk ze voordat u geld uitgeeft aan een derde partij.

Ik zou nog steeds hebben gewacht om te zien of je ze nodig hebt.

#12 ·
Ik heb de mijne voor $18 van eBay gekocht. De pasvorm was redelijk goed voor aftermarket. Enige probleem was de achterkant. Er werden schroeven meegeleverd, maar het gat is te groot en er was geen clip inbegrepen, terwijl de OEM-exemplaren wel grotere clips hebben om het grotere gat op te vangen. Ik heb contact opgenomen met de verkoper en hij heeft me het volledige bedrag terugbetaald. Dus ik heb in wezen spatlappen gratis gekregen. Het is niet de moeite waard om OEM of zelfs WeatherTech te betalen voor iets dat van plastic is. De spatlappen achter bewegen niet. In het ergste geval gebruik ik een tie-wrap om extra stabiliteit toe te voegen.

De installatie was vrij eenvoudig. De link van Collegehills bevat instructies en zou hetzelfde moeten zijn, ongeacht het merk spatlappen dat je krijgt.

#13 · (Edited)
Ik heb een '19 en hij is probleemloos geweest, behalve een beetje vreemd met het infotainmentsysteem. Maar het lost zichzelf altijd op.

Controleer het fabrikantenlabel op het deurkozijn van de bestuurder. Waar en wanneer is het geassembleerd?
Zou de dealer u de motorkap van andere Touring-auto's op voorraad laten openen om te controleren of de isolator op DIE auto's zit?

Als u vindt dat u er een nodig heeft, vergeet dan niet de bevestigingsclips te bestellen.

PS: U zegt dat het een 2019 is. Heeft hij een tijdje op voorraad gestaan?
Ik heb geen idee hoe CRV's zijn geconfigureerd voor de markt in het Midden-Oosten, laat staan hoe ze omgaan met dealers en verkopen. Maar verschillende regio's worden ANDERS behandeld wat betreft de exacte kenmerken die in elk uitrustingsniveau zijn opgenomen. Veel hiervan wordt bepaald door lokale regelgeving en vereisten voor motorvoertuigen.

Dus... welke functies zijn aanwezig in de Touring Trim en wat is "standaard" varieert per regionale markt. Alleen al omdat een voertuig in de fabriek in Ohio wordt geproduceerd, wil nog niet zeggen dat het alle vermelde Amerikaanse versie-functies heeft. Zelfs voor de Noord-Amerikaanse fabrieken... ze produceren verschillende versies voor de Amerikaanse en Canadese markten.

Als het specifiek is geproduceerd voor export naar het Midden-Oosten, zal het in feite worden geproduceerd volgens de specificaties voor de regio waarnaar het wordt geëxporteerd. Heeft de markt in het Midden-Oosten voertuigen die specifiek voor hun regio zijn geproduceerd?.. of vertrouwt het Midden-Oosten gewoon op regionale configuraties voor de EU- of Aziatische markten??

Als dit inderdaad een voertuig met Amerikaanse specificaties was en gewoon door een lokale dealer werd gekocht en zelf werd geëxporteerd... dan is uw probleem met die dealer. Maar zoals een andere post hierboven opmerkte... ga naar uw lokale dealer en bekijk een paar andere Touring CRV's en kijk of ze allemaal ontbreken. Zo ja... pech gehad. Zo niet... dan heeft u een zaak met de dealer.
Ik heb de mijne gekocht via eBay voor $ 18. De pasvorm was redelijk goed voor aftermarket. Het enige probleem was de achterkant. Het werd geleverd met schroeven, maar het gat is te groot en er was geen clip inbegrepen, terwijl de OEM-clips worden geleverd met grotere clips om het grotere gat op te vangen. Ik nam contact op met de verkoper en ze hebben me het volledige bedrag terugbetaald. Dus ik kreeg in wezen spatlappen gratis. Het is niet de moeite waard om OEM of zelfs WeatherTech te betalen voor iets dat van plastic is. De spatlappen achter bewegen niet. In het ergste geval gebruik ik een tie-wrap om extra stabiliteit toe te voegen.

