Honda CR-V Owners Club Forums banner
Status
Not open for further replies.

Olieverdunning Master Thread

869K views 3.5K replies 305 participants last post by  TheDarkKnight  
#1 · (Edited by Moderator)
2021 Update - OD is opgelost. Verdere discussies zijn niet toegestaan en staan niet ter discussie.

Save
#3 ·
Dit is jammer en erg onhandig. De beste forums staan ​​vrijheid van onderwerp toe, zolang mensen elkaar niet aanvallen. In dat geval wordt de overtreder meestal gewaarschuwd en als ze de waarschuwing niet ter harte nemen, worden ze verbannen. De reden dat er zoveel threads over het "verboden onderwerp" zijn geweest, is dat het iedereen anders beïnvloedt, afhankelijk van rijgewoonten, geografische locatie, configuratie, enz. Vandaar de wens en de noodzaak om meerdere onderwerpen over het "verboden onderwerp" te openen. Het beste deel van het forum is nu weg. Ik denk dat we allemaal onze gelukspillen kunnen nemen en kunnen doen alsof we in Shangri-La zijn.

#4 ·
bericht verwijderd

Save
#6 ·
Mijn vrouw heeft een 18 CRV-L en na alles hierover op internet te hebben gelezen, controleerde ik de olie en het niveau lag ongeveer 1/8 inch boven het oranje plastic. De dealer heeft gratis een olieverversing gedaan en vertelde me dat het vin-nummer niet onder de TSB viel die betrekking heeft op het probleem van hitte en olieverdunning. Ik heb nooit een hitteprobleem gehad of heb er een. Na het lezen en bekijken van veel berichten (met foto's) over het olieprobleem, is er één ding dat opvalt en dat is dat ieders "olieverdunning"-peilstok er hetzelfde uitziet. Hoe kan dat nou?

#2,870 ·
Mijn vrouw heeft een 18 CRV-L en na het lezen van al die dingen op het net hierover, controleerde ik de olie en het niveau lag ongeveer 1/8 inch boven het oranje plastic. De dealer deed een gratis olieverversing en vertelde me dat het vin niet onder de TSB viel die betrekking had op het probleem van hitte en olieverdunning. Ik heb nooit een hitteprobleem gehad of heb er een. Na het lezen en bekijken van veel berichten (met foto's) over het olieprobleem, is er één ding dat eruit lijkt te springen en dat is dat ieders "olieverdunning"-peilstok er hetzelfde uitziet. Hoe kan dat?
Als de CRV van je vrouw een 1.5lt. met turbo heeft (niet allemaal hebben deze motor) en het is een 2018, dan zou hij in de TSB van Honda vallen, alle 2018's met deze motor vallen eronder.
Niet alle mensen ervaren de olieverdunning of zijn er niet van op de hoogte (de meeste mensen controleren hun olie niet).
Ik heb een 2018 die ik tot nu toe (20.000 mijl) nooit een probleem mee heb gehad, controleer net de olie en er zit waarschijnlijk minstens twee liter benzine in het carter, erg teleurgesteld.

#7 ·
Ik ben er aan toegekomen om dit draadje te lezen nadat ik mijn peiling naar voren had gebracht. Ik ben het ermee eens dat er veel te veel draadjes over Het Probleem waren, maar ze beperken tot één draadje maakt het niet veel gemakkelijker om de werkelijke resultaten van De Oplossing te vinden.
Omdat je deze aanpak volgt, zou het dan mogelijk zijn om een peiling op te nemen in de draad die je geschikt acht?
Ik geloof dat mijn peiling:
https://www.crvownersclub.com/forum...3641-what-effect-did-tsb-18-1x4-oil-dilution-software-update-actually-have.html
dekt de meeste mogelijkheden.

