Is er een adapter om de OEM-achteruitrijcamera aan te sluiten op een RCA-ingang?
Hoi IdonHoi. Ik ben verdwaald. Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een stereo van een derde partij en een 2007 Honda CRV EX-L met navigatiesysteem, subwoofer, stuurwielbediening ... allemaal aangesloten op Alpine BB717PO, (39541-SWA-E010-M1).
Ik heb overal gezocht naar een bedradingsschema van het Alpine-systeem om erachter te komen hoe ik het op een nieuwe stereo kan aansluiten. Ik kan geen bruikbare informatie vinden, dus ik heb geen idee hoe ik de stuurwielbediening (ik heb alleen de beschrijving WC2+ en WC1+), subwoofer en achteruitrijcamera moet aansluiten. En nogmaals. Mijn groene connector heeft verschillende kleuren kabels.
Help alsjeblieft
Bedankt
Hallo, goed om dit hier te zien, ik heb CRV 2013 EX, ik zie geen groene kleuradapter achter het dashboard,Hier zijn foto's van de bedrading en het eindproduct
Ja, bedankt,De groene connector is voor navigatie-eenheden. Ervan uitgaande dat je de 5 inch iMID hebt, moet je de 32-pins connector aftappen die erin gaat. Je kunt in de videodraden splitsen en het beeld op zowel het iMID- als het Head Unit-scherm hebben. Info daarvoor staat in deze thread
![]()
Reverse camera on aftermarket unit for 2014 EX w/o nav
I recently installed a new radio in my crv and I want to have my backup camera display to it. From my research I have determined that i need to tap into pins A19 and A18 on the 32pin connector behind the imid display and connect them to an rca connecter. Is this correct and which wires on the...www.crvownersclub.com
Sorry, mijn CRV heeft deze groene connector niet, maar ik heb hulp gekregen van iemand hierboven, bedankt
Hoi, ik heb een adapter 27-229 In Car Tech UK gevonden.De fabriekscamera wordt aangesloten op een groene 7-pins connector aan de achterkant van de fabrieksnavigatie-hoofdeenheid. De pinnen zijn:
Pin 1 - Vcc - om de camera op te starten???
Pin 2 - Camera (RC)
Pin 3 - N/C
Pin 4 - Camera Ground
Pin 5 - Camera V - video feed (composite)???
Pin 6 - Kabelafscherming - Ground
Pin 7 - Camera ADPT
Ben je al ergens mee gekomen?Hoi, ik heb een adapter 27-229 In Car Tech UK gevonden.
Ik heb geen idee of het gaat werken.
Ik probeer alle problemen op te lossen voordat ik ervoor ga.
Ik wil kijken of ik het volgende kan behouden:
a) OEM aux- en USB-aansluitingen.
b) bestaande microfoon (aan het plafond van de auto).
en
beslissen of ik de versterker wil behouden of omzeilen.
Ik ga voor omzeilen en zal een nieuwe Kenwood subwoofer onder de stoel installeren (aangezien de oude op zijn plaats onder de passagiersstoel moet blijven).
Er is niet veel info over hoe je dit allemaal moet doen.
Na veel 1 Din dingen te hebben gedaan, lijkt het allemaal een stuk ingewikkelder met 2 Din. De 2vno heeft veel connectoren, dus ik kijk er niet naar uit om alles uit elkaar te halen.
Met de lockdown lijkt het erop dat het een doe-het-zelf klus wordt.
De lijnen zitten in de head unit, niet in het videosignaal van de camera van de OEM-camera. Ik heb het OEM-camerasignaal op zowel het 5 inch iMID-scherm als de nieuwe head unit. De iMID heeft de OEM-lijnen, de nieuwe head unit met de head unit-lijnen. Dat model Pioneer vermeldt geen achteruitrijlijnen in de handleiding.Ik had dit werkend op de 2013 EX-L van mijn familielid door de 4 draden die nodig zijn voor stroom/signaal en de bijbehorende massa's aan te sluiten. De videovoeding van de camera is sterk zonder haperingen, het enige probleem zijn ontbrekende parkeerlijnen. Vreemd genoeg toonde dezelfde achteruitrijcamera die bij de auto werd geleverd wel rasterlijnen met de OE-navigatie-eenheid voordat deze werd vervangen door de huidige Pioneer AVH-500EX. Zou het pin #7 op de 8-pins connector kunnen zijn die ik niet heb gecontroleerd?
Een goedkope aftermarket RCA-camera met ingebouwde rasterlijnen zou waarschijnlijk sowieso beter werken, maar ik heb de achterklepbekleding nog nooit verwijderd en zou dat liever niet doen, tenzij het moet. Bedankt!
Dus pin 1 zou onze "achteruitrijtrigger/signaal"-draad kunnen zijn?Ik heb hier een tijdje mee zitten knutselen. Ik heb het achterpaneel uit elkaar gehaald en naar de draden daar gekeken en het vergeleken met wat er vooraan zat. Het is me gelukt om het aan de praat te krijgen.
De OEM-camera werkt met 12V, je kunt hem aansluiten op je geschakelde voeding bij het deck met de onderstaande bedradingsgids. De eerdere post voor een groene adapter met 7 pinnen achter het dashboard is correct. Ik heb een molex-adapter in elkaar gezet om hem op mijn deck aan te sluiten.
Pin 1 = Contact +12v (rode draad van je harnas)
Pin 2 = Aarde
Pin 3 = leeg
Pin 4 = camera (rca) aarde
Pin 5 = camera (rca) signaal
Pin 6 en 7 = loskoppelen.
Werkt voor mij, helemaal geen problemen. Camera kan op deze manier ook tijdens het rijden worden bekeken. Geen camera van de beste kwaliteit, aangezien het OEM is, maar behoudt de fabriekslook en er is niet veel bedrading buiten dit nodig. Ik zal foto's toevoegen als iemand geĂŻnteresseerd is.