Honda CR-V Owners Club Forums banner
Status
Not open for further replies.

2015 CR-V wallpaper display??

72K views 18 replies 17 participants last post by  maknojiaryan  
#1 ·
Hallo! Dit is mijn eerste bericht, aangezien ik net een nieuwe 2015 CR-V EX-L met navigatie in Urban Titanium Metallic heb gekocht. Ik ben dol op de auto, maar ben gek geworden van het proberen mijn achtergrond weer te geven. Eerste vraag, wordt het weergegeven op het grotere onderste scherm of het kleinere bovenste scherm? Ten tweede, ik heb een foto geĂĽpload en het ging goed, maar als ik dat wil instellen of een van de vooraf geĂŻnstalleerde achtergronden en op instellen klik, verschijnt het nergens. Ik zag een YouTube-video waarin een man het in 2014 op het kleinere scherm weergaf met de linkerkant van de bedieningselementen van het stuur. Maar na het gedeelte waarin hij op "weergave-instellingen" klikt, is er een optie om achtergronden te importeren. Op mijn 2015 staat in het menu na het indrukken van de knop "weergave-instellingen" alleen "aan" of "uit".

Heeft iemand met een 2015 of zelfs een 2014 problemen gehad met het instellen van de achtergrond of doe ik iets verkeerd?

Bedankt, Jimmy

#2 ·
Ik heb precies dezelfde auto, zelfs dezelfde kleur! Ik ben er trouwens dol op. Ik heb hetzelfde probleem. Ik kan geen foto uploaden, ik heb op een ander forum gelezen dat de optie mogelijk onder de klokinstelling staat. Ik ga het proberen en kijken wat er gebeurt.

#3 · (Edited)
Het staat onder Klok/Info-instellingen voor de EX-L Nav-modellen. Bekijk pagina's 70, 71 & 72 van deze handleiding -> http://techinfo.honda.com/rjanisis/pubs/OM/AH/AT0Z1515NV/enu/AT0Z1515NV.pdf Zorg ervoor dat u ook de zijbalk leest... Aanbevolen bestanden • Bij het importeren van wallpaperbestanden moet de afbeelding zich in de hoofdmap van de USB-flashdrive bevinden. Afbeeldingen in een map kunnen niet worden geïmporteerd. • De bestandsnaam mag niet meer dan 256 tekens bevatten. • Het bestandsformaat van de afbeelding die kan worden geïmporteerd, is BMP (bmp) of JPEG (jpg). • De individuele bestandsgrootte is beperkt tot 5 MB. • De maximale afbeeldingsgrootte is 4.096 × 4.096 pixels. Als de afbeeldingsgrootte kleiner is dan 420 × 234 pixels, wordt de afbeelding in het midden van het scherm weergegeven, waarbij het extra gebied in zwart wordt weergegeven. • Er kunnen maximaal 5 bestanden worden opgeslagen. • Als de USB-flashdrive geen foto's heeft, verschijnt het bericht Geen bestanden gedetecteerd. Stel kort na het instellen van de wallpaper of het importeren van foto's de energiemodus niet in op UIT en koppel het USB-apparaat niet los. Dit kan een instellingsfout of de vernietiging van gegevens veroorzaken.

Save
#19 ·
Het staat onder Klok/Info-instellingen voor de EX-L Nav-modellen.
Kijk op pagina's 70, 71 & 72 van deze handleiding -> http://techinfo.honda.com/rjanisis/pubs/OM/AH/AT0Z1515NV/enu/AT0Z1515NV.pdf

Zorg ervoor dat u ook de zijbalk leest...

Aanbevolen bestanden
• Bij het importeren van wallpaperbestanden moet de afbeelding zich in de hoofdmap van de USB-flashdrive bevinden. Afbeeldingen in een map kunnen niet worden geïmporteerd.
• De bestandsnaam mag niet langer zijn dan 256 tekens.
• Het bestandsformaat van de afbeelding die kan worden geïmporteerd is BMP (bmp) of JPEG (jpg).
• De individuele bestandsgrootte is beperkt tot 5 MB.
• De maximale afbeeldingsgrootte is 4.096 × 4.096 pixels. Als de afbeeldingsgrootte kleiner is dan 420 × 234 pixels, wordt de afbeelding in het midden van het scherm weergegeven, waarbij het extra gebied zwart wordt weergegeven.
• Er kunnen maximaal 5 bestanden worden opgeslagen.
• Als de USB-flashdrive geen foto's bevat, verschijnt het bericht Geen bestanden gedetecteerd. Stel de energiemodus kort na het instellen van de wallpaper of het importeren van foto's niet in op UIT en koppel het USB-apparaat niet los. Dit kan de instelling beschadigen of gegevens vernietigen.
Ik heb alles, maar toch staat er elke keer geen bestanden gedetecteerd, wat is de oplossing hiervoor? Omdat ik geen foto's kan uploaden.