#8 ·
Hoe gaat het consolideren van de OD-discussie in één draad het gemakkelijker leesbaar maken voor mensen die deze site niet zo vaak bezoeken? Ik zou liever de titels van de threads lezen en beslissen om erin te duiken of over te slaan. Als de OD-kwestie zoveel activiteit heeft, kan één draad resulteren in veel pagina's en eerlijk gezegd wil ik geen draad met honderden pagina's lezen. Goede bedoeling maar slecht neveneffect IMO.

#9 ·
Vanwege de hoeveelheid klachten over het aantal "OD"-threads is besloten om slechts één thread toe te staan voor alle discussies over dit probleem, zoals sommigen zeggen of beweren, zoals anderen zeggen.

Bestaande threads worden gesloten, je kunt hier je opmerkingen plaatsen. Alle nieuwe threads die worden geopend, worden gesloten of samengevoegd in deze thread.

In overeenstemming met de bestaande praktijk, zoals sommigen hebben ontdekt, kunnen de plaatsingsrechten worden onthouden aan elke poster die de gemeenschapsnormen van hoffelijkheid en respect niet handhaaft.

Het moderatieteam.
Bedankt Rocky, maar waarom niet gewoon een "Problemen" subforum in plaats van slechts één thread?

#13 ·
Crv vs extra cold thread closed too?

So basically, threads viewed as Honda Friendly can be unlimited. All others deemed as having critical wording of Honda will all be crammed into 1 thread.
Dat viel me ook op en ik ben er niet aan toegekomen om erover te posten. Je was me voor, ColdHonda. Na de reparatie heb ik nu wel een koude Honda (stel je voor). Ik heb een reparatie gedaan en het werkte! Ik wilde over de reparatie posten, maar met de discriminerende draadsluiting ben ik er niet zeker van om het te posten, aangezien het geen Honda feel-good stuk is.

#12 ·
Ik ben een van mijn mensen die misschien een probleem met olieverdunding hebben. Om die opmerking uit te leggen, is de mijne lang niet zo erg als wat sommige leden hier beschrijven en mijn dealer begint nu een zaak met Honda. Volgens de servicemanager is dit de eerste zaak die ze in Eastern North Carolina hebben gezien.:confused2:

Omdat ik geen auto-ingenieur ben en slechts een "klusjesman", vroeg ik me af of een van de leden hun PCV-systeem (Positive Crankcase Ventilation) door Honda heeft laten controleren? Alle informatieve informatie van Honda zegt dat het gas niet verdampt/verbrandt uit het olieopslag/oliecarter, maar dat het dat systeem zou zijn dat de dampen afvoert. Met een turbomotor zou ik denken dat het PCV-systeem zwak zou zijn vanwege de turbodruk in het spruitstuk. Alle PVC-systemen die ik heb gezien, werken met vacuĂĽm van het inlaatspruitstuk. Zoals ik al zei, ik ben geen auto-ingenieur en misschien weet iemand hier hoe het anders werkt op de turbomotoren.

Ja, ik ben van plan mijn dealer naar het systeem te vragen wanneer ze me terugbellen.

#3,339 ·
Ik ben een van mijn mensen die misschien een probleem met olieverwatering hebben. Om die opmerking uit te leggen, is de mijne lang niet zo erg als wat sommige leden hier beschrijven en mijn dealer begint nu een zaak met Honda. Wat volgens de servicemanager de eerste zaak is die ze in North Carolina hebben gezien.:confused2:

Ik ben geen auto-ingenieur en slechts een "amateur" monteur. Ik vroeg me af of een van de leden hun PCV-systeem (Positive Crankcase Ventilation) door Honda heeft laten controleren? Alle informatieve informatie van Honda zegt dat het gas niet verdampt/verbrandt uit het olieopslag/oliecarter, maar dat het dat systeem zou zijn dat de dampen afvoert. Met een turbomotor zou ik denken dat het PCV-systeem zwak zou zijn vanwege de turbodruk in het spruitstuk. Alle PVC-systemen die ik heb gezien, werken met vacuĂĽm van het inlaatspruitstuk. Zoals ik al zei, ik ben geen auto-ingenieur en misschien weten sommigen hier hoe het anders werkt op de turbomotoren.

