Honda CR-V Owners Club Forums banner
Status
Not open for further replies.

Ik denk erover om een nieuwe 2022 CR-V te kopen? Gedachten?

17K views 58 replies 30 participants last post by  TheDarkKnight  
#1 ·
Ben begonnen met het schoppen van banden. Mijn 2014 CR-V heeft er 140.000 op zitten. Waar moet ik me zorgen over maken? Is de 1.5T goed? Hoe zit het met de transmissie? Problemen met de versnellingsbak? Bedankt voor het lezen van mijn bericht!

Save
#2 ·
Voordat je het vraagt:

Geen probleem meer als je een model uit 2022 koopt.

Ook geen problemen met de CVT.

Vergeet wat mensen denken - ga zelf proefrijden. Maar als je een mening wilt, dan van mij - het is een fantastische, probleemloze auto van de grond af aan.

#3 ·
Voordat je het vraagt:

Geen probleem meer als je een model uit 2022 koopt.

Ook geen problemen met de CVT.

Vergeet wat mensen denken - ga zelf proefrijden. Maar als je een mening wilt, dan van mij - het is een fantastische, probleemloze auto van de grond af.
TDK bedankt voor de info en de thread. Ik ben al een tijdje niet meer online geweest en had geen idee van de status van het "probleem", blij dat het is opgelost. Die thread was best grappig vanwege de directheid over het onderwerp! Ik zal het niet meer ter sprake brengen!

Vervolgvraag over de CVT. Weet iemand hoeveel jaar ze deze CVT al gebruiken?

#4 ·
Sorry dat ik zo direct moet zijn - het is een van die repetitieve onderwerpen die steeds weer opduiken en niets bereiken.

Maar in alle ernst, er zijn letterlijk miljoenen 1.5T motoren/CVT's in gebruik in Civics, Jazz/Fit, HR-V's en CR-V's.

Voor mij is het een van de beste motor/transmissie/auto-combinaties die Honda ooit heeft gemaakt. Als je kunt krijgen wat je wilt binnen je budget, denk ik dat je het er mee eens zult zijn dat het een geweldige auto is - beter gebouwd dan rivalen en ook veel ruimer.

#5 ·
Ben begonnen met het schoppen van banden. Mijn 2014 CR-V heeft er 140.000 op zitten. Waar moet ik me zorgen over maken? Is de 1.5T goed? Hoe zit het met de transmissie? Problemen met de transmissie? TIA voor het lezen van mijn bericht!
Het ding om te bekijken dat nieuw is op de CRV is de Hybrid. De soepelheid en verfijning van het aandrijfsysteem is wat me na een onderbreking van 8 jaar weer in een CRV heeft gebracht. Zorg ervoor dat je ze allebei test.

#11 ·
Het is de moeite waard om de nieuwe Hybrid van de CRV te bekijken. De soepelheid en verfijning van het aandrijfsysteem hebben me na een afwezigheid van 8 jaar weer in een CRV gebracht. Zorg ervoor dat je ze allebei test.
hmmm, ik heb de hybride niet eens overwogen omdat ik dacht dat het veel meer geld zou kosten. Als ik naar nada/edmunds kijk, lijkt de adviesprijs van een EX-hybride slechts $1.200 meer te zijn dan een standaard EX. Ik weet niet zeker wat de werkelijke prijs zou zijn als ze hun marktaanpassingen gebruiken, maar het is interessant om te overwegen. Ik ben ook verward waarom de Hybrid slechts $1.200 meer kost, maar dat is een heel ander onderwerp...

Save
#7 ·
Begonnen met het schoppen van banden. Mijn 2014 CR-V heeft er 140k op zitten. Waar moet ik me zorgen over maken? Is de 1.5T goed? Hoe zit het met de transmissie? Problemen met de transmissie? TIA voor het lezen van mijn bericht!
Ik rijd nog steeds dagelijks in mijn 2013 met 116k mijl op de teller, maar ik heb mijn vrouw vorig november een nieuwe 2022 gekocht. We zijn absoluut dol op de nieuwe CRV. U zult niet teleurgesteld zijn als u er een koopt.

