Honda CR-V Owners Club Forums banner

Konwerter momentu obrotowego albo.....Coś innego.

1.9K views 4 replies 4 participants last post by  funkyfingrz  
#1 · (Edited)
Niedawno kupiłem CRV LX z 2010 roku. Napęd na 4 koła, automatyczna skrzynia biegów, przebieg 150 tys. mil.

Czy moja wibracja to konwerter momentu obrotowego, czy może coś innego?

Występuje wibracja, która brzmi jak głębokie warczenie. Zaczyna się przy 70 km/h i ustaje przy około 80-84 km/h. Nie występuje przy żadnej innej prędkości. Dzieje się tak, gdy jadę w tym zakresie prędkości, więc skrzynia biegów zredukowała bieg na 4, jak sądzę. To obniża obroty do około 1500 obr./min. Jeśli przyspieszam w tym zakresie prędkości, obroty będą wyższe i będę na 3 biegu lub wyższym, jeśli przyspieszam szybko.

Mogę sprawić, że dudnienie zniknie, naciskając przycisk D3 podczas jazdy z prędkością 70-80 km/h. Oczywiście powoduje to zwiększenie obrotów.

Dudnienie występuje tylko wtedy, gdy mam stopę na pedale gazu, aby utrzymać prędkość. Ustaje, gdy zdejmuję stopę z gazu.

Myślę, że to konwerter momentu obrotowego. Przynajmniej tak zakładam. Próbowałem wykonać procedurę spuszczania/napełniania olejem Honda ATF i wymienić zewnętrzny filtr ATF w przewodzie, który prowadzi do chłodnicy ATF. Zrobiłem 3 spuszczenia/napełnienia. Za każdym razem spuściłem około 4 kwarty (na szczęście kupiłem dodatkowy, ponieważ w instrukcji obsługi jest napisane, że spuszcza się tylko 2,6 kwarty). Stary płyn był nadal czerwony. Był ciemny, ale nie super ciemny. Chociaż biegi zmieniają się płynniej, to w ogóle nie wpłynęło na dudnienie. Zostawiłem tylko tyle miejsca, aby dodać trochę Lube guard Instant Shudder Fixx. To również nic nie dało.

Zazwyczaj nie spodziewałbym się, że wymiana płynu i dodanie dodatku pomoże konwerterowi momentu obrotowego, który już źle działa, ale przeczytałem tu tak wiele historii o tym, jak to działa w tych CRV, że pomyślałem, że spróbuję.

Moje pytanie brzmi więc: czy jest coś jeszcze, na co powinienem zwrócić uwagę, co może dawać takie objawy? Czy jest coś innego, co można pomylić z konwerterem momentu obrotowego, który wibruje tylko w określonym zakresie prędkości/obrotów? Próbuję tylko przyjrzeć się wszystkiemu, zanim zdecyduję się zabrać go do warsztatu i zapłacić około 1000 dolarów za wymianę konwertera.

Niewiele więcej przy nim zrobiłem. Wymieniłem bardzo brudny filtr powietrza, wyczyściłem czujnik MAF, wymieniłem świece zapłonowe i obróciłem opony. Mam dość dobry skaner (Youcanic) i nie ma żadnych kodów. Mam też trochę płynu do wymiany płynu w tylnym dyferencjale. Nie gonię za niczym innym. Po prostu robię trochę konserwacji, ponieważ nie znam jego pełnej historii.

Poza dudnieniem, jeździ świetnie, biegi zmieniają się płynnie i jestem z niego bardzo zadowolony.

Dzięki z góry.
 
#2 ·
Zrób to sam i nie będziesz musiał płacić warsztatowi za wymianę konwertera momentu obrotowego.

Normalnym elementem w konwerterze momentu obrotowego, który ulega uszkodzeniu, jest sprzęgło, czasami stator i jego sprzęgło.

Istnieją wały napędowe, które mogą wibrować, niewyważone opony, tylna linia napędowa, tak, wiele innych rzeczy, które mogą być zużyte i wibrować.

Nawet uszkodzone łożyska kół mogą powodować hałas.
 
#3 ·
Tak, ale czy te elementy będą wyświetlane tylko w określonych zakresach prędkości/obrotów? Z mojego doświadczenia wynika, że wały napędowe najgorzej działają podczas przyspieszania, a łożyska kół cały czas.

Musiałbym trochę poszukać, zanim sam zdejmę konwerter momentu obrotowego. Wydaje się to większym zadaniem, niż zwykle jestem przyzwyczajony, chociaż dobrze radzę sobie ze sprzęgłem w manualu.

Wolałbym mieć pewność, że to problem, zanim podejmę się tego zadania.
 
#4 ·
Tak, ale czy te elementy będą wyświetlane tylko w określonych zakresach prędkości/obrotów? Z mojego doświadczenia wały napędowe najgorzej odczuwają przyspieszenie, a łożyska kół cały czas.

Musiałbym zrobić małe rozeznanie, zanim sam zdejmę konwerter momentu obrotowego. Wydaje się to większą robotą, niż zwykle jestem przyzwyczajony, chociaż dobrze radzę sobie ze sprzęgłem w manualu.

Wolałbym mieć pewność, że to problem, zanim podejmę się tego zadania.
Cześć. Jakieś aktualizacje lub powodzenie w rozwiązaniu tego problemu?
Wygląda na to, że mam dokładnie ten sam problem, a jedynym kodem CEL, jaki mam, to P0011 wynikający z VTC. Wymieniłem elektrozawór, ale wydaje się, że muszę wymienić siłownik VTC.

Do czasu tej naprawy próbuję rozwiązać dokładnie ten sam problem, który występuje w ten sam sposób, z tą samą prędkością, tym samym spadkiem obrotów i tym samym dudnieniem, gdy stopa jest na pedale przyspieszenia przy tej prędkości i obrotach. Przetestuję D3 i zobaczę, czy również to poprawia w tej chwili. Zazwyczaj muszę zdjąć nogę z pedału przyspieszenia i wcisnąć go trochę mocniej, aby przekroczyć 1500 obr./min i pokonać drżenie.
 
#5 ·
Niedawno postanowiłem spróbować ulepszyć skrzynię biegów w moim CRV 2.4 z 07 roku. Mam dolot zimnego powietrza, kolektor Skunk 2 i wydech cat-back i oczywiście założyłem konwersję e85 z pompą paliwa i wtryskiwaczami i kupiłem używany Ktuner v2 i naprawdę dobrze działa. Dodałem również chłodnicę 3-rzędową i chłodnicę skrzyni biegów, o tak i usunięcie egr. Mój przyjaciel zrobił flash ECU i strojenie i wszystko było dobrze, dopóki nie poczułem dziwnych zmian biegów. Dostałem zregenerowaną skrzynię biegów i założyłem konwerter poziomu 10 i ulepszenie korpusu zaworu i nie mogę uwierzyć, jaką różnicę zrobiły te dodatki do skrzyni biegów. Sprawiło, że mój CRV był o wiele przyjemniejszy! Mam go od 2012 roku, a mój dziadek miał go wcześniej i jest lepszy dzisiaj niż kiedykolwiek i przez całe życie miał tylko 91 oktanów i olej syntetyczny co 4 tys. mil, kocham to dziecko bardziej dzisiaj niż kiedykolwiek! Do wszystkich członków mojej rodziny CRV, pamiętajcie, że mamy wszystko w naszych platformach CRV! Najlepsze ze wszystkich światów