Honda CR-V Owners Club Forums banner
Status
Not open for further replies.
21 - 37 of 37 Posts
Ik ben er vrij zeker van dat daar een adapter voor is. Zo niet, dan kan Crutchfield er naar mijn mening wel een voor je maken.

Hoi. Ik ben verdwaald. Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een stereo van een derde partij en een 2007 Honda CRV EX-L met navigatiesysteem, subwoofer, stuurwielbediening ... allemaal aangesloten op Alpine BB717PO, (39541-SWA-E010-M1).
Ik heb overal gezocht naar een bedradingsschema van het Alpine-systeem om erachter te komen hoe ik het op een nieuwe stereo kan aansluiten. Ik kan geen bruikbare informatie vinden, dus ik heb geen idee hoe ik de stuurwielbediening (ik heb alleen de beschrijving WC2+ en WC1+), subwoofer en achteruitrijcamera moet aansluiten. En nogmaals. Mijn groene connector heeft verschillende kleuren kabels.

Help alsjeblieft

Bedankt
Hoi Idon
Ik hoop dat je kunt helpen... Ik heb deze conversatie en een conversatie die je had op een CRZ-forum (https://www.crzforum.com/threads/cr...hreads/cr-v-navigation-jdm-reverse-camera-accessory-on-a-usdm-cr-z.11491/page-2) gevolgd en het lijkt erop dat je hier uiteindelijk succes mee hebt gehad? Ik heb echter een paar vragen voor je, in de hoop dat je me zult antwoorden:

1. Je vermeldt dat de groene draad op de 7-pins stekker wordt gebruikt met REVERSE bruin op je Chinese stereo. Ik heb een Pioneer en denk dat dezelfde kabel is gemarkeerd als Reverse Signal Input en paars/wit is - is dit dezelfde kabel?
2. Wat betreft de 7-pins stekker, waar heb je de witte, rode en zwarte precies op aangesloten? Was het een RCA-kabel? of op je Chinese ISO-harnas?
3. Verderop in de conversatie noemde je de zwart/witte connector als antwoord op lid Defiant die vroeg naar het gebruik van de camera terwijl deze niet in de achteruit stond. Hoewel ik niet bijzonder geĂŻnteresseerd ben in deze functie, was ik in de war door je antwoord en of deze connector ĂĽberhaupt gebruikt moet worden, aangezien je zei dat je de bruine ook had gebruikt??

Het is een lange termijn, ik weet het, maar ik hoop dat je me met een paar antwoorden kunt helpen!

(ps Sorry dat ik op dit forum reageer, maar ik ben niet geregistreerd op het CRZ-forum, dus ik dacht dat het hier gewoon gemakkelijker was om het je te vragen!)

TIA

Geoff.

Ik heb hetzelfde probleem met mijn crv 2015, mijn aftermarket Android HU heeft alleen RCA-ingang, kan iemand me hierbij helpen om mijn OEM-achteruitrijcamera te behouden?

jly26, controleer de iDatalink Maestro RR. Afhankelijk van de radio waarmee hij is gekoppeld, kan hij zowel de achteruitrijcamera als de Lane Watch-camera's behouden. Uitgaande van een 7-inch scherm en geen navigatie, heeft de Maestro HO2-kabelboom een adapter voor de twee camera's. In jouw geval met de Android-unit kun je echter gewoon de HO2 voor de adapter kopen.

De installatiehandleiding voor de Maestro kan je in ieder geval wijzen op de juiste kabelboom voor de twee videosignalen.

Hier zijn foto's van de bedrading en het eindproduct
Hallo, goed om dit hier te zien, ik heb CRV 2013 EX, ik zie geen groene kleuradapter achter het dashboard,

kun je meer details of foto's laten zien hoe je moet aansluiten?

Ik heb SONY AX5000 Head Unit, bedankt

De groene connector is voor navigatie-eenheden. Ervan uitgaande dat je de 5-inch iMID hebt, moet je de 32-pins connector aanboren die erin gaat. Je kunt in de videodraden splitsen en het beeld op zowel de iMID- als de Head Unit-schermen hebben. Info daarvoor staat in deze thread

Hoi, ik heb het niet op een Honda CRV 13 EX gemonteerd. Maar je kunt een foto sturen van je stereo- of gps-navigatie en de schakelaar achter de stereo en hoe de camera-aansluiting eruit ziet
139697

Bedankt
De groene connector is voor navigatie-eenheden. Ervan uitgaande dat je de 5 inch iMID hebt, moet je de 32-pins connector aftappen die erin gaat. Je kunt in de videodraden splitsen en het beeld op zowel het iMID- als het Head Unit-scherm hebben. Info daarvoor staat in deze thread

Ja, bedankt,

nog een vraag,

gebruikte t-tap connectoren om de juiste pinnen aan te sluiten op een standaard rca-jack?

Wat voor soort RCA-jack gebruik je? Ook, hoe verbind je met de RCA-jack?

T-Tap connect betekent één van de lijnen van RCA naar Pin#19 en één naar Pin#18?

en hoe zit het met Pin#14? sorry, ik ben hier nieuw in, bedankt

Bedankt iedereen, ik heb veel hulp van jullie en het internet gekregen, op dit moment heb ik het werk gedaan, werklogboek ook naar mijn blog, sorry voor het slechte Engelse woord, maar het zou wel te begrijpen moeten zijn. Ik wil het werk gewoon samenvatten, zodat de mensen die hulp nodig hebben, er gemakkelijk aan kunnen werken.