#5 ·
Hallo mensen,
Om het een stuk eenvoudiger te maken, ga naar imidwallpapers.com, waar u uw afbeeldingen in de juiste grootte en resolutie kunt voorbereiden, zodat u ze op uw USB-stick kunt opslaan en naar uw scherm kunt overbrengen. Instructies voor het downloaden staan in uw gebruikershandleiding.

#6 ·
Net een CRV EX uit 2015 gekocht en het eerste wat ik ontdekte is dat de handleiding de achtergrondinstellingen niet behandelt. Vreemd genoeg bevatten de handleidingen die bij het voertuig zijn geleverd niet de navigatiehandleiding waar instructies voor de klok/achtergrondinstellingen te vinden zijn. Nog vreemder, de navigatiehandleiding (downloadbare PDF) maakt niet duidelijk HOE je een persoonlijke foto-achtergrond weergeeft nadat deze via een flashdrive is geĂŻmporteerd.
Dit voertuig geeft de achtergrond niet weer op het kleinere i-Mid-scherm zoals in oudere modellen - alleen op het navigatiescherm.
De procedure om de achtergrond via een flashdrive te importeren is eenvoudig. Druk op de HOME-knop en druk op het startscherm op INSTELLINGEN. Druk vervolgens op KLOK/INFO en druk op het tabblad KLOK. Druk vervolgens op KLOK/ACHTERGRONDTYPE en druk op het tabblad ACHTERGROND. Druk onderaan op de knop NIEUW TOEVOEGEN voor alle foto's die moeten worden geĂŻmporteerd.
Wanneer alle achtergrondfoto's zijn geĂŻmporteerd, verschijnen ze in een lijst. Druk op de gewenste foto voor de achtergrond en deze wordt gemarkeerd. Hier stopt de Honda-instructie. Je moet terug naar het HOME-scherm en op INFO drukken. Druk op het INFO-scherm op KLOK/ACHTERGROND en de achtergrondfoto wordt weergegeven.
Honda heeft dit erg ingewikkeld gemaakt. Ik ben een gepensioneerde elektrotechnisch ingenieur en computerinstructeur en heb een half uur besteed aan het proberen de geĂŻmporteerde achtergrond weer te geven. Eindelijk de juiste info ontvangen van een Acura-technicus! Schaam je, Honda.

#7 ·
2015 Touring...... Ik heb de instructies voor het maken en uploaden van achtergrondafbeeldingen zorgvuldig gevolgd, maar tevergeefs. Ik heb een 1.0 thumb drive in plaats van een 2.0 of beter. Zou dat het probleem kunnen zijn?

#8 ·
Verrassing Verrassing.........Ik heb mijn thumbdrive vervangen door een nieuwe SanDisk 2.0 / 3.0 compatibel van Sam's en alles ging goed. Alles vol met wallpaper.
Ik hou van mijn V

#9 ·
Ik heb de 2015 CR V Touring met alle opties. Ik heb mijn persoonlijke achtergrond succesvol geladen en weergegeven op het navigatiescherm. Is het waar dat je op dit model geen extra achtergrond kunt weergeven op het kleine I-Mid-scherm? Ik heb het geprobeerd en ik zie de optie niet eens in de I-Mid-weergave-instellingen. Ik zie de kleine lettertjes die zeggen dat het niet beschikbaar is op alle modellen. Wat is hier aan de hand?

IK HOU VAN MIJN V

#10 ·
Ik heb problemen met het importeren van een achtergrondafbeelding naar het i-MID-scherm (het kleine scherm). Ik sprak met een verkoper bij de plaatselijke dealer. Hij zei dat het niet mogelijk is om achtergronden te importeren op de kleine schermen in de CR-V 2015, zoals het wel kon in 2014. De verkoper zei dat achtergronden alleen op de 7-inch touchscreens kunnen worden geĂŻnstalleerd. Zijn beschrijving van de situatie komt overeen met wat ik heb gezien.

Het is jammer dat er nu geen achtergronden naar dat i-MID-scherm kunnen worden geĂŻmporteerd, terwijl dat in het verleden wel kon, vooral omdat er een leeg scherm is tussen de 4 beschikbare schermen dat smeekt om een door de eigenaar geselecteerde afbeelding. Ik hoop dat programmeurs werken aan een firmware-update. Als ik wist met wie ik bij Honda moest spreken, zou ik deze wens aan hen doorgeven.

#11 ·
Ik heb moeite gehad met het importeren van een achtergrond naar het i-MID-scherm (het kleine scherm). Ik sprak met een verkoper bij de plaatselijke dealer. Hij zei dat het niet mogelijk is om achtergronden te importeren op de kleine schermen in de CR-V 2015, zoals het geval was met de 2014. De verkoper zei dat achtergronden alleen kunnen worden geĂŻnstalleerd op de 7-inch touchscreens.
Dit is niet waar. Ik kon achtergrondafbeeldingen toevoegen aan mijn 2015 CR-V LX i-MID-scherm. Goede instructies zijn te vinden op pagina's 123-126 van de PDF-versie van de gebruikershandleiding. Zorg ervoor dat u het onderwerp Aangepaste functies in het grijze vak aan de rechterkant van pagina 123 leest voor belangrijke informatie over bestandsindeling en -grootte.Ik besloot uiteindelijk dat mijn achtergronden te helder en afleidend waren en ging terug naar een leeg scherm.