Ja, ik ben van plan mijn dealer naar het systeem te vragen als ze me terugbellen.
Goede vraag. Ik zou denken dat alleen de benzinedampen door het PCV-systeem zouden worden aangezogen, waardoor de vloeibare benzine in de olie achterblijft. Ik vermoed dat de Honda-ingenieurs naar temperatuur en compressie keken en andere potentiële effecten vergaten. Een kostbare vergissing, maar het is op de lange termijn de moeite waard om een terugroepactie te hebben om het merk te beschermen. Toyota staat in de coulissen!!!

#14 ·
Een enkele thread wordt een rommeltje. Er zijn hier veel sub-problemen: Hitte, heeft de reparatie gewerkt?, houding van de dealer, resultaten van gebruikte olieanalyse, anekdotes van eigenaren, 17/18/19 verschillen, et al.

Deze beslissing zal uiteindelijk de discussie belemmeren in het belang van het sussen van Honda-fanboys die gewoon niet weg kunnen blijven van threads die hen kunnen beledigen. En misschien is er, bij afwezigheid van brandstofverdunning, gewoon niet veel te bespreken: dit is geen Corvette-forum.

Andere forums controleren zeker dingen, maar meestal alleen om berichten in de juiste categorie te krijgen of wanneer er sprake is van misbruik.

#22 ·
Een enkele thread wordt een puinhoop. Er zijn hier veel sub-problemen: Hitte, heeft de reparatie gewerkt?, houding van de dealer, resultaten van gebruikte olie-analyse, anekdotes van eigenaren, 17/18/19 verschillen, et al.

Deze beslissing zal uiteindelijk de discussie belemmeren in het belang van het sussen van Honda-fanboys die gewoon niet weg kunnen blijven van threads die hen kunnen beledigen. En misschien is er, bij afwezigheid van brandstofverdunning, gewoon niet veel te bespreken: dit is geen Corvette-forum.

Andere forums controleren zeker dingen, maar meestal alleen om berichten in de juiste categorie te krijgen of wanneer er sprake is van misbruik.
Ik ben het er volledig mee eens. Het controleren van wat mensen plaatsen zal de discussie belemmeren ten nadele van dit forum. Een betere keuze zou zijn geweest om degenen te waarschuwen en/of te verbannen die aanstootgevende opmerkingen plaatsen of eindeloos kibbelen. Het sluiten van threads bestraft iedereen, zelfs degenen die de juiste etiquette volgen, en beloont degenen die geen andere meningen dan hun eigen kunnen accepteren. Ik hoop dat deze beslissing wordt heroverwogen.

#15 ·
Dit is een beetje simplistisch, maar hier gaan we. Het PCV-systeem op de 1.5 turbo is een bidirectioneel systeem dat bestaat uit twee olie-luchtscheiders. Eén voor het inlaatspruitstuk, de andere voor de turbo. Wanneer de druk in het inlaatspruitstuk lager is dan de druk bij de inlaat van de turbo. Lucht gaat van de turbo-inlaat via een carterontluchtingsbuis naar het carter, en vervolgens naar het inlaatspruitstuk. Onder turbodruk keert de luchtrichting om. De olie-luchtscheiders zijn ingebouwd in de bovenste motorkap.

#18 ·
Dit is een beetje simplistisch, maar hier gaat het. Het PCV-systeem op de 1.5 turbo is een bidirectioneel systeem dat bestaat uit twee olie-luchtscheiders. Eén voor het inlaatspruitstuk, de andere voor de turbo. Wanneer de druk in het inlaatspruitstuk lager is dan de druk bij de inlaat van de turbo. Lucht gaat van de turbo-inlaat via een carterontluchtingsbuis naar het carter, en vervolgens naar het inlaatspruitstuk. Onder turbo-boost keert de luchtrichting om. De olie-luchtscheiders zijn ingebouwd in de bovenste motorkap. View attachment 128063
Dank u Traylaw. Het is misschien simplistisch, maar het is volkomen logisch.

