Niedawno kupiłem CRV LX z 2010 roku. Napęd na 4 koła, automatyczna skrzynia biegów, przebieg 150 tys. mil.
Czy moja wibracja to konwerter momentu obrotowego, czy może coś innego?
Występuje wibracja, która brzmi jak głębokie warczenie. Zaczyna się przy 70 km/h i ustaje przy około 80-84 km/h. Nie występuje przy żadnej innej prędkości. Dzieje się tak, gdy jadę w tym zakresie prędkości, więc skrzynia biegów zredukowała bieg na 4, jak sądzę. To obniża obroty do około 1500 obr./min. Jeśli przyspieszam w tym zakresie prędkości, obroty będą wyższe i będę na 3 biegu lub wyższym, jeśli przyspieszam szybko.
Mogę sprawić, że dudnienie zniknie, naciskając przycisk D3 podczas jazdy z prędkością 70-80 km/h. Oczywiście powoduje to zwiększenie obrotów.
Dudnienie występuje tylko wtedy, gdy mam stopę na pedale gazu, aby utrzymać prędkość. Ustaje, gdy zdejmuję stopę z gazu.
Myślę, że to konwerter momentu obrotowego. Przynajmniej tak zakładam. Próbowałem wykonać procedurę spuszczania/napełniania olejem Honda ATF i wymienić zewnętrzny filtr ATF w przewodzie, który prowadzi do chłodnicy ATF. Zrobiłem 3 spuszczenia/napełnienia. Za każdym razem spuściłem około 4 kwarty (na szczęście kupiłem dodatkowy, ponieważ w instrukcji obsługi jest napisane, że spuszcza się tylko 2,6 kwarty). Stary płyn był nadal czerwony. Był ciemny, ale nie super ciemny. Chociaż biegi zmieniają się płynniej, to w ogóle nie wpłynęło na dudnienie. Zostawiłem tylko tyle miejsca, aby dodać trochę Lube guard Instant Shudder Fixx. To również nic nie dało.
Zazwyczaj nie spodziewałbym się, że wymiana płynu i dodanie dodatku pomoże konwerterowi momentu obrotowego, który już źle działa, ale przeczytałem tu tak wiele historii o tym, jak to działa w tych CRV, że pomyślałem, że spróbuję.
Moje pytanie brzmi więc: czy jest coś jeszcze, na co powinienem zwrócić uwagę, co może dawać takie objawy? Czy jest coś innego, co można pomylić z konwerterem momentu obrotowego, który wibruje tylko w określonym zakresie prędkości/obrotów? Próbuję tylko przyjrzeć się wszystkiemu, zanim zdecyduję się zabrać go do warsztatu i zapłacić około 1000 dolarów za wymianę konwertera.
Niewiele więcej przy nim zrobiłem. Wymieniłem bardzo brudny filtr powietrza, wyczyściłem czujnik MAF, wymieniłem świece zapłonowe i obróciłem opony. Mam dość dobry skaner (Youcanic) i nie ma żadnych kodów. Mam też trochę płynu do wymiany płynu w tylnym dyferencjale. Nie gonię za niczym innym. Po prostu robię trochę konserwacji, ponieważ nie znam jego pełnej historii.
Poza dudnieniem, jeździ świetnie, biegi zmieniają się płynnie i jestem z niego bardzo zadowolony.
Dzięki z góry.
Czy moja wibracja to konwerter momentu obrotowego, czy może coś innego?
Występuje wibracja, która brzmi jak głębokie warczenie. Zaczyna się przy 70 km/h i ustaje przy około 80-84 km/h. Nie występuje przy żadnej innej prędkości. Dzieje się tak, gdy jadę w tym zakresie prędkości, więc skrzynia biegów zredukowała bieg na 4, jak sądzę. To obniża obroty do około 1500 obr./min. Jeśli przyspieszam w tym zakresie prędkości, obroty będą wyższe i będę na 3 biegu lub wyższym, jeśli przyspieszam szybko.
Mogę sprawić, że dudnienie zniknie, naciskając przycisk D3 podczas jazdy z prędkością 70-80 km/h. Oczywiście powoduje to zwiększenie obrotów.
Dudnienie występuje tylko wtedy, gdy mam stopę na pedale gazu, aby utrzymać prędkość. Ustaje, gdy zdejmuję stopę z gazu.
Myślę, że to konwerter momentu obrotowego. Przynajmniej tak zakładam. Próbowałem wykonać procedurę spuszczania/napełniania olejem Honda ATF i wymienić zewnętrzny filtr ATF w przewodzie, który prowadzi do chłodnicy ATF. Zrobiłem 3 spuszczenia/napełnienia. Za każdym razem spuściłem około 4 kwarty (na szczęście kupiłem dodatkowy, ponieważ w instrukcji obsługi jest napisane, że spuszcza się tylko 2,6 kwarty). Stary płyn był nadal czerwony. Był ciemny, ale nie super ciemny. Chociaż biegi zmieniają się płynniej, to w ogóle nie wpłynęło na dudnienie. Zostawiłem tylko tyle miejsca, aby dodać trochę Lube guard Instant Shudder Fixx. To również nic nie dało.
Zazwyczaj nie spodziewałbym się, że wymiana płynu i dodanie dodatku pomoże konwerterowi momentu obrotowego, który już źle działa, ale przeczytałem tu tak wiele historii o tym, jak to działa w tych CRV, że pomyślałem, że spróbuję.
Moje pytanie brzmi więc: czy jest coś jeszcze, na co powinienem zwrócić uwagę, co może dawać takie objawy? Czy jest coś innego, co można pomylić z konwerterem momentu obrotowego, który wibruje tylko w określonym zakresie prędkości/obrotów? Próbuję tylko przyjrzeć się wszystkiemu, zanim zdecyduję się zabrać go do warsztatu i zapłacić około 1000 dolarów za wymianę konwertera.
Niewiele więcej przy nim zrobiłem. Wymieniłem bardzo brudny filtr powietrza, wyczyściłem czujnik MAF, wymieniłem świece zapłonowe i obróciłem opony. Mam dość dobry skaner (Youcanic) i nie ma żadnych kodów. Mam też trochę płynu do wymiany płynu w tylnym dyferencjale. Nie gonię za niczym innym. Po prostu robię trochę konserwacji, ponieważ nie znam jego pełnej historii.
Poza dudnieniem, jeździ świetnie, biegi zmieniają się płynnie i jestem z niego bardzo zadowolony.
Dzięki z góry.