#8 ·
Ik ben jullie erg dankbaar. Ik heb momenteel een reservering voor een 2022 CRV af fabriek, geschatte oplevering begin mei. Toen ik de OD-problemen voor het eerst in een YouTube-video zag en meer "onderzoek" deed, raakte ik in paniek. Iedereen is zo snel met klagen op internet als ze misschien helemaal geen echte problemen hebben. Ook is het internet erg goed in het geven van valse/verouderde informatie. Toen vond ik deze website en ik kan niet geloven dat ik mijn auto bijna had geannuleerd vanwege een paar klachten op willekeurige websites. Jullie geven ware en eerlijke meningen en inzichten, het wordt echt gewaardeerd. Ik ben eindelijk weer enthousiast over mijn nieuwe auto in plaats van me zorgen te maken.

#53 ·
Ik ben jullie erg dankbaar. Ik heb momenteel een reservering voor een 2022 CRV af fabriek, geschatte oplevering begin mei. Toen ik de OD-problemen voor het eerst in een YouTube-video zag en meer "onderzoek" deed, raakte ik in paniek. Iedereen is zo snel met klagen op internet als ze misschien helemaal geen echte problemen hebben. Ook is internet heel goed in het geven van valse/verouderde informatie. Toen vond ik deze website en ik kan niet geloven dat ik mijn auto bijna had geannuleerd vanwege een paar klachten op willekeurige websites. Jullie geven ware en eerlijke meningen en inzichten, het wordt echt gewaardeerd. Ik ben eindelijk weer enthousiast over mijn nieuwe auto in plaats van me zorgen te maken.
Je gaat dol zijn op je nieuwe CRV. Ik heb mijn 2e, een 2018 EX en momenteel een 2020 EX. Het zijn geweldige auto's!

#10 ·
YouTube staat vol met mensen die hun content willen monetiseren.

Het verstrekken van "feiten" komt op de tweede plaats, zo niet helemaal.
Gasp! Hoe durf je te beweren dat het genereren van inkomsten de raison d'être van het internet is! Waarom zouden de meeste sites je anders dingen gratis aanbieden? :unsure::whistle::sneaky:

#13 ·
Ben begonnen met het schoppen van banden. Mijn 2014 CR-V heeft er 140k op zitten. Waar moet ik me zorgen over maken? Is de 1.5T goed? Hoe zit het met de transmissie? Problemen met de transmissie? TIA voor het lezen van mijn bericht!
Er komt binnenkort een compleet nieuw model uit - je hebt ook zo lang gewacht, wacht nog een paar maanden

#27 ·
Gewoon nieuwsgierig of je ooit in een Tesla hebt gereden? Ken je iemand die de Model 3 of Y bezit? Heb je ze naar de “robuustheid” gevraagd? Vrede!
Tesla's hebben hier in Silicon Valley een soort cultstatus, net als Apple. Ze hebben natuurlijk ook online een cultstatus.

Tesla's zijn er eigenlijk in overvloed waar ik woon, aangezien we dicht bij de originele productiefabriek wonen. Ik ken 6 of 7 eigenaren van Tesla's van verschillende modellen. Ik heb persoonlijk in een model 3 gereden die een van mijn vrienden bezit. Er zijn ook twee voormalige eigenaren in mijn buurt, die allebei hun Tesla Model S's hebben weggedaan en een gloednieuwe VW ID4 hebben opgepakt als hun nieuwe EV. Om de een of andere reden lijken ID-4's op dit moment de cultattractie in de vallei te zijn, tenminste totdat Rivian in volumes begint te verzenden. Veel techneuten denken dat Rivan de Tesla-killer is, maar ik ben het daar niet mee eens. Na een zeer trage en langdurige start richting EV's door de grote merken, lijkt hun diepe zakken en toegang tot middelen de voorsprong van Tesla op de markt nu grotendeels te hebben uitgewist. Rivian gaat dezelfde uitdagingen en groeipijnen doormaken als Tesla in het begin, maar dan zonder de markt jarenlang helemaal voor zichzelf te hebben.