De installatie was vrij eenvoudig. De link van Collegehills bevat instructies en zou hetzelfde moeten zijn, ongeacht welk merk spatlappen u krijgt.
Bedankt aan alle 4 deelnemers voor uw gewaardeerde steun. Ik heb vandaag al mijn OEM Honda spatlappen laten installeren door de dealer. Ik heb $ 28,00 US betaald als arbeidskosten, wat het gereduceerde tarief was. Ter informatie: in de regio Midden-Oosten wordt de CRV alleen geleverd met één uitlaat, die zich aan de rechterkant bevindt. Ze hebben de spatlappen aan de voorkant perfect geïnstalleerd, maar één fabrieksschroef gebruikt die bij de auto werd geleverd en één schroef die bij elk van de spatlappen aan de voorkant werd geleverd. Toen ontdekte ik een discrepantie bij de installatie van de achterste. Ik merkte dat de spatlap die aan de rechterkant was geïnstalleerd, een opening heeft tussen de binnenste spatbord (voering) van ongeveer 5 cm en dat zelfs een beetje van de uitlaatdemper te zien is. De spatlap aan de linkerkant ziet er perfect uit, aangezien er geen openingen zichtbaar zijn. Aan beide kanten hebben ze de spatlap van onder de bumper vastgeschroefd. Ik heb de foto's van de binnenkant voor beide spatlappen achteraan toegevoegd. Ik heb ze vanuit verschillende hoeken genomen, zodat u de opening kunt zien waarnaar ik verwijs.
Ik ben hierover verbaasd, dus ik wil graag de feedback en meningen van jullie allemaal weten, aangezien jullie ook de spatlappen achter hebben geĂŻnstalleerd.
Deel uw foto's van de spatlappen voor en achter (foto's van binnenuit) als u kunt. Het zou me zeker helpen om verschillen te ontdekken en als die er zijn, kan ik de fout in de installatie door de dealer melden.

Attachments

Save
#23 ·
Bedankt aan alle 4 deelnemers voor uw gewaardeerde steun. Ik heb mijn OEM Honda spatlappen al vanmiddag door de dealer laten installeren. Ik heb 28,00 US $ aan arbeidskosten betaald, wat het gereduceerde tarief was. Ter informatie: in de regio het Midden-Oosten wordt de CRV alleen geleverd met één uitlaat, die zich aan de rechterkant bevindt. Ze hebben de spatlappen aan de voorkant perfect geïnstalleerd, maar gebruikten één fabrieksschroef die bij de auto werd geleverd en één schroef die bij elk van de spatlappen aan de voorkant werd geleverd. Toen ontdekte ik een discrepantie met de installatie van de achterste. Ik merkte dat de spatlap die aan de rechterkant was geïnstalleerd, een opening heeft tussen de binnenste spatbord (voering) van ongeveer 5 cm en dat er zelfs een beetje van de uitlaatdemper te zien is. De spatlap aan de linkerkant ziet er perfect uit, want er zijn geen openingen zichtbaar. Aan beide kanten hebben ze de spatlap van onder de bumper vastgeschroefd. Ik heb de foto's van de binnenkant voor beide achterste spatlappen bijgevoegd. Ik heb ze vanuit verschillende hoeken genomen, zodat je de opening kunt zien waar ik naar verwijs.
Ik ben hierover verbaasd, dus ik wil graag de feedback en meningen van jullie allemaal weten, aangezien jullie ook de achterste spatlappen hebben geĂŻnstalleerd.
Deel uw foto's van de voor- en achterspatlappen (foto's van binnenuit) als u kunt. Het zou me zeker helpen om verschillen te ontdekken en als die er zijn, kan ik de installatiefout die door de dealer is begaan, melden.
Hoe ziet de voorkant eruit? Het lijkt erop dat de achterkant aan de linkerkant de voorkant is. De achterkanten zijn kleiner van formaat. Dus als de linker- en rechterkant er niet even groot uitzien, zijn ze verkeerd geĂŻnstalleerd.

#14 ·
Hier zijn de OEM-exemplaren op mijn 2020 touring. Ze worden allemaal geĂŻnstalleerd geleverd in Canada.
voor links, achter links, achter rechts, voor rechts. Er zit een opening aan de rechterachterkant, misschien 1 cm en linksachter misschien 0,5 cm, maar ik zie daar geen probleem mee.