• Like
Reactions: Seniorita
Save
#16 · (Edited)
Proberen om elke post over dit onderwerp samen te voegen is echt een slecht idee en zoals Dans15 zei, creëert het alleen maar een puinhoop voor iedereen die probeert bij te houden wat er aan de hand is. Als je echt iets nuttigs wilt creëren, begin dan een thread en vraag de club om suggesties voor onderwerpen voor een georganiseerde subgroep die echt nuttig zou zijn om elk onderwerp te volgen.

Ik wil de resultaten volgen van mensen die de reparatie hebben gehad. Ik weet dat er een poll is, maar die wordt niet gebruikt. Ik heb minstens 18 eigenaren geteld die hebben gemeld dat ze slechtere omstandigheden, hitte of olie ervaren sinds ze de reparatie hebben gehad. De poll vermeldt ze niet omdat ze postten in een thread met een kop om hun verhaal te vertellen.

Ik wil feitelijke cijfers zien van mensen die een olieanalyse hebben gehad.

Ik wil een thread zien waar mensen hun ideeën kunnen uiten over waarom deze motor niet voldoet aan de normale Honda-normen.

Ik wil een thread zien die deelt wat dealers vertellen aan eigenaren die dit probleem hebben.

Ik zou zo kunnen doorgaan. Mijn punt is dat dit onderwerp moet worden georganiseerd in subgroepen die mensen kunnen volgen op basis van hun interesse. Dat is het basisconcept waarom elke generatie CR-V's hun eigen categorie heeft. Overweeg alstublieft hetzelfde te doen met het OD-onderwerp dat uit de hand loopt en zoveel van ons in twijfel trekt of we een fout hebben gemaakt door de 1.5L turbo te kopen.

Bedankt voor het luisteren.

#17 ·
Proberen om elke post over dit onderwerp samen te voegen is een heel slecht idee en zoals Dans15 zei, creëert het alleen maar een puinhoop voor iedereen die probeert te volgen wat er gaande is. Als je echt iets nuttigs wilt creëren, start dan een thread en vraag de club om suggesties voor onderwerpen voor een georganiseerde subgroep die echt nuttig zou zijn om elk onderwerp te volgen.

Ik wil de resultaten volgen van mensen die de reparatie hebben gehad. Ik weet dat er een poll is, maar die wordt niet gebruikt. Ik telde minstens 18 eigenaren die hebben gemeld dat ze slechtere omstandigheden, hitte of olie ervaren sinds de reparatie. De poll vermeldt ze niet omdat ze postten op een thread met een kop om hun verhaal te vertellen.

Ik wil feitelijke cijfers zien van mensen die olieanalyse hebben gehad.

Ik wil een thread zien waar mensen hun ideeën kunnen uiten over waarom deze motor niet voldoet aan de normale Honda-normen.

Ik wil een thread zien die deelt wat dealers zeggen tegen eigenaren die dit probleem hebben.

Ik kan zo doorgaan. Mijn punt is dat dit onderwerp moet worden georganiseerd in subonderwerpen die mensen kunnen volgen op basis van hun interesse. Dat is het basisconcept waarom elke generatie CR-V's hun eigen categorie heeft. Overweeg alstublieft hetzelfde te doen met het OD-onderwerp dat uit de hand loopt en zoveel van ons in twijfel trekt of we een fout hebben gemaakt door de 1.5L turbo te kopen.