Iedereen die ik ken die er een bezit, heeft er een of meer kwaliteitsproblemen mee gehad. Soms was het een slechte afwerking van de fabriek, soms was het een funky werking van elektronica of andere systemen. En het is niet zo dat je gewoon een afspraak kunt maken bij de lokale dealer om hem af te leveren en hem dan aan het einde van de dag gerepareerd en klaar om te gaan op te halen.

Weet je wat hier in de vallei wel gebruikelijk is... een gloednieuwe Tesla ontvangen, rechtstreeks van de vuile opslagplaats (ja, ze slaan ze daadwerkelijk op grindvuilpercelen in de buurt van een industriegebied van San Jose) met defecten of onvolkomenheden in de afwerking rechtstreeks van de fabriek.

Weet je wat er hier de afgelopen 8 maanden is veranderd? Minder verkopen van Tesla's en meer verkopen van concurrerende EV's van de grote merken. Het is hier in de vallei heel opvallend, waar we niet alleen Tesla hebben, maar ook een groot aantal techbedrijven voor motorvoertuigen. We horen veel verschillende discussies in verschillende kringen over EV's en de snel bewegende markt waarin ze zich nu bevinden.

#29 ·
Tesla's hebben hier in Silicon Valley een soort cultstatus, net als Apple. Ze hebben natuurlijk ook online een cult-aanhang.

Tesla's zijn er eigenlijk veel waar ik woon, aangezien we dicht bij de oorspronkelijke productiefabriek wonen. Ik ken 6 of 7 eigenaren van Tesla's van verschillende modellen. Ik heb persoonlijk in een Model 3 gereden die een van mijn vrienden bezit. Er zijn ook twee voormalige eigenaren in mijn buurt, die allebei hun Tesla Model S hebben weggedaan en een gloednieuwe VW ID4 hebben gekocht als hun nieuwe EV. Om de een of andere reden lijken ID-4's op dit moment de cultattractie in de vallei te zijn, tenminste totdat Rivian in grotere hoeveelheden begint te leveren. Veel techneuten denken dat Rivan de Tesla-killer is, maar ik ben het daar niet mee eens. Na een zeer trage en langdurige start richting EV's door de grote merken, lijken hun diepe zakken en toegang tot middelen Tesla's voorsprong in de markt grotendeels te hebben uitgewist. Rivian zal dezelfde uitdagingen en groeipijnen ondervinden als Tesla in het begin, maar dan zonder de markt jarenlang voor zichzelf te hebben.

Iedereen die ik ken en die er een bezit, heeft er een of meer kwaliteitsproblemen mee gehad. Soms was het een slechte afwerking van de fabriek, soms was het een vreemde werking van elektronica of andere systemen. En het is niet zo dat je gewoon een afspraak kunt maken bij de lokale dealer om hem af te leveren en hem dan aan het einde van de dag gerepareerd en klaar om te gaan op te halen.

Weet je wat hier in de vallei wel gebruikelijk is... een gloednieuwe Tesla krijgen, rechtstreeks van de vuile opslagplaats (ja, ze slaan ze daadwerkelijk op grind- en vuilpercelen in de buurt van een industriegebied van San Jose) met defecten of onvolkomenheden in de afwerking rechtstreeks van de fabriek.

Weet je wat er hier de afgelopen 8 maanden is veranderd? Minder verkopen van Tesla's en meer verkopen van concurrerende EV's van de grote merken. Het is hier in de vallei, waar we niet alleen Tesla hebben, maar ook een groot aantal innovatieve bedrijven op het gebied van autotechnologie, duidelijk merkbaar. We horen veel verschillende discussies in verschillende kringen over EV's en de snel bewegende markt waarin ze zich nu bevinden.
Je bent aan de beurt! Ik zie je hier terug op 14-03-25 😁

Als ik ons nederig mag terugbrengen naar....

De CR-V :)
Sorry

#31 ·
Ben begonnen met het schoppen van banden. Mijn 2014 CR-V heeft er 140.000 op zitten. Waar moet ik me zorgen over maken? Is de 1.5T goed? Hoe zit het met de transmissie? Problemen met de transmissie? TIA voor het lezen van mijn bericht!
Ik heb een nieuwe cr-v ex-l met tot nu toe 2k mijlen, motor en transmissie zijn geweldig, een deel van de elektronica is een beetje buggy, maar niets te vervelend. Lane keep, af en toe de stuurwielschudding, hoewel ik nergens in de buurt van de rand ben, een paar kleine infotainment bugs, automatische sloten vallen af en toe uit. Dat zijn de enige die ik tot nu toe heb gehad.

