Honda CR-V Owners Club Forums banner

Systeemupdate mislukt

1 reading
551 views 6 replies 6 participants last post by  lowbar  
#1 ·
2026 CRV Touring hybrid. 4000 km en het informatiescherm geeft aan dat een systeemupdate vereist is. Ik open de update-app en krijg onmiddellijk een foutmelding om de dealer te raadplegen: systeemupdatefout s0001. Ging naar de dealer en ook zij konden het systeem niet updaten. Ze belden de technische hotline en hebben me volgende week opnieuw ingepland om de auto bij hen achter te laten. Heeft iemand anders dit meegemaakt?

#3 ·
2026 CRV Touring hybrid. 4000 km en het informatiescherm geeft aan dat een systeemupdate vereist is. Ik ga de update-app binnen en krijg onmiddellijk een foutmelding om de dealer te raadplegen systeemupdatefout s0001. Ging naar de dealer en zij konden het systeem ook niet updaten. Ze belden de technische hotline en hebben me volgende week opnieuw ingepland om de auto bij hen achter te laten. Heeft iemand anders dit meegemaakt?
Als de OTA-update mislukt, kan de dealer het systeem bijwerken met een USB-stick.

#5 ·
Dus ik bracht de CRV vanmorgen naar de dealer. Ze verzekerden me dat Honda Tech zou helpen bij de reparatie. Ik kreeg 2 uur later een telefoontje waarin stond dat ik de foutmelding voorlopig moet verdragen, aangezien er nog geen update beschikbaar is???????? Ik ben op zijn zachtst gezegd een beetje gefrustreerd.

#7 ·
Ik wou dat alle updates over alles zouden stoppen. Niet alleen auto's. Ik denk dat dat is hoe ze banen creëren voor programmeurs die constant dingen repareren die geen reparatie nodig hebben.
Niet zo lang geleden kocht je elektronica, en je zat vast aan de code die in de firmware zat voor de levensduur van het product. Nu kun je updates krijgen die bugs oplossen, de prestaties verbeteren en nieuwe functies toevoegen. Ja, af en toe is er een storing, maar ik denk dat het de prijs waard is. Soms zit de storing in het hoofd van een oude man die zich niet op zijn gemak voelt met technologie.