Bedankt voor het luisteren.
Als lid dat het probleem met olieverwatering heeft (in eerste instantie en toen verdween het en nu is het misschien terug na de reparatie) en het nieuwe probleem van geen warmte na de reparatie, ben ik geïnteresseerd in het lezen van alle berichten van leden over hun problemen om te zien of er nieuwe ontwikkelingen/voortgang/problemen zijn gemaakt. Dat is dus de reden waarom ik zoveel aandacht aan deze website heb besteed, meer dan ik zou moeten doen. Waarom zou ik hierheen willen gaan als Honda zo probleemloos en betrouwbaar is als ze zeiden? Het OD-probleem was wat me naar deze site bracht en op deze site hield. Bovendien, als het een leuke/performance auto (lees BMW/Corvette etc) site was en geen Honda SUV, dan zou ik bezoeken voor mod-ideeën. Wie zou in godsnaam hun praktische CRV willen modden?

#19 ·
Jongens, stop met die "fanboy" opmerkingen. Je gooit alleen maar olie op het vuur.
Ik ben zeker geen fanboy van een merk of bedrijf. Waarom zou ik dat zijn, tenzij ik op de een of andere manier persoonlijk met hen verbonden ben?

We hebben gewoon een subforum "Problemen" nodig om alle problemen te bespreken die mensen hebben met hun crv.
Of verdeel het gewoon in verschillende subforums.

1. Problemen
2. Mods / Accessoires
3. Algemeen

Het is geen hogere wiskunde jongens... jeez.

#20 ·
Jst_Bcuz, op de foto van de motorkap wijzen de gele pijlen naar de olie-luchtscheidingskamers. De scheider voor de turbo-inlaat is de onderste pijl, het inlaatspruitstuk is de bovenste pijl. De grijze buis rechtsboven gaat naar het inlaatspruitstuk. Het kleine gele ding linksboven is de PCV-klep. De ontluchtingsbuis wordt niet getoond, maar wordt links onderaan aan de motorkap bevestigd. U kunt deze buis op uw voertuig zien, aangesloten tussen de kap en het luchtinlaatkanaal, net voor de turbo.

#21 ·
Jst_Bcuz, op de foto van de motorkap wijzen de gele pijlen naar de olie-luchtscheidingskamers. De afscheider voor de turbo-inlaat is de onderste pijl, het inlaatspruitstuk is de bovenste pijl. De grijze buis rechtsboven gaat naar het inlaatspruitstuk. Het kleine gele ding linksboven is de PCV-klep. De ontluchtingsbuis is niet afgebeeld, maar wordt links onderaan de motorkap bevestigd. U kunt deze buis op uw voertuig zien, aangesloten tussen de kap en het luchtinlaatkanaal net voor de turbo.
Men zou gehoopt hebben dat, als de problemen met brandstofverdunning op enigerlei wijze verband hielden met het PCV-systeem (slecht ontwerp, slechte partij onderdelen, enz.), Honda dit al vroeg zou hebben erkend en wijzigingen zou hebben aangebracht voor toekomstige productie en een TSB voor bestaande modellen zou hebben uitgegeven. Tenzij PCV-modificaties zo uitgebreid zijn dat ze een grote motorrevisie vereisen (onwaarschijnlijk), is het feit dat Honda dit systeem niet in de TSB heeft opgenomen, voor mij zeker een sterk bewijs dat dit niet het probleem is.

#26 ·
Wat zijn "gerelateerde zaken"? Ik weet waar de verdunning over gaat, want mijn auto heeft er last van. Gewoon nieuwsgierig naar wat onder de algemene categorie van gerelateerde zaken valt die in dezelfde thread vermeld zouden moeten worden.
Bekijk deze thread die is gesloten:
https://www.crvownersclub.com/forum...tc-gen-5/194859-electrical-system-safety-features-brake-system-malfunction.html

De OP noemde de thread: "Elektrisch systeem (veiligheidsvoorzieningen) en storing remsysteem" en bevatte een lange lijst met problemen met zijn nieuwe CR-V. Olieverdunning werd nergens vermeld, maar het laatste probleem dat hij noemde was "gaslucht in de cabine". Blijkbaar veroorzaakte dat de sluiting.