#22 · (Edited)
Het lijkt er bijna op dat ze de voorste flappen achter hebben gemonteerd?
Ik heb zeker de OEM Honda PN: 08P00-TLA-100 spatlappen van de dealer gekocht, want de sticker was te zien op het buitenste plastic waarin de spatlappen waren verzegeld. Er werd vermeld dat ze in de VS werden geassembleerd. Ze controleerden mijn chassisnummer in hun Honda-onderdelensysteem voordat ze mij de spatlappen gaven.
Ik heb vanochtend nog eens gekeken en gezien dat mijn beide voorspatlappen overeenkomen met de vorm van uw voorspatlappen, dus perfect passen. Dat betekent dus en bewijst dat de technici van Honda de spatlappen aan alle vier de zijden correct hebben gemonteerd. Ik kan echter duidelijk het enorme verschil in de hoogte van de achterschermen zien na het bekijken van de foto's in vergelijking met de mijne. Uw achterschermen zijn absoluut veel hoger dan de mijne en ik vraag me af waarom dit verschil, aangezien de mijne achteraan een veel kortere lengte hebben, bijna hetzelfde als de voorkant.
Nadat ik dit met meer voertuigen heb gecontroleerd om het te bevestigen, wil ik deze afwijking onderzoeken en melden aan mijn dealer.

Save
#21 · (Edited)
Zijn het daadwerkelijk Honda CRV Gen 5 spatlappen?
Ja, ik ben er zeker van dat ik de OEM Honda PN: 08P00-TLA-100 van de dealer heb gekocht, aangezien de sticker te zien was op het buitenste plastic waarin de spatlappen verzegeld waren. Er werd vermeld dat ze in de VS zijn geassembleerd. Ze controleerden mijn chassisnummer in hun Honda-onderdelensysteem voordat ze mij de spatlappen gaven.
Kunt u alstublieft uw foto's van de binnenkant van de spatlappen van de CRV 2017-2020 delen? Ik heb de foto's van de Canadese CRV-spatlappen bekeken die Nuke heeft gedeeld. Ik zie een groot verschil in de hoogte van de spatlap vanaf de binnenkant in vergelijking met de mijne, daarom vraag ik u om de uwe te delen. Als u niet kunt delen, vraag dan alstublieft iemand anders met een Amerikaanse CRV om die van hen te delen.
Nadat ik meer voertuigen heb gecontroleerd om dit te bevestigen, wil ik deze afwijking onderzoeken en aan mijn dealer melden.

Save
#19 ·
front and rear splashguards come included on all trims in Canada, at least for 2020.
Oké, dat is geweldig voor jullie Canadezen.

Save
#18 ·
Jullie Canadezen krijgen veel goede dingen.

We kochten Canadese spatlappen (grindbeschermers) voor onze '81 Civic, omdat ze langer/lager waren dan die voor de VS.

Save
#20 ·
Jullie Canadezen krijgen veel goede dingen.

We kochten Canadese spatlappen (grindbeschermers) voor onze '81 Civic, omdat ze langer/lager waren dan die voor de VS.
Kunnen jullie alsjeblieft foto's delen van de binnenkant van de spatborden van jullie CRV 2017-2020? Ik heb de foto's van de Canadese CRV-spatborden bekeken die Nuke heeft gedeeld. Ik zie een groot verschil in de hoogte van het spatbord aan de binnenkant in vergelijking met die van mij, daarom vraag ik jullie om die van jullie te delen. Als je niet kunt delen, vraag dan alsjeblieft iemand anders met een Amerikaanse CRV om die van hen te delen.

Save
#27 ·
Ik heb in ongeveer een uur spatlappen op mijn 2019 CRV EXL geĂŻnstalleerd. Ze passen perfect. Ze zijn OEM. Ik heb ze net gegoogeld en gekocht op de Honda OEM-site voor $ 65. Ik heb gewoon de instructies gevolgd en alles verliep soepel. Ik zal morgen overdag een foto maken zodat je het kunt zien. Absoluut geen problemen!

#28 ·
Ik heb in ongeveer een uur spatlappen op mijn 2019 CRV EXL geĂŻnstalleerd. Ze passen perfect. Het zijn OEM. Ik heb ze gewoon gegoogeld en gekocht op de Honda OEM-site voor $ 65. Ik heb gewoon de instructies gevolgd en alles verliep soepel. Ik zal morgen overdag een foto maken zodat je het kunt zien. Absoluut geen problemen!
Hallo, stuur me alsjeblieft de foto van je spatlappen waarvan je me vertelde dat je ze had geĂŻnstalleerd, ik neem aan dat je vergeten bent de foto's te delen.

Save
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.