Honda CR-V Owners Club Forums banner
Status
Not open for further replies.

2012 CRV Audio kabelboom

50K views 19 replies 10 participants last post by  JTy  
#1 ·
Heeft iemand in zijn 2012-harnas gesplitst om versterkers en dergelijke te installeren? Ik ben van plan dit te doen, maar heb moeite om de juiste informatie online te vinden. Ik ga een 4-kanaals versterker installeren en wil graag horen van iemand anders die dit misschien heeft gedaan. Demontage van het dashboard en welke kleuren je hebt gebruikt. Het zou fijn zijn om de definitieve gids voor deze info op dit forum te verzamelen. Bedankt.

#2 ·
Je bent niet alleen. Honda heeft de details over dit voertuig maar heel langzaam vrijgegeven. Het carrosserie reparatiehandboek is net gepubliceerd, dus ik hoop dat de service- en elektrische handleidingen snel zullen volgen.

Save
#3 ·
Ik heb het eigenlijk uitgezocht en een versterker geĂŻnstalleerd. Het kostte wat werk, maar ik kreeg eindelijk een bedradingsschema van een van de Honda-dealers. Ik ging naar de onderdelenafdeling en kreeg daar een afdruk. Ze openden het op hun computer en ik was klaar. Laat ze gewoon je chassisnummer weten, zodat ze je de juiste kunnen geven.

#5 ·
Ik heb het eigenlijk uitgezocht en een versterker geĂŻnstalleerd. Het kostte wat werk, maar ik kreeg eindelijk een bedradingsschema van een van de Honda-dealers. Ik ging naar de onderdelenafdeling en kreeg daar een afdruk. Ze openden het op hun computer en ik was klaar. Laat ze gewoon je chassisnummer weten, zodat ze je de juiste kunnen geven.
Voor poep en giechels, hoe heb je je versterkers geĂŻnstalleerd? Hi-Lo converter van fabrieksstereo? Probeer te begrijpen wat je bedoelde met "gesplitst in hun 2012-harnas om versterkers en dergelijke te installeren?"

#7 ·
2013 crv bedradingsinfo.

Ter info...iedereen die voertuigbedradingsinfo nodig heeft, kan me een PM sturen. Ik heb een zakelijke account voor Directechs.com.
Hallo. Ik vroeg me gewoon af of u me bedradingsinfo kunt geven voor een 2013 crv exl. Ik wil led-dorpellijsten op mijn auto installeren en wil weten van welke draad ik de stroom moet afnemen. Dank u wel

#6 ·
Ik heb een Scosche 4-kanaals line-out converter gebruikt en de luidsprekerdraden bij de kabelboom doorgeknipt. Van de LOC heb ik tulpkabels naar de versterker achterin gestuurd. Ik heb luidsprekerdraden terug gestuurd langs dezelfde route naar de kabelboom en ze aangesloten op de uitgaande draden. Ik zou rechtstreeks naar de luidsprekers gaan totdat ik de molex in de deur bedrading ontdekte, en geen zin had om door het plastic te boren. Als je mijn profiel op hondasuv bekijkt, kun je een album zien met enkele foto's ervan.

Attachments

#9 ·
Lees deze discussie. Er zijn enkele bedradingsaansluitingen en schema's geplaatst voor Nav en Non-Nav.

Save
#10 · (Edited)
Save
#12 ·
Op eerdere links kan ik het bedradingsschema voor een CRV audio navigatie-eenheid (P/N: 39540-SWA-E080-M1, REF.NR.BB730PO) niet vinden. Het is een IT 2.2 i-DTEC Advance-model (3e generatie) met navi, versterker, subwoofer, achteruitrijcamera.
Kan iemand me helpen het te vinden?

#13 ·
Op eerdere links kan ik het bedradingsschema voor een CRV audio navigatie-eenheid (P/N: 39540-SWA-E080-M1, REF.NO.BB730PO) niet vinden. Het is een IT 2.2 i-DTEC Advance model (3e generatie) met navi, versterker, subwoofer, achteruitrijcamera. Kan iemand me helpen het te vinden?
De connector pinouts voor de audio nav-eenheden en de fabrieksversterker worden in deze post verstrekt... http://www.crvownersclub.com/forums/20-mobile-electronics/19491-2012-cr-v-ex-audio-upgrade-project.html#post122983 Ik heb echter niet de daadwerkelijke bedradingsschema's.

Save
#15 ·
Hallo Jepalan, bedankt voor het antwoord.
Ik heb de post die je hebt gelinkt al bekeken, maar mijn radio-unit niet gevonden, dit is mijn achterkant:
Is dat van een Europees model CRV?

De 9 connectoren op je radio moeten overeenkomen met de pinouts van de 9 connectoren op de eerste pagina's van dit document:
https://drive.google.com/file/d/0Bys-c8aVt18mQy1IU0pUSUJwb0k/view?pli=1

Kijk goed naar de indexering op elke connector in de tekening om de jouwe te correleren met die in het pdf-document.
Het is gemakkelijker als je je foto ondersteboven zet.

Save
#16 ·
Ja, het is een Europees model (Italië).
Mijn connectoren zijn zo, die ik heb gevonden op het forum van 8thcivic.com, maar de draadkleuren zijn anders van Civic naar mijn CRV:

Hier kunt u mijn CONNECTOR A (24P) zien, donkergrijs, maar de volgorde van de draadkleuren is anders dan in de door u gelinkte doc:

Bedankt voor je hulp

#17 ·
Ja, het is een Europees model.

Mijn connectoren lijken erg op de afbeelding op de eerste pagina van het document, maar het aantal en de kleuren van de draden komen niet overeen.

Bijvoorbeeld, dit is mijn (24P) CONNECTOR A:

Denk je dat ik de pinvolgorde van de draden toch kan correleren?

#18 ·
Zoemend geluid van de motor

Hoi iedereen,

Ik heb net mijn audio-upgrade-installatie op mijn CR-V 2012 voltooid. Ik wilde de navigatie-headunit behouden, dus ik heb een Kicker KISLOC gebruikt, maar ik krijg een zoemend geluid op mijn speakers. Ik heb beide versterkers (Rockford en JL Audio, beide nieuw) gecontroleerd en beide maken geen ruis op de RCA's. Ook de crossover gecontroleerd en die lijkt in orde te zijn. Ik gok dat de LOC het veroorzaakt. Ik heb hem direct geaard, maar het was hetzelfde. Moet ik een nieuwe LOC kopen? Enige merk suggestie? Ik wilde niet zoveel uitgeven aan een LOC, maar als het nodig is, zou ik misschien een Audiocontrol moeten kopen... Als iemand een vergelijkbaar probleem heeft ervaren, laat het me dan weten.

Met vriendelijke groeten uit Mexico

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.