#32 ·
Ik heb een nieuwe cr-v ex-l met tot nu toe 2.000 molen, motor en transmissie zijn geweldig, een deel van de elektronica is een beetje buggy, maar niets te vervelend. Lane keep, af en toe de stuurwielschudding hoewel ik nergens in de buurt van de rand ben, een paar kleine infotainment bugs, automatische sloten vallen af en toe uit. Dat zijn de enige die ik tot nu toe heb gehad.
Lane Keep Assist en Off Road Mitigation zijn twee afzonderlijke entiteiten. Ga naar Instellingen>Voertuig>Driver Assist System Setup>Off Road Mitigation en verander van Normaal naar Breed.

#35 ·
We hebben onze 4e CRV, een 2021 EXL. Elke CRV die we krijgen is beter dan de vorige. Deze en de vorige, een 2017 EXL, hebben de 1.5 met CVT-transmissie. Het is een geweldige aandrijflijncombinatie. Het voertuig is leuk om te rijden, zuinig in brandstof en tot nu toe zeer betrouwbaar. Precies wat ik ben gaan verwachten en waarderen van het bezit van Honda-auto's.

#36 ·
We bezitten zowel een EX uit 2019 als een EX-L uit 2021. Absoluut onze favoriete auto's tot nu toe, de rit is soepel, sportief en zeer comfortabel. Alles zit waar het hoort en het zicht is geweldig. Veel ruimte, soms een vreemde radio met carplay, maar over het algemeen is het geweldig. We hebben de hybride gereden, maar waren er niet blij mee voor het extra geld, geen reserveband en geen mogelijkheid om een trekhaak toe te voegen om te slepen of voor een op de trekhaak gemonteerde fietsenrek. Het was soepel, maar voor mij wogen de nadelen zwaarder dan de voordelen. Zoals een eerdere post zei, is een proefrit de beste manier om te vergelijken.

#41 ·
Bij 300.000 mijl had hij vreemde problemen die uiteindelijk werden herleid tot de metalen distributieketting die was uitgerekt en de timing in de war bracht. Hij liet de distributieketting vervangen. Mijn conclusie uit zijn bericht was echter dat hij zei dat bij 300.000 mijl de Turbo en de CVT beide nog prima werkten.

Natuurlijk is elke auto anders en sommige zullen problemen hebben die anderen niet hebben; zijn bericht gaf me echter een beter gevoel over de levensduur van zowel de Turbo als de CVT.
Distributiekettingen in de meeste auto's zijn ontworpen om ongeveer 250.000 mijl mee te gaan, ongeacht het merk, je zult vaak merken dat het wordt aanbevolen om de ketting rond de 150-200k mijl te vervangen.

De distributieketting had dus als service-item vervangen moeten worden, vóór de 300.000 mijl en voordat hij problemen had. Maar de meeste mensen zijn lui en lossen een probleem pas op als het een probleem wordt, dit wordt dan gemeld als een "fout" met het merk en geeft een verkeerd beeld van het merk, waardoor het er onbetrouwbaarder uitziet dan het is, terwijl het enige echt onbetrouwbare aspect in feite de eigenaar is die geen onderhoudsgerelateerd onderhoud uitvoert wanneer hij dat zou moeten doen om problemen te voorkomen.

Mijn werkbus, ik laat hem PRECIES onderhouden zoals aanbevolen in de gebruikershandleiding, de koppeling is nu twee keer gedaan, distributieriemen 3 keer allemaal binnen de service-aanbevelingen, zonder kosten gespaard, hij krijgt elke 3.500 mijl een olieverversing, hij heeft 170.000 mijl en rijdt alsof hij er 30.000 op heeft staan. Zorg voor je spullen, en ze zullen voor jou zorgen.

