Honda CR-V Owners Club Forums banner

Hallo allemaal, advies aub PGM-F1

21K views 25 replies 4 participants last post by  Dave Bulldog  
#1 ·
Hallo
Ik ben
Image

net terug van een rit en het lampje is net op het dashboard gaan branden, ideeën?
Bedankt
Dave

#4 ·
Hetzelfde oude liedje Dave,
Zoals ik al zei, maat, ik zou gokken dat het relais het probleem is – De link die ik heb gedeeld laat zien welke het is in de zekeringkast in het motorcompartiment – Trek hem eruit, controleer of de pinnen in orde zijn, en laat dan iemand je contact aanzetten (niet starten) terwijl je voelt en luistert of het relais klikt >>> Geen geluid of geklik, vervang je relais.

Trouwens, het wordt tijd dat je jezelf een scanner aanschaft als een laat kerstcadeau.

#11 ·
Oude vertrouwde Dave,
Zoals ik al zei, maat, ik zou gokken dat het relais het probleem is – De link die ik deelde laat zien welke het is in de zekeringkast in de motorruimte – Trek hem eruit, controleer of de pinnen in orde zijn, en laat dan iemand je contact aanzetten (niet starten) terwijl je voelt en luistert of het relais klikt >>> Geen geluid of geklik, vervang je relais.

Trouwens, het wordt tijd dat je jezelf een scanner cadeau doet als een laat kerstcadeau.
Hoi Kev
Ik heb vandaag in de zekeringkast in de motorruimte gekeken en helaas lijkt deze niet op die in de link, de mijne ziet er zo uit (Bijgevoegd)
Dave

Attachments

#12 ·
Hoi Dave,

Mijn fout, ik heb je de link gestuurd die het 2.2 i-ctdi-relais laat zien, niet de i-dtec-locatie.

Het is even geleden, maar ik geloof dat het brandstofpomp-relais door Honda in de zekeringkast in de cabine is verplaatst en ik denk dat het relais dat je moet controleren op positie twee staat.

Opmerking Controleer uw handleiding om te bevestigen wat ik hierboven heb vermeld… Bedankt.

Het relais dat u zoekt, is grijs van kleur en zou eruit moeten zien als degene op de foto hieronder.
Image

Even ter referentie: als u het deksel van de zekeringkast in het motorcompartiment omdraait, ziet u de identificatiegegevens, zodat u in uw handleiding kunt kijken.

WAARSCHUWING
Als u het juiste brandstofpomp-relais heeft gevonden, probeer dan NIET de motor te starten, ook al draait hij een paar seconden en slaat hij dan af omdat u de brandstof in de toevoerleiding hebt gebruikt.
Als u de contactsleutel naar positie II (contact aan) draait, moet u de PGM-Fi-indicator op het dashboard zien oplichten en doven. Precies getimed met deze lamp, moet u het relais horen klikken en de brandstofpomp horen aan- en uitschakelen. Als u geen klik en de brandstofpomp hoort, is de kans groot dat het hoofdrelais defect is.

#13 ·
Hoi Dave,

Mijn fout, ik heb je de link gestuurd die het 2.2 i-ctdi relais laat zien, niet de i-dtec locatie.

Het is al een tijdje geleden, maar ik geloof dat het brandstofpomp relais door Honda naar de zekeringkast in de cabine is verplaatst en ik denk dat het relais dat je moet controleren op positie twee staat.

Opmerking Controleer uw gebruikershandleiding om te bevestigen wat ik hierboven heb vermeld... Bedankt.

Het relais dat u zoekt, is grijs van kleur en moet eruitzien als die op de foto hieronder.
View attachment 159583

Even ter referentie: als u het deksel van de zekeringkast in het motorcompartiment omdraait, ziet u de identificatiegegevens zodat u in uw gebruikershandleiding kunt kijken.

WAARSCHUWING
Als u het juiste brandstofpomp relais hebt gevonden, probeer dan NIET de motor te starten, ook al draait hij een paar seconden en slaat hij dan af omdat u de brandstof in de aanvoerleiding hebt gebruikt.
Als u de contactsleutel in stand II (contact aan) draait, moet u de PGM-Fi-indicator op het dashboard zien oplichten en doven. Precies tegelijkertijd met deze lamp moet u het relais horen klikken en de brandstofpomp horen aan- en uitschakelen. Als u geen klik en de brandstofpomp hoort, is de hoofdrelais waarschijnlijk defect.
Hoi Kev
Ik waardeer het echt dat je hier de tijd voor hebt genomen, maat, je bent een enorme hulp geweest, heel erg bedankt maat, ik zal het morgen nog eens controleren.
Dave

