Honda CR-V Owners Club Forums banner

Sportmodus

1 reading
2.1K views 5 replies 5 participants last post by  Dr ROK  
#1 ·
Niet lachen, maar ik heb net het plezier van de Sport-modus ontdekt!
Voordat ik er een gewoonte van maak om deze vaak te selecteren, mag ik dan aan degenen onder u die in de Sport-modus leven vragen hoe erg het de mpg vernietigt? Ik bedoel, wat is er niet leuk aan, goede gasrespons, beter remmen, handling en de schakelopnames zijn cool.
Dus, qua mpg, zal ik er spijt van krijgen om deze functie te gebruiken?

#2 ·
Ik zou de hele tijd in de sportmodus zitten, ware het niet voor het versterkte, nep schakelen. Begrijp me niet verkeerd. Ik waardeer het zeker, dus er is geen constante brom van motorgeluid tijdens het accelereren in de normale en Eco-modus, maar in de sportmodus is het irritant vervelend. Houd het aan en controleer je kilometerstand. Het kan daadwerkelijk voor je afnemen, omdat je denkt dat je sneller gaat dan je daadwerkelijk gaat, dankzij de versterkte, nep motorgeluiden.

#3 ·
Ik zou de hele tijd in de sportmodus zitten, ware het niet voor het versterkte, nep schakelen. Begrijp me niet verkeerd. Ik waardeer het zeker, dus er is geen constante brom van motorgeluid tijdens het accelereren in de normale en Eco-modus, maar in de sportmodus is het irritant vervelend. Houd het aan en controleer uw kilometerstand. Het kan daadwerkelijk omlaag gaan voor u, omdat u denkt dat u sneller gaat dan u daadwerkelijk gaat, dankzij de versterkte, nep motorgeluiden.
Bedankt voor uw antwoord. Ik merk de opgenomen schakelingen niet zo veel, meer bij hard accelereren, maar bij casual rijden niet zo vervelend voor mij tenminste.
Hopen meer te horen van andere Sport-rijders.

#5 ·
Ik gebruik de Sport-modus de hele tijd. Wat de MPG betreft, merk ik dat het niet veel verschil maakt, en ik kan zelfs de MPG van de Normale modus overtreffen als ik maar gedisciplineerd genoeg blijf. Ik zie het zo dat het meer gaat om controle en bewustzijn van de regeneratieve remniveaus.

Ik vind het fijn om constant toegang te hebben tot de kracht waartoe de CR-V in staat is. Waarom de prestaties belemmeren als ik ervoor heb betaald? Het verkeer is tegenwoordig gekker dan ooit, en de volledige acceleratie paraat hebben, maakt het gemakkelijker om te rijden. Ik ben het er wel mee eens dat het kunstmatige motorgeluid irritant kan worden.

Ik heb echter wel zorgen of de duurzaamheid op de een of andere manier wordt opgeofferd in de EV-motor, de batterij of iets anders (?) in de aandrijflijn.