Lmao ERG WAAR. De meesten kunnen niet functioneren als het controlelampje van de motor niet brandt. Dat zie ik bij VEEL, VEEL MONTEURS OVER HET ALGEMEEN. Mijn maat die onze werkplaats bezit en de man van de dealer naast ons haten het feit dat ik ze regelmatig ongelijk bewijs bij motordiagnoses, vaak zonder de scantool. Ik doe nog steeds veel ouderwetse manieren om dingen te controleren. Ik vertrouw nooit alleen op een computer. Nog nooit. Nou, mijn maat is een transmissieman. Hij kan met motoren wat ik doe, maar dan met transmissies. Dus we vormen een waanzinnig team.
Ik kan met plezier (ik vind het geweldig om ze te laten zien, ik ga niet liegen) voorbeelden laten zien van mijn elektrische vaardigheden. Mijn CRV is een perfect voorbeeld met een volledige 360 graden array van LED offroad-verlichting. Alles van begin tot eind door mij alleen gedaan, inclusief het op maat bedraden van een aparte complete relais/zekeringkast ervoor en een secundaire relaiscontroller voor mijn "Zombie"-schakelaar die alles tegelijk kan inschakelen in plaats van de individuele schakelaars. Een paar foto's in mijn thread. Inclusief een paar aansluitingen op de bedrading van het voertuig om de installatie te vereenvoudigen en dingen te laten functioneren zoals gewenst, zoals de 12V-voeding in de laadruimte die nu altijd aan staat en een schakelaar die de achterste dakverlichting van daar (of de voorkant) kan inschakelen indien nodig.
Dat gezegd hebbende, de reden dat ik dit zei, werd hierboven uitgelegd. In de eerste plaats zal een dashcam VEEL meer stroom verbruiken dan de kleine bluetooth-eenheden (ik heb er een die in mijn CRV woont en een andere die ik in de werkplaats gebruik, alleen voor snelle codecontroles of meer om codes te wissen). Daarnaast is de obd II-voeding altijd verbonden met andere circuits, dus als dat circuit dat alleen is ontworpen voor waar het op is aangesloten, kan die zekering heel gemakkelijk springen. Dat kan leiden tot verlies van accessoires of zelfs ervoor zorgen dat de motor niet draait, afhankelijk van waar het nog meer op is aangesloten.
Ten tweede, als er iets misgaat met die camera en iemand probeert de obd II-poort te gebruiken (of zelfs de extra draad losraakt of beschadigd raakt), kan dit een kortsluiting veroorzaken die de computer kan uitschakelen.
Kun je het doen? Ja, fysiek kan het en het zal werken. Maar de risico's voor de primaire elektronica van het voertuig zijn buitensporig hoog. Bluetooth-eenheden zullen doorbranden en de verbinding verbreken voordat ze iets beschadigen. Ze zijn ontworpen voor het feit dat ze niet meer stroom nodig hebben dan een kleine horlogebatterij om te werken (simpelweg de stroomvereisten van dat type elektronica, die hetzelfde/minder is dan elke voertuigsensor zou gebruiken, de computer kan met dat niveau van herhaaldelijk falen omgaan).
Een dashcam gaat minstens 500mA verbruiken als hij aan staat, zo niet zelfs een volle ampère, afhankelijk van de stroomvereisten. Stel je een 2 ampère USB-lader voor die 5V uitstuurt en bijna een ampère trekt. Zou je proberen om een 2 ampère USB-lader vanaf die locatie te laten draaien??? God, ik hoop van niet. Welnu, een dashcam kan hetzelfde wattage trekken.
Veel te hoog risico. Om nog maar te zwijgen van het feit dat je elke voertuiggarantie kunt vergeten als je die poort op enigerlei wijze wijzigt.
Het zal werken, maar waarom het risico lopen op dure schade aan kritieke onderdelen in plaats van het gewoon in de zekeringkast te proberen, die speciaal voor dit doel is ontworpen. Om stroom te verdelen waar deze nodig is op een veilige en beschermde manier, waarbij kritische elektronica van elkaar en perifere systemen worden geïsoleerd.
Verzonden vanaf mijn SM-G950U met Tapatalk