Honda CR-V Owners Club Forums banner
Status
Not open for further replies.

stroomopwaartse zuurstofsensor

3.4K views 9 replies 3 participants last post by  ajchien  
#1 ·
Welke kleur moet de stroomopwaartse zuurstofsensor hebben nadat het voertuig heeft gereden? De mijne is een wittige kleur.

#3 ·
Ik heb er nog geen uit een Honda gehaald, maar het lichtgrijze op de bougies duidt op een juiste brandstofmix. (Zolang de motor warm is geworden en een tijdje draait)

In de 'oude tijd' vóór katalysatoren was dat lichtgrijs wat je wilde voor de binnenkant van de uitlaat.
Oké, er is iets dat ervoor zorgt dat mijn controlelampje van de motor gaat branden. De code is p2A00, het was code p0420 voordat ik beide nieuwe zuurstofsensoren erin zette, dus ik weet niet wat er aan de hand is.

#4 ·
Heb die code gegoogled, klinkt alsof de sensor die je vóór de kat/con hebt geïnstalleerd niet het juiste type is.

Wanneer de PCM de P2A00-code instelt, vertelt deze je dat de metingen van Sensor 1 buiten de normale, door de fabrikant gespecificeerde parameters vallen. Elke afwijking die groter of kleiner is dan 10% van de juiste waarde, zorgt ervoor dat de PCM de code activeert.

Save
#6 ·
Klinkt alsof die van jou geen goede breedband sensor is. Koop een Denso of NGK (NTK) zoals iedereen aanbeveelt.

Save
#8 ·
En soms gaat het controlelampje van de motor vanzelf uit, dat is wat mij verbaast.
Veel emissiebereidheidscontroles op Honda's gebruiken een 2-cyclussysteem. Als een controle twee opeenvolgende rijcycli mislukt, gaat het lampje branden. Als het twee opeenvolgende rijcycli doorstaat, gaat het lampje uit. De p0420 is bijvoorbeeld bijna altijd een defecte kat. Het kan lange tijd op het randje van slagen/falen zitten.

Ik ken iemand met een Pilot. Haar 0420 gaat nu al meer dan 4 jaar aan en uit. Wanneer haar APK-keuring eraan komt, rijdt ze meteen met haar auto naar de keuring als het lampje uitgaat, omdat ze weet dat het pas na 2 rijcycli weer aangaat... wat na de keuring zal zijn. Ze zegt dat het enige probleem met die tactiek is dat ze weet dat de kat op een dag permanent kapot zal gaan... en de prijzen van katten blijven elk jaar stijgen, dus hoe langer ze het uitstelt, hoe duurder het wordt.

#9 ·
Veel emissiebereidheidscontroles op Honda's gebruiken een 2-cyclussysteem. Als een controle twee opeenvolgende rijcycli faalt, gaat het lampje branden. Als het twee opeenvolgende rijcycli slaagt, gaat het lampje uit. De p0420 is bijvoorbeeld bijna altijd een defecte katalysator. Het kan lange tijd op het randje van slagen/falen zitten.

Ik ken iemand met een Pilot. Haar 0420 gaat nu al meer dan 4 jaar aan en uit. Wanneer haar APK-keuring eraan komt, rijdt ze meteen met haar auto om de keuring te laten uitvoeren wanneer het lampje uitgaat, omdat ze weet dat het pas na 2 rijcycli weer aangaat... wat na de keuring zal zijn. Ze zegt dat het enige probleem met die tactiek is dat ze weet dat de kat op een dag permanent kapot zal gaan... en de prijzen van katten blijven elk jaar stijgen, dus hoe langer ze het uitstelt, hoe duurder het wordt.
Het geeft die code nu niet, maar het geeft nu de code p2A00, dat is wat me verbaast.

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.