#30 ·
Ze hebben zelfs een gloednieuw draadje op slot gedaan, met echt goede nieuwe info.. Ik denk dat zij gewoon het afsluiten doen en wij het "consolideren"?

Olietestresultaten op 1.5l motor - Het is niet alleen brandstofverdunning
Ik heb me tot nu toe nog niet uitgelaten over de brandstofverdunning. Er is meer aan de hand dan alleen brandstofverdunning.

Ik heb een 2018 CR-V EX en heb de olie 3 keer professioneel laten testen. Olie werd getest door een toonaangevend laboratorium en geĂŻnterpreteerd door een toonaangevende chemicus.

Hier zijn de testresultaten:
1. Dit is NIET alleen een probleem bij koud weer. Ik reed 2.000 mijl op een reis over een periode van 4 dagen en heb dat bemonsterd. Het was warm, ongeveer 85-95F, zonder korte ritten. De motor had ernstige brandstofverdunning. Honda, dit is GEEN probleem bij koud weer.

2. De laatste olie zat 5.000 mijl in de motor en er was behoorlijk veel slijtage van ijzer en aluminium. De vraag die rijst is of de motor 100.000 mijl kan halen. Ik bracht het voertuig weg en Honda paste de reparatie toe en ververste de olie. Ze legden me ook uit dat brandstofverdunning "normaal" is. Mijn laatste 4 Honda's hadden brandstofverdunning, maar in de orde van 2%, wat zorgwekkend was. Raad eens wat de CR-V heeft? bijna 9%!!! Het is ernstig. Noem 2% normaal, niet 9%.

3. Maar er kwam nog iets anders naar voren in de labresultaten. Water. De hoeveelheid was zo hoog dat het lab de resultaten opnieuw uitvoerde. Meer dan 1300 ppm. Nee, het is geen koelvloeistof. Het is water. Er zit dus niet alleen brandstof, maar ook water in de olie.

4. Als je wilt weten wat er in je motor gebeurt, overweeg dan om de olie te laten testen. Ik kan niet zeggen dat de feiten indruk hebben gemaakt op Honda, maar de feiten helpen me te begrijpen en de propaganda niet te geloven.

Sommigen van jullie vragen je af waarom de brandstofverdunning plaatsvindt. Het is een functie van directe injectie (DI) en variabele kleptiming (VVT). Het is eigenlijk al jaren een probleem bij veel fabrikanten.
Als je kijkt, gebruikt bijna elke fabrikant beide technologieën. Wat er in de Honda-motoren gebeurt, is dat ze bij koude starts te veel brandstof inspuiten. Er stroomt veel brandstof in de cilinders.

Mijn plan is om na enkele duizenden kilometers opnieuw te bemonsteren en erachter te komen of de reparatie iets heeft gedaan. Ik denk het niet. De vraag is of je moet verkopen. Of gewoon doorrijden, wetende dat het niet lang zal duren. We zijn een Honda-familie en hebben al 40 jaar veel Honda's gehad. Als Honda niet achter hun product staat, is dat het einde.

#2,871 ·
Ze hebben zelfs een gloednieuw draadje op slot gedaan, met echt goede nieuwe info.. Ik denk dat zij gewoon het afsluiten doen en wij het "consolideren"?

Olietestresultaten op 1.5l Motor - Het is niet alleen brandstofverdunning
Ik heb me tot nu toe niet uitgesproken over de brandstofverdunning. Er is meer aan de hand dan alleen brandstofverdunning.

Ik heb een 2018 CR-V EX en heb de olie 3 keer professioneel laten testen. Olie werd getest door een toonaangevend laboratorium en geĂŻnterpreteerd door een toonaangevende chemicus.