#13 ·
Ik heb een Touring-model en net als u kan ik geen achtergrond op het bovenste scherm toevoegen. Ik kan ook een achtergrond op de navigatie-eenheid krijgen, maar het is een beetje dom om het weer te geven, omdat ik naar de instellingen moet gaan en de klok moet selecteren. Mis ik iets? Hoe krijg ik het op andere tijden weergegeven? Als ik een klok wil, kijk ik gewoon naar het bovenste scherm, want die is er altijd of bijna altijd.

Bedankt

#14 ·
Net lid geworden. Mijn vrouw en ik hebben net twee CRV Ex's gekocht. Titanium en metallic rood.
Moeten alle tools op het scherm leren.
Probleem: we hebben een smalle oprit en parkeren naast elkaar. Weet iemand voordelige deurbeschermers om te kopen om krassen te voorkomen?

#15 ·
Achtergrond op het I-Mid-scherm. Op onze 2015 CRV-EXL zijn er geen opties in het menu om achtergrond toe te voegen. Geen probleem om achtergrond toe te voegen aan het 7-inch touchscreen.

Als het in het menu van het I-Mid-scherm zou staan, dan zou het mogelijk zijn.

Proost!

Save
#16 · (Edited)
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Touring. Bij de I-Mid Display-instellingen heb ik niet eens de optie om de achtergrond te veranderen, laat staan er een te importeren.

Onder Display Setup heb ik de volgende opties:

Trip Computer Setup
Welkomstscherm
Kleurthema
Keyless Start Guidance Screens
Turn by Turn Display

Niets over Achtergrond.

Voor zover ik kan nagaan, hebben de EX en Touring deze optie niet meer. Dat is alleen van internetzoekopdrachten, dus weet iemand het zeker? Ik heb mijn dealer gebeld en zeiden dat het zou moeten werken, maar ze zouden me terugbellen...dat is niet gebeurd. :rolleyes:

Mike

Save
#17 · (Edited)
Aangezien dit een van de weinige plaatsen is die dit probleem aanpakt, wil ik mijn mening geven.

Ik heb een 2016 Honda CRV LX. Het is mogelijk om wallpaper toe te voegen aan het i-MID-scherm in dit model. Dit is wat voor mij werkte.

1. Het leek geen JPEG te willen accepteren, maar het accepteerde wel BMP-bestanden.

2. Het accepteerde geen grote bestanden tot 5 MB, zoals ik ergens las. Ik kon het een BMP-bestand van 1,8 MB laten accepteren. Mogelijk zou het groter kunnen zijn, maar ik heb het niet getest.

3. Verticale foto's zien er niet zo goed uit, omdat de ruimte voor de wallpaper horizontaal is.

4. Steek een USB-stick in de USB-poort van uw Honda CRV.

5. Druk op de “Menu”-knop op uw stuur en gebruik de omhoog- en omlaagpijltoetsen om “Aangepaste instellingen” te selecteren, die op uw i-MID-scherm worden weergegeven.

6. Gebruik dezelfde omhoog- en omlaagpijlen op uw stuur om vervolgens de optie “Weergave-instellingen” te vinden en druk opnieuw op “bron” op uw stuur.

7. Zoek de optie “Wallpaper importeren” en druk opnieuw op “bron”. Zodra u in dit scherm op uw Honda i-MID-scherm bent, gebruikt u de omhoog- en omlaagpijlen op uw stuur om de foto op uw USB-drive te vinden, die op bestandsnaam moet worden weergegeven. Selecteer de foto en druk op "bron" om deze te laden.

Als de foto zelf niet op uw i-Mid-scherm verschijnt of als deze de laadprocedure doorloopt en u alleen een scherm krijgt waarop de titel van het bestand opnieuw wordt weergegeven, is de foto niet geladen. U moet het probleem oplossen (USB te oud, foto opgeslagen in het verkeerde formaat, enz.). Het zal u niet altijd vertellen wat het probleem is. Mijn JPG-bestand was bijvoorbeeld te groot en het hield om de een of andere reden niet van JPG, maar het zou me dat niet vertellen. Ik moest het zelf uitzoeken. Toen ik BMP probeerde, vertelde het me dat de bestandsgrootte te groot was.

8. Zodra uw foto wordt weergegeven op het i-MID-scherm in uw Honda-voertuig, drukt u opnieuw op de “bron”-knop. Dit geeft u de mogelijkheid om het bestand in een van de drie slots op te slaan. Kies een slot en druk vervolgens zo nodig opnieuw op "bron". Hiermee wordt uw afbeelding opgeslagen. Dit duurt even.

9. Druk op de “Menu”-knop op uw stuur om de wallpaperweergave te kiezen.

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.