De fabriekscamera wordt aangesloten op een groene 7-pins connector aan de achterkant van de fabrieksnavigatie-hoofdeenheid. De pinnen zijn:

Pin 1 - Vcc - om de camera op te starten???
Pin 2 - Camera (RC)
Pin 3 - N/C
Pin 4 - Camera Ground
Pin 5 - Camera V - video feed (composite)???
Pin 6 - Kabelafscherming - Ground
Pin 7 - Camera ADPT
Hoi, ik heb een adapter 27-229 In Car Tech UK gevonden.
Ik heb geen idee of het gaat werken.
Ik probeer alle problemen op te lossen voordat ik ervoor ga.

Ik wil kijken of ik het volgende kan behouden:
a) OEM aux- en USB-aansluitingen.
b) bestaande microfoon (aan het plafond van de auto).
en
beslissen of ik de versterker wil behouden of omzeilen.
Ik ga voor bypass en installeer een nieuwe Kenwood subwoofer onder de stoel (aangezien de oude op zijn plaats onder de passagiersstoel moet blijven).

Er is niet veel info over hoe je dit allemaal moet doen.
Na veel 1 Din dingen te hebben gedaan, lijkt het allemaal een stuk ingewikkelder met 2 Din. De 2vno heeft veel connectoren, dus ik kijk er niet naar uit om alles uit elkaar te halen.

Met lockdown lijkt het erop dat het een doe-het-zelfklus wordt.

Hoi, ik heb een adapter 27-229 In Car Tech UK gevonden.
Ik heb geen idee of het gaat werken.
Ik probeer alle problemen op te lossen voordat ik ervoor ga.

Ik wil kijken of ik het volgende kan behouden:
a) OEM aux- en USB-aansluitingen.
b) bestaande microfoon (aan het plafond van de auto).
en
beslissen of ik de versterker wil behouden of omzeilen.
Ik ga voor omzeilen en zal een nieuwe Kenwood subwoofer onder de stoel installeren (aangezien de oude op zijn plaats onder de passagiersstoel moet blijven).

Er is niet veel info over hoe je dit allemaal moet doen.
Na veel 1 Din dingen te hebben gedaan, lijkt het allemaal een stuk ingewikkelder met 2 Din. De 2vno heeft veel connectoren, dus ik kijk er niet naar uit om alles uit elkaar te halen.

Met de lockdown lijkt het erop dat het een doe-het-zelf klus wordt.
Ben je al ergens mee gekomen?

Ik had dit werkend op de 2013 EX-L van mijn familielid door de 4 draden die nodig zijn voor stroom/signaal en de bijbehorende massa's aan te sluiten. De videofeed van de camera is sterk zonder haperingen, het enige probleem zijn de ontbrekende parkeerlijnen. Vreemd genoeg toonde dezelfde achteruitrijcamera die bij de auto werd geleverd wel rasterlijnen met de OE-navigatie-eenheid voordat deze werd vervangen door de huidige Pioneer AVH-500EX. Zou het pin #7 op de 8-pins connector kunnen zijn die ik niet heb gecontroleerd?

Een goedkope aftermarket RCA-camera met ingebouwde rasterlijnen zou waarschijnlijk sowieso beter werken, maar ik heb de achterklepbekleding nog nooit verwijderd en zou dat liever niet doen, tenzij het moet.

Ik had dit werkend op de 2013 EX-L van mijn familielid door de 4 draden die nodig zijn voor stroom/signaal en de bijbehorende massa's aan te sluiten. De videovoeding van de camera is sterk zonder haperingen, het enige probleem zijn ontbrekende parkeerlijnen. Vreemd genoeg toonde dezelfde achteruitrijcamera die bij de auto werd geleverd wel rasterlijnen met de OE-navigatie-eenheid voordat deze werd vervangen door de huidige Pioneer AVH-500EX. Zou het pin #7 op de 8-pins connector kunnen zijn die ik niet heb gecontroleerd?

Een goedkope aftermarket RCA-camera met ingebouwde rasterlijnen zou waarschijnlijk sowieso beter werken, maar ik heb de achterklepbekleding nog nooit verwijderd en zou dat liever niet doen, tenzij het moet. Bedankt!
De lijnen zitten in de head unit, niet in het videosignaal van de camera van de OEM-camera. Ik heb het OEM-camerasignaal op zowel het 5 inch iMID-scherm als de nieuwe head unit. De iMID heeft de OEM-lijnen, de nieuwe head unit met de head unit-lijnen. Dat model Pioneer vermeldt geen achteruitrijlijnen in de handleiding.

Ah, ik snap het. Dat betekent dat ik beter af ben met een aftermarket camera met ingebouwde rasterlijnen als ik die rasterlijnen echt graag wil. Bedankt voor de tip!

Ik heb hier een tijdje mee zitten knutselen. Ik heb het achterpaneel uit elkaar gehaald en naar de draden daar gekeken en het vergeleken met wat er vooraan zat. Het is me gelukt om het aan de praat te krijgen.

De OEM-camera werkt met 12V, je kunt hem aansluiten op je geschakelde voeding bij het deck met de onderstaande bedradingsgids. De eerdere post voor een groene adapter met 7 pinnen achter het dashboard is correct. Ik heb een molex-adapter in elkaar gezet om hem op mijn deck aan te sluiten.

Pin 1 = Contact +12v (rode draad van je harnas)
Pin 2 = Aarde
Pin 3 = leeg
Pin 4 = camera (rca) aarde
Pin 5 = camera (rca) signaal
Pin 6 en 7 = loskoppelen.

Werkt voor mij, helemaal geen problemen. Camera kan op deze manier ook tijdens het rijden worden bekeken. Geen camera van de beste kwaliteit, aangezien het OEM is, maar behoudt de fabriekslook en er is niet veel bedrading buiten dit nodig. Ik zal foto's toevoegen als iemand geĂŻnteresseerd is.
Dus pin 1 zou onze "achteruitrijtrigger/signaal"-draad kunnen zijn?

21 - 37 of 37 Posts
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.