Hier zijn de testresultaten.
1. Dit is NIET alleen een probleem bij koud weer. Ik reed 2.000 mijl op een reis over een periode van 4 dagen en heb dat bemonsterd. Het was warm, ongeveer 85-95F zonder korte ritten. De motor had ernstige brandstofverdunning. Honda, dit is GEEN probleem bij koud weer.

2. De laatste olie zat 5.000 mijl in de motor en er was behoorlijk hoge slijtage van ijzer en aluminium. De vraag die rijst is of de motor 100.000 mijl kan halen. Ik bracht het voertuig weg en Honda paste de reparatie toe en ververste de olie. Ze hebben me ook geleerd dat brandstofverdunning "normaal" is. Mijn laatste 4 Honda's hadden brandstofverdunning, maar in de orde van 2%, wat zorgwekkend was. Raad eens wat de CR-V heeft? bijna 9%!!! Het is ernstig. Noem 2% normaal, niet 9%.

3. Maar er kwam nog iets anders naar voren in de labresultaten. Water. De hoeveelheid was zo hoog dat het lab de resultaten opnieuw uitvoerde. Meer dan 1300 ppm. Nee, het is geen koelvloeistof. Het is water. Dus er zit niet alleen brandstof, maar ook water in de olie.

4. Als je wilt weten wat er in je motor gebeurt, overweeg dan om de olie te laten testen. Ik kan niet zeggen dat de feiten indruk hebben gemaakt op Honda, maar de feiten helpen me te begrijpen en de propaganda niet te geloven.

Sommigen van jullie vragen zich af waarom de brandstofverdunning plaatsvindt. Het is een functie van directe injectie (DI) en variabele kleptiming (VVT). Het is eigenlijk al jaren een probleem bij veel fabrikanten.
Als je kijkt, gebruikt bijna elke fabrikant beide technologieën. Wat er in de Honda-motoren gebeurt, is dat ze bij koude starts te veel brandstof inspuiten. Er stroomt veel brandstof in de cilinders.

Mijn plan is om na een paar duizend mijl opnieuw te bemonsteren en erachter te komen of de reparatie iets heeft gedaan. Ik denk het niet. De vraag is of je moet verkopen. Of er gewoon mee rijden, wetende dat het niet lang zal duren. We zijn een Honda-familie en hebben al 40 jaar veel Honda's gehad. Als Honda niet achter hun product staat, is dat het einde.
Ik heb een 2018 CRV met de 1.5 lt. turbo, nadat dit brandstof in de olie probleem opdook, dacht ik dat het wel goed zou komen, omdat we geen korte ritten maken en geen koud weer ervaren. Vorige week de olie gecontroleerd en het lijkt erop dat er minstens twee liter benzine in het carter zit (twee centimeter boven het volle niveau). Erg teleurgesteld omdat ik weet dat Honda niet zal helpen.

#32 ·
Een vraag voor jullie, eigenaren die de TSB 18-1x4 al hebben laten repareren.
Hoe weten jullie/weten wij zeker dat het echt gerepareerd is?
De reden dat ik het vraag is dat ik mijn V vanmorgen om 9 uur heb weggebracht en hem vlak voor de middag heb opgehaald.
Toen ik hem kwam ophalen, lieten ze me daadwerkelijk zien wat ze hadden gedaan. Ik keek naar het papier en vroeg ze of ze de olie hadden ververst. Het antwoord was ja.
Dus ik ging terug naar mijn werk. Onderweg controleerde ik de levensduur van de olie en die is 20%. Ik belde de dealer terug en vroeg het ze opnieuw, ze bleven volhouden "ja, de olie is ververst"
OK, dus ik geloof ze.
Toen ik op mijn werk aankwam, besloot ik de olie te controleren.
Nou, a. het is nog steeds donkerbruin zoals ik het een week geleden heb gecontroleerd. b. het niveau staat VEEL BOVEN de bovenste stip op de oranje punt, het staat zelfs ongeveer 1/4" op de metalen staaf.
Misschien moet ik de auto veel langer laten staan? Ik reed ongeveer 10' van de dealer naar mijn werk. Ik zal het vanavond nog eens controleren.
Nog iets, ze gaven aan dat er een "software" is geĂĽpdatet. Wat is dat?
Ik heb de systeemversie gecontroleerd
Toepassingen: Ver.1.193.05
Als dat het is, dan is het niet geĂĽpdatet.
Ver.1.193.05 is de versie die ik kreeg toen ik mijn V in 2017 kocht.
Kijk ik naar de verkeerde?

