Honda CR-V Owners Club Forums banner
Status
Not open for further replies.

Vervanging van de radioantenne!

15K views 9 replies 6 participants last post by  Coastie05  
#1 ·
Heeft iemand zijn radioantenne vervangen door de nieuwere haaienvin en zo ja, hoe is de ontvangst? Ik heb geen problemen ondervonden met de ontvangst van de satelli radio.

#2 ·
Zeg je dat je die van jou HEBT vervangen? OF overweeg je het? Het is een beetje verwarrend als je zei dat je; "..geen problemen hebt ondervonden met de ontvangst van de satellietradio."

Save
#4 ·
Ik overweeg de mijne te vervangen, een hoes te gebruiken en de antenne te moeten verwijderen bij gebruik van de hoes.
Ja, ik neem aan dat een staafantenne een probleem zou zijn met een autohoes.

Hopelijk zullen anderen met advies reageren.

Save
#5 ·
Ik heb je onderwerp verplaatst van 4th Gen naar het gedeelte Audio, navigatie en mobiele elektronica voor betere reacties.

Save
#6 ·
Ik ben nu aan het werk, dus ik heb geen tijd om naar je te zoeken, maar er is hier ergens een draad met foto's die uitlegt hoe je precies kunt doen wat je vraagt.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Save
#7 ·
Ik herinner me dat een forumlid dit onlangs heeft gedaan, maar ik weet niet zeker of het op een CRV van de 4e generatie was. Er zou een recente thread voor moeten verschijnen in de zoekresultaten.

Vanuit een elektrotechnisch oogpunt zou het enige probleem zijn of de haaienvinantenne-eenheid de juiste impedantie-aanpassing heeft voor uw radio's in de head unit. Het kan wel of niet.... aangezien het nooit is ontworpen met uw specifieke head unit van de 4e generatie. Het is waarschijnlijk prima, maar als u problemen ondervindt, durf ik te wedden dat het met FM-ontvangst is, dat gevoeliger is voor de juiste aanpassing van antenne aan radio-ontvanger. Het is ook verstandig om uit te zoeken of uw bestaande antenne een actieve voorversterker gebruikt of niet, en dat te vergelijken met of de haaienvin dit wel of niet doet, zodat u niet in de diepe put van onverwachte gevolgen terechtkomt.

Vanuit een mechanisch oogpunt denk ik dat u rekening moet houden met de juiste bevestiging aan uw dak (zodat u de antenne niet verliest door windkrachten), en met een waterdichte installatie (want als het lekt, koopt u nieuwe hemelbekledingen en wie weet wat nog meer door waterschade.

Succes! Succes zal u een gevoel van voldoening geven, wat altijd goed is. :)

#9 · (Edited)
Ik heb een 2012 EX en heb de antenne vervangen door het 2017-model dat ik rechtstreeks bij Honda heb besteld. De connectorplug was hetzelfde. De mijne had echter geen standaard navigatie. Ik had de stereo al eerder geĂĽpgraded naar een Pioneer-unit met Apple CarPlay-ondersteuning. Ik kan je vertellen dat de ontvangst die ik krijg voor HD-radio beter is met de 2017-vin-antenne dan met de originele.

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.