Ben begonnen met het schoppen van banden. Mijn 2014 CR-V heeft er 140.000 op zitten. Waar moet ik me zorgen over maken? Is de 1.5T goed? Hoe zit het met de transmissie? Problemen met de versnellingsbak? Bedankt voor het lezen van mijn bericht!
TDK bedankt voor de info en de thread. Ik ben al een tijdje niet meer online geweest en had geen idee van de status van het "probleem", blij dat het is opgelost. Die thread was best grappig vanwege de directheid over het onderwerp! Ik zal het niet meer ter sprake brengen!Voordat je het vraagt:
![]()
Oil Dilution Discussion - [Merged Master Discussion...
As Honda has (long since) rolled out the fix(es) for oil dilution, mostly prevalent on early debutant 5th Gen CR-Vs circa 2017/18, the original "Master Thread" has now been retired - in large part since many of the posts, comments and off-topic and ill-informed responses are now no long relevant...www.crvownersclub.com
Geen probleem meer als je een model uit 2022 koopt.
Ook geen problemen met de CVT.
Vergeet wat mensen denken - ga zelf proefrijden. Maar als je een mening wilt, dan van mij - het is een fantastische, probleemloze auto van de grond af.
Het ding om te bekijken dat nieuw is op de CRV is de Hybrid. De soepelheid en verfijning van het aandrijfsysteem is wat me na een onderbreking van 8 jaar weer in een CRV heeft gebracht. Zorg ervoor dat je ze allebei test.Ben begonnen met het schoppen van banden. Mijn 2014 CR-V heeft er 140.000 op zitten. Waar moet ik me zorgen over maken? Is de 1.5T goed? Hoe zit het met de transmissie? Problemen met de transmissie? TIA voor het lezen van mijn bericht!
hmmm, ik heb de hybride niet eens overwogen omdat ik dacht dat het veel meer geld zou kosten. Als ik naar nada/edmunds kijk, lijkt de adviesprijs van een EX-hybride slechts $1.200 meer te zijn dan een standaard EX. Ik weet niet zeker wat de werkelijke prijs zou zijn als ze hun marktaanpassingen gebruiken, maar het is interessant om te overwegen. Ik ben ook verward waarom de Hybrid slechts $1.200 meer kost, maar dat is een heel ander onderwerp...Het is de moeite waard om de nieuwe Hybrid van de CRV te bekijken. De soepelheid en verfijning van het aandrijfsysteem hebben me na een afwezigheid van 8 jaar weer in een CRV gebracht. Zorg ervoor dat je ze allebei test.
Hopelijk bevat het een meer intuïtief infotainmentsysteem.Er wordt een geüpdatet model verwacht voor 2023. Misschien wilt u wachten om het te bekijken.
Ik rijd nog steeds dagelijks in mijn 2013 met 116k mijl op de teller, maar ik heb mijn vrouw vorig november een nieuwe 2022 gekocht. We zijn absoluut dol op de nieuwe CRV. U zult niet teleurgesteld zijn als u er een koopt.Begonnen met het schoppen van banden. Mijn 2014 CR-V heeft er 140k op zitten. Waar moet ik me zorgen over maken? Is de 1.5T goed? Hoe zit het met de transmissie? Problemen met de transmissie? TIA voor het lezen van mijn bericht!
Je gaat dol zijn op je nieuwe CRV. Ik heb mijn 2e, een 2018 EX en momenteel een 2020 EX. Het zijn geweldige auto's!Ik ben jullie erg dankbaar. Ik heb momenteel een reservering voor een 2022 CRV af fabriek, geschatte oplevering begin mei. Toen ik de OD-problemen voor het eerst in een YouTube-video zag en meer "onderzoek" deed, raakte ik in paniek. Iedereen is zo snel met klagen op internet als ze misschien helemaal geen echte problemen hebben. Ook is internet heel goed in het geven van valse/verouderde informatie. Toen vond ik deze website en ik kan niet geloven dat ik mijn auto bijna had geannuleerd vanwege een paar klachten op willekeurige websites. Jullie geven ware en eerlijke meningen en inzichten, het wordt echt gewaardeerd. Ik ben eindelijk weer enthousiast over mijn nieuwe auto in plaats van me zorgen te maken.
Gasp! Hoe durf je te beweren dat het genereren van inkomsten de raison d'être van het internet is! Waarom zouden de meeste sites je anders dingen gratis aanbieden?YouTube staat vol met mensen die hun content willen monetiseren.
Het verstrekken van "feiten" komt op de tweede plaats, zo niet helemaal.
Er komt binnenkort een compleet nieuw model uit - je hebt ook zo lang gewacht, wacht nog een paar maandenBen begonnen met het schoppen van banden. Mijn 2014 CR-V heeft er 140k op zitten. Waar moet ik me zorgen over maken? Is de 1.5T goed? Hoe zit het met de transmissie? Problemen met de transmissie? TIA voor het lezen van mijn bericht!