#38 ·
Wacht. Nieuw ontwerp komt eraan. Bekijk mijn handtekening op zijn vele CRV's die ik heb gehad. We hebben de neiging om er om de 2 jaar een nieuwe te krijgen, maar waarvoor… Draadloos opladen? Voor jou zou het een verandering zijn, maar wacht… dat is wat ik doe.

• Wow
Reactions: lmaxim
Save
#40 ·
Even een opmerking over de wegafwikkeling. Het is eigenlijk alleen bedoeld als veiligheidsmaatregel. Het is geen vervanging voor alertheid.

Dat gezegd hebbende, heeft de wegenverkeerscode hier in het VK onlangs uitzonderingen gemaakt voor het kijken van tv en het lezen van e-mails tijdens het rijden voor auto's die zelfrijdend zijn...ik maak geen grapje...toch hebben ze net het gebruik van de telefoon tijdens het rijden aangepakt...complete waanzin...

#42 ·
Begonnen met het schoppen van banden. Mijn 2014 CR-V heeft er 140.000 op zitten. Moet ik me ergens zorgen over maken? Is de 1.5T goed? Hoe zit het met de transmissie? Problemen met de transmissie? TIA voor het lezen van mijn bericht!
Begonnen met het schoppen van banden. Mijn 2014 CR-V heeft er 140.000 op zitten. Moet ik me ergens zorgen over maken? Is de 1.5T goed? Hoe zit het met de transmissie? Problemen met de transmissie? TIA voor het lezen van mijn bericht!
We hebben in februari net een 2022 CRV Touring Hybrid gekocht. Het is leuk om in te rijden en heeft een heel goed brandstofverbruik (30,6 mpg gecombineerd). Dit is de derde CRV die we hebben gehad (2009, 2017) en hij past perfect bij onze levensstijl. We zijn dol op de opvouwbare achterstoelen voor het bezorgen en ophalen van spullen en de soepele, stille rit. We hebben in ons leven 30 auto's gehad (Plymouth, Pontiac, Toyota, Buick, Cadillac, Ford, Chevy, Olds, Chrysler, Hyundai, Honda Ridgeline) en dit is verreweg de beste. We hebben nog nooit problemen gehad met onze drie CRV's en ik zou je ten zeerste aanraden er zo snel mogelijk een te kopen. SUCCES!

#44 ·
Ben begonnen met het schoppen tegen banden. Mijn 2014 CR-V heeft er 140k op zitten. Moet ik me ergens zorgen over maken? Is de 1.5T goed? Hoe zit het met de transmissie? Problemen met de transmissie? TIA voor het lezen van mijn bericht!
Ik kan niet direct over het model van 2022 spreken, maar ik geloof dat er weinig veranderingen zijn ten opzichte van de editie van 2020, het model dat ik bezit (Touring). Ik kocht het Touring-model voor een paar upgrades die niet beschikbaar waren op de andere niveaus en hoewel ik niet de kilometerstand haal die ik dacht dat ik zou halen, ben ik uiterst tevreden met mijn voertuig. De LED-koplampen doen goed werk op de donkere landelijke snelwegen die ik berijd. De regensensoren voor de ruitenwissers zijn geweldig (schakelen de koplampen in na ongeveer de 3e keer dat de ruitenwissers vegen) en de Lane keeping assist houdt me scherp op die relatief smalle wegen. Op lange ritten op de snelweg is de ACC (Adaptive Cruise Control) geweldig om niet te dicht bij het voorliggende voertuig te komen, hoewel ik het soms een beetje gevoelig vind. Ik waardeer ook de Auto High Beam-functie enorm, die veel sneller kan reageren dan ik ooit zou kunnen en ongeveer 99% nauwkeurig is (soms reageert hij op een fel licht aan de zijkant van de weg, maar dat gebeurt niet vaak). Als je me zou vragen of ik dit voertuig opnieuw zou kopen, zou het een overtuigend JA zijn.

#45 ·
Ik kan niet direct spreken over het model van 2022, maar ik geloof dat er weinig veranderingen zijn ten opzichte van de editie van 2020, het model dat ik bezit (Touring). Ik kocht het Touring-model voor een paar upgrades ...
Geweldig verslag over uw ervaringen met de 2020 Touring. Dank u! En ik ben het ermee eens, koop de topafwerking als het financieel mogelijk is.