#14 ·
Hallo
CODE P16D3
Ik heb de auto naar een lokale garage gebracht. (Hij gaf toe dat de codelezer die hij had Oud/Basis was en de code mogelijk niet nauwkeurig kon lezen). Dus tot mijn codelezer arriveert, heb ik het toch maar geprobeerd en de code die hij liet zien was
CODE P16D3.
Betekent dit iets voor iemand?
Een andere zaak die het vermelden waard is, is dat de auto moeilijk te starten is geworden. Hij draait wel rond, maar het duurt even voordat hij aanslaat en loopt, als hij eenmaal loopt, loopt hij stationair prima.
Bedankt
Dave

#16 ·
Weet niet zeker van de code, maar de moeilijke start suggereert een mogelijk probleem/fout met de gloeibougie...
Morgen Dark Knight, hoop dat het goed gaat,
Ik heb aan de monteur verteld dat het moeilijker is om te starten. Hij denkt net als jij dat het een gloeibougiesensor zou kunnen zijn?? (Rekening houdend met het feit dat ik vorige maand alle gloeibougies heb vervangen door nieuwe)
Dave

#18 ·
Hallo Dave,

De foutcode P16D3 heeft betrekking op een gloeibougie-fout en zou wel eens de oorzaak kunnen zijn van het PGMFI-foutsymbool op uw dashboard.

Juist – Heeft u het hoofdbrandstofpomprelais gecontroleerd zoals aangegeven in het vorige bericht, of was het te koud en bent u naar de garage gegaan om het te laten controleren?

Juist, we moeten dingen gaan uitsluiten >>> Ik weet dat u zei dat u de gloeibougies al door nieuwe heeft vervangen, MAAR heeft u uw gloeibougierelais vervangen?

#19 ·
Hoi Dave,

De foutcode P16D3 heeft betrekking op een gloeibougie-fout en kan heel goed de oorzaak zijn van het PGMFI-foutpictogram op uw dashboard.

Juist – Heeft u het hoofdbrandstofpomprelais gecontroleerd zoals geïnstrueerd in het vorige bericht, of was het te koud en bent u naar de garage gegaan om het voor u te laten controleren?

Juist, we moeten dingen gaan elimineren >>> Ik weet dat je zei dat je de gloeibougies al door nieuwe hebt vervangen, MAAR heb je je gloeibougierelais vervangen?
Hoi Kev
Ik heb geprobeerd om naar het brandstofpomprelais te kijken zoals geïnstrueerd, mijn zekeringkast onder het dashboard is anders dan Dia, in positie 1 - 2 zijn twee verschillende gekleurde relais Blauw & Grijs, positie 3 is leeg. Ik heb geprobeerd te luisteren zoals je vroeg, ik kan de pomp horen primen, maar vanwege wegwerkzaamheden in mijn straat zijn de volumeniveaus op en neer, dus moeilijk om te horen voor een klik (Maar ik denk dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben met dit Kev). Ik wilde de monteur vragen om het brandstofpomprelais te controleren, maar hij was maar even langsgekomen om de mail te checken, hij ging pas officieel volgende week open.

Toen ik de gloeibougies verving, heb ik het gloeibougierelais niet vervangen, maat,

De monteur (John) heeft gevraagd of ik dinsdag als volgende wil gaan om zijn vriend te zien die een betere codelezer heeft, (Maar Kev, als de code die laat zien dat hij al heeft gevonden correct is) Ik hoop dat we iets op het spoor kunnen komen met dit.
Als het nodig is, zal ik zowel het brandstofpomprelais als het gloeibougierelais vervangen om veilig te zijn.

Bedankt
Dave

#21 ·
Dave,

Verander je gloeibougie relais en het bevindt zich 100% naast de zekeringkast op een kleine beugel in het motorcompartiment.

Dit LINK artikelnummer 26 is het gloeibougie relais

Als een bewerking - Stel voor dat u het oude relais test voordat u een nieuwe koopt.
Hoi Kev
Bedankt voor je antwoord, zodra mijn monteurvriend zijn antwoordbericht krijgt en me terugbelt, zal ik hem vragen direct een relais te bestellen
Bedankt
Dave

#24 ·
Hoi Dave,
Heb je geprobeerd de foutcodes te wissen en te kijken wat er als eerste terugkomt?
Hoi Kev
Ik heb de foutcodes gewist en tot nu toe heeft het dashboard geen foutcodes getoond, ik heb er een klein stukje mee gereden. Ik ben een beetje verrast, ik dacht dat het weer zou oplichten, maar tot nu toe niets,
Ik wilde het een nachtje laten staan zodat alles koud kan worden en het 's ochtends weer proberen om te zien wat er gebeurt.
Dave

#25 ·
Dave,
Ik ben helemaal niet verbaasd; kijk hoe het de komende dagen gaat en laat het ons weten (Oké, ik weet dat ik nu als een Honda-dealer klink…. Lol) Ik denk dat je een intermitterende fout hebt aan de gloeibougie-regeleenheid, omdat je zegt dat je de brandstofpomp in de brandstoftank kunt horen werken, wat een probleem / open circuit met de pomp uitsluit.

Zoals ik al zei, laat me weten hoe het gaat.