Ik wil er gewoon zeker van zijn dat ze er iets aan doen in plaats van mijn V een paar uur in hun garage te houden en me dan te bellen om hem op te halen zonder iets te doen.

#34 ·
Een vraag voor jullie eigenaren die de TSB 18-1x4 al hebben laten repareren.
Hoe weet je/weten we zeker dat het echt gerepareerd is?
De reden dat ik het vraag is dat ik mijn V vanmorgen om 9 uur heb afgeleverd en hem kort voor de middag heb opgehaald.
Toen ik hem kwam ophalen, lieten ze me daadwerkelijk zien wat ze hadden gedaan. Ik keek naar het papier en vroeg ze of ze de olie hadden vervangen. Het antwoord was ja.
Dus ik ging terug naar mijn werk. Onderweg controleer ik de levensduur van de olie en die is 20%. Ik belde de dealer terug en vroeg het ze opnieuw, ze hielden vol "ja, de olie is ververst"
OK, dus ik geloof ze.
Toen ik op mijn werk aankwam, besloot ik de olie te controleren.
Nou, a. het is nog steeds donkerbruin zoals ik het een week geleden heb gecontroleerd. b. het niveau staat ver BOVEN de bovenste stip op de oranje punt, het staat zelfs ongeveer 1/4" op de metalen staaf.
Misschien moet ik de auto veel langer laten staan? Ik reed ongeveer 10' van de dealer naar mijn werk. Ik zal het vanavond opnieuw controleren.
Nog een ding, ze gaven aan dat een "software" is bijgewerkt. Wat is het?
Ik heb de systeemversie gecontroleerd
Toepassingen: Ver.1.193.05
Als dat het is, dan is het niet bijgewerkt.
Ver.1.193.05 is de versie die ik kreeg toen ik mijn V in 2017 kocht.
Kijk ik naar de verkeerde?

Ik wil er gewoon zeker van zijn dat ze er iets mee doen in plaats van mijn V een paar uur in hun garage te houden en me dan te bellen om hem op te halen zonder iets te doen.
Ik denk dat ze het alleen maar hebben afgetapt en bijgevuld en de filter niet hebben vervangen. Mijn olie had ook donkere strepen direct nadat ik hem had opgehaald, wat verrassend was voor gloednieuwe olie. En ja, ze hebben hem overgevuld! En oh ja, ik had geen koude Honda. Nu wel.

#35 ·
Bekijk dit draadje met de titel: "1 jaar jubileum met mijn 2018 CRV"
https://www.crvownersclub.com/forum...sent-official-specs-features-etc-gen-5/194339-1-yr-anniversary-my-2018-crv.html
Bericht #4 vermeldt specifiek Olieverdunning, maar die draad is niet gesloten. Was het omdat het "gunstig" is voor Honda of is het onder de radar gebleven? Mijn punt bij het vermelden van deze draad is dat het nieuwe beleid naar mijn mening erg moeilijk te handhaven is.

Ik begrijp de positie van de moderators, ze willen gekibbel en onbeschofte berichten controleren, prima. Dus waarom niet waarschuwen en, indien nodig, de kibbelende/onbeschofte leden verbannen in plaats van anderen te bekritiseren die niet aanstootgevend zijn.

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.