• Like
Reactions: bassn386
Save
#50 ·
Ben begonnen met het schoppen van banden. Mijn 2014 CR-V heeft er 140.000 op zitten. Moet ik me ergens zorgen over maken? Is de 1.5T goed? Hoe zit het met de transmissie? Problemen met de transmissie? TIA voor het lezen van mijn bericht!
Ik had een oudere 05 CRV en betreur de dag dat ik hem inruilde voor deze huidige generatie. Ik hield niet van de 1.5 Turbo. Ik vond ook dat de AWD erg slecht was in vergelijking met oudere generaties van de CRV. Mijn 16 Accord fwd is veel beter in de sneeuw. En de kwaliteit van het interieur is (naar mijn mening) van mindere kwaliteit dan bij eerdere CRV's. Eerlijk gezegd zou ik de 1.5 Turbo overslaan en voor de CRV-hybride gaan die die motor niet heeft. Ik hoop dat dit je wat perspectief geeft, want ik heb door de jaren heen veel Honda's gehad.

#54 ·
We hebben onze 17 Touring nu al meer dan 5 jaar. Het is de dagelijkse auto van mijn vrouw geweest en tot nu toe onze beste auto. Naast routineonderhoud heb ik de accu, de pookknop en de banden vervangen. We rijden van november tot april met winterbanden/wielen en zijn nog nooit vast komen te zitten in de sneeuw. Het brandstofverbruik ligt in de stad rond de 20 en op de snelweg rond de 30. De acceleratie en het weggedrag zijn uitstekend, de CRV is erg leuk op bergwegen. We zullen de CRV houden totdat hij tekenen vertoont dat we verder moeten. Maar met slechts 30.000 km op de kilometerteller, zouden we nog een aantal jaren betrouwbare service moeten hebben.

#55 ·
2022 is een goed modeljaar om een CR-V te kopen. Het is het laatste jaar voor de 5e generatie en zou het meest betrouwbare modeljaar tot nu toe moeten zijn. Er zullen ongetwijfeld enkele problemen zijn met het herontwerp.

Met betrekking tot 1.5T vs. Hybrid heb ik gemengde meningen over de hybride gehoord. Sommige recensenten zeggen dat hij langzamer is dan 1.5T en niet veel betere mpg haalt. De hybride lijkt ook vrij schaars te zijn (denk niet dat er één te koop is in de staat AZ).

We hebben een 2022 CR-V EX (niet-hybride) in modern staal gereserveerd. Als de cijfers kloppen, rijden we er later deze maand mee van het terrein af.

#56 ·
Wat betreft 1.5T vs. Hybrid, ik heb gemengde meningen gehoord over de hybride. Sommige recensenten zeggen dat hij langzamer is dan 1.5T en niet veel betere mpg haalt.
We hebben twee actuele threads die echte ervaringen geven - niet zomaar wat flauwekul van pseudo-recensenten die betaald worden om onzin te verkondigen na een rit van 20 minuten.

Mileage wordt beïnvloed door een heleboel factoren.

Ik kijk ernaar uit om foto's van je nieuwe auto te zien wanneer hij aankomt en besteed geen aandacht aan de bespiegelingen van recensenten wiens enige taak het is om zuurstof te stelen.

#58 ·
Ik heb het kopen van een 2022 uitgesteld en ben van plan een nieuwe "auto" uit 2023 te kopen. We zijn vorige week langs Honda gegaan en hebben besproken om $1000 aan te betalen voor een nieuw 2023 CR-V basismodel. Ik kan me niet herinneren of het basismodel een EX of LX is. Ze zei dat er maar 2 modellen zijn voor 2023 ICE. Ze kon me geen informatie over de prijs geven. Als iemand een nieuwe 2023 koopt of informatie krijgt, laat het me dan weten!

Save
#59 ·

Eerste bericht.

Ga daar verder alsjeblieft :)

Ik zal dit draadje nu sluiten aangezien je van plan bent de nieuwe 6G te kopen.

Als je van gedachten verandert, stuur dan een bericht naar een moderator en we zullen dit opnieuw openen op voorwaarde dat de discussies over de 5G blijven. Proost.

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.