Tesla's hebben hier in Silicon Valley een soort cultstatus, net als Apple. Ze hebben natuurlijk ook online een cultstatus.Gewoon nieuwsgierig of je ooit in een Tesla hebt gereden? Ken je iemand die de Model 3 of Y bezit? Heb je ze naar de “robuustheid” gevraagd? Vrede!
Je bent aan de beurt! Ik zie je hier terug op 14-03-25 😁Tesla's hebben hier in Silicon Valley een soort cultstatus, net als Apple. Ze hebben natuurlijk ook online een cult-aanhang.
Tesla's zijn er eigenlijk veel waar ik woon, aangezien we dicht bij de oorspronkelijke productiefabriek wonen. Ik ken 6 of 7 eigenaren van Tesla's van verschillende modellen. Ik heb persoonlijk in een Model 3 gereden die een van mijn vrienden bezit. Er zijn ook twee voormalige eigenaren in mijn buurt, die allebei hun Tesla Model S hebben weggedaan en een gloednieuwe VW ID4 hebben gekocht als hun nieuwe EV. Om de een of andere reden lijken ID-4's op dit moment de cultattractie in de vallei te zijn, tenminste totdat Rivian in grotere hoeveelheden begint te leveren. Veel techneuten denken dat Rivan de Tesla-killer is, maar ik ben het daar niet mee eens. Na een zeer trage en langdurige start richting EV's door de grote merken, lijken hun diepe zakken en toegang tot middelen Tesla's voorsprong in de markt grotendeels te hebben uitgewist. Rivian zal dezelfde uitdagingen en groeipijnen ondervinden als Tesla in het begin, maar dan zonder de markt jarenlang voor zichzelf te hebben.
Iedereen die ik ken en die er een bezit, heeft er een of meer kwaliteitsproblemen mee gehad. Soms was het een slechte afwerking van de fabriek, soms was het een vreemde werking van elektronica of andere systemen. En het is niet zo dat je gewoon een afspraak kunt maken bij de lokale dealer om hem af te leveren en hem dan aan het einde van de dag gerepareerd en klaar om te gaan op te halen.
Weet je wat hier in de vallei wel gebruikelijk is... een gloednieuwe Tesla krijgen, rechtstreeks van de vuile opslagplaats (ja, ze slaan ze daadwerkelijk op grind- en vuilpercelen in de buurt van een industriegebied van San Jose) met defecten of onvolkomenheden in de afwerking rechtstreeks van de fabriek.
Weet je wat er hier de afgelopen 8 maanden is veranderd? Minder verkopen van Tesla's en meer verkopen van concurrerende EV's van de grote merken. Het is hier in de vallei, waar we niet alleen Tesla hebben, maar ook een groot aantal innovatieve bedrijven op het gebied van autotechnologie, duidelijk merkbaar. We horen veel verschillende discussies in verschillende kringen over EV's en de snel bewegende markt waarin ze zich nu bevinden.
SorryAls ik ons nederig mag terugbrengen naar....
De CR-V![]()
Ik heb een nieuwe cr-v ex-l met tot nu toe 2k mijlen, motor en transmissie zijn geweldig, een deel van de elektronica is een beetje buggy, maar niets te vervelend. Lane keep, af en toe de stuurwielschudding, hoewel ik nergens in de buurt van de rand ben, een paar kleine infotainment bugs, automatische sloten vallen af en toe uit. Dat zijn de enige die ik tot nu toe heb gehad.Ben begonnen met het schoppen van banden. Mijn 2014 CR-V heeft er 140.000 op zitten. Waar moet ik me zorgen over maken? Is de 1.5T goed? Hoe zit het met de transmissie? Problemen met de transmissie? TIA voor het lezen van mijn bericht!
Lane Keep Assist en Off Road Mitigation zijn twee afzonderlijke entiteiten. Ga naar Instellingen>Voertuig>Driver Assist System Setup>Off Road Mitigation en verander van Normaal naar Breed.Ik heb een nieuwe cr-v ex-l met tot nu toe 2.000 molen, motor en transmissie zijn geweldig, een deel van de elektronica is een beetje buggy, maar niets te vervelend. Lane keep, af en toe de stuurwielschudding hoewel ik nergens in de buurt van de rand ben, een paar kleine infotainment bugs, automatische sloten vallen af en toe uit. Dat zijn de enige die ik tot nu toe heb gehad.
Distributiekettingen in de meeste auto's zijn ontworpen om ongeveer 250.000 mijl mee te gaan, ongeacht het merk, je zult vaak merken dat het wordt aanbevolen om de ketting rond de 150-200k mijl te vervangen.Bij 300.000 mijl had hij vreemde problemen die uiteindelijk werden herleid tot de metalen distributieketting die was uitgerekt en de timing in de war bracht. Hij liet de distributieketting vervangen. Mijn conclusie uit zijn bericht was echter dat hij zei dat bij 300.000 mijl de Turbo en de CVT beide nog prima werkten.
Natuurlijk is elke auto anders en sommige zullen problemen hebben die anderen niet hebben; zijn bericht gaf me echter een beter gevoel over de levensduur van zowel de Turbo als de CVT.
Begonnen met het schoppen van banden. Mijn 2014 CR-V heeft er 140.000 op zitten. Moet ik me ergens zorgen over maken? Is de 1.5T goed? Hoe zit het met de transmissie? Problemen met de transmissie? TIA voor het lezen van mijn bericht!
We hebben in februari net een 2022 CRV Touring Hybrid gekocht. Het is leuk om in te rijden en heeft een heel goed brandstofverbruik (30,6 mpg gecombineerd). Dit is de derde CRV die we hebben gehad (2009, 2017) en hij past perfect bij onze levensstijl. We zijn dol op de opvouwbare achterstoelen voor het bezorgen en ophalen van spullen en de soepele, stille rit. We hebben in ons leven 30 auto's gehad (Plymouth, Pontiac, Toyota, Buick, Cadillac, Ford, Chevy, Olds, Chrysler, Hyundai, Honda Ridgeline) en dit is verreweg de beste. We hebben nog nooit problemen gehad met onze drie CRV's en ik zou je ten zeerste aanraden er zo snel mogelijk een te kopen. SUCCES!Begonnen met het schoppen van banden. Mijn 2014 CR-V heeft er 140.000 op zitten. Moet ik me ergens zorgen over maken? Is de 1.5T goed? Hoe zit het met de transmissie? Problemen met de transmissie? TIA voor het lezen van mijn bericht!
Ik kan niet direct over het model van 2022 spreken, maar ik geloof dat er weinig veranderingen zijn ten opzichte van de editie van 2020, het model dat ik bezit (Touring). Ik kocht het Touring-model voor een paar upgrades die niet beschikbaar waren op de andere niveaus en hoewel ik niet de kilometerstand haal die ik dacht dat ik zou halen, ben ik uiterst tevreden met mijn voertuig. De LED-koplampen doen goed werk op de donkere landelijke snelwegen die ik berijd. De regensensoren voor de ruitenwissers zijn geweldig (schakelen de koplampen in na ongeveer de 3e keer dat de ruitenwissers vegen) en de Lane keeping assist houdt me scherp op die relatief smalle wegen. Op lange ritten op de snelweg is de ACC (Adaptive Cruise Control) geweldig om niet te dicht bij het voorliggende voertuig te komen, hoewel ik het soms een beetje gevoelig vind. Ik waardeer ook de Auto High Beam-functie enorm, die veel sneller kan reageren dan ik ooit zou kunnen en ongeveer 99% nauwkeurig is (soms reageert hij op een fel licht aan de zijkant van de weg, maar dat gebeurt niet vaak). Als je me zou vragen of ik dit voertuig opnieuw zou kopen, zou het een overtuigend JA zijn.Ben begonnen met het schoppen tegen banden. Mijn 2014 CR-V heeft er 140k op zitten. Moet ik me ergens zorgen over maken? Is de 1.5T goed? Hoe zit het met de transmissie? Problemen met de transmissie? TIA voor het lezen van mijn bericht!
Geweldig verslag over uw ervaringen met de 2020 Touring. Dank u! En ik ben het ermee eens, koop de topafwerking als het financieel mogelijk is.Ik kan niet direct spreken over het model van 2022, maar ik geloof dat er weinig veranderingen zijn ten opzichte van de editie van 2020, het model dat ik bezit (Touring). Ik kocht het Touring-model voor een paar upgrades ...
Ik had een oudere 05 CRV en betreur de dag dat ik hem inruilde voor deze huidige generatie. Ik hield niet van de 1.5 Turbo. Ik vond ook dat de AWD erg slecht was in vergelijking met oudere generaties van de CRV. Mijn 16 Accord fwd is veel beter in de sneeuw. En de kwaliteit van het interieur is (naar mijn mening) van mindere kwaliteit dan bij eerdere CRV's. Eerlijk gezegd zou ik de 1.5 Turbo overslaan en voor de CRV-hybride gaan die die motor niet heeft. Ik hoop dat dit je wat perspectief geeft, want ik heb door de jaren heen veel Honda's gehad.Ben begonnen met het schoppen van banden. Mijn 2014 CR-V heeft er 140.000 op zitten. Moet ik me ergens zorgen over maken? Is de 1.5T goed? Hoe zit het met de transmissie? Problemen met de transmissie? TIA voor het lezen van mijn bericht!
We hebben twee actuele threads die echte ervaringen geven - niet zomaar wat flauwekul van pseudo-recensenten die betaald worden om onzin te verkondigen na een rit van 20 minuten.Wat betreft 1.5T vs. Hybrid, ik heb gemengde meningen gehoord over de hybride. Sommige recensenten zeggen dat hij langzamer is dan 1.5T en niet veel